Stránka 4 z 7
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 27.01.2010 21:23
od ballu
http://www.fce.vutbr.cz/PKO/0M2/VykMom/ ... hlSila.xls
Pánové, zde můžete kouzlit, výkon na kolech při výměně rozměru gum, porovnat sílu nafty a benzínu krouťáku na kolech.
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 27.01.2010 21:57
od Ma.rt
je to hezky, akorat nepocitas se ztratami, ze?
to mas jen na tdci?
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 27.01.2010 23:01
od ballu
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 28.01.2010 18:00
od Ma.rt
to je jasny, 107 a 96 kw je rozdil. ona i moje 1.8 benzin bude mit kroutak na kolech skoro jako 2.0 tdci 96kw, jenze kde musim mit otacky....
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 09:04
od iggyrock
Jak může mít 1.8 nebo 2.0 atmos. benzín větší krouťák než 2.0TDCi??? To si děláte srandu, né? Maximální moment 1.8i je 170Nm(4500ot/min) a u 2.0TDCi 96kW je to 330Nm(1800ot/min). Je úplně jedno jestli to měříš na kolech nebo na klikovce - tohle je neokecatelná fyzika!!! Jen stačí si uvědomit co je to 1 Newtonmetr

. Iggyrock
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 10:34
od Boban
taky mě to připadlo divný

co bych za ten krouťák u atmosféry dal

Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 11:06
od ballu
Jen si to tam zadejte, nikde nepíši o stejném kvaltu. I při těch 330Nm na naftě mně to vezme dvojka , což nafta tam musí mít za tři a to mám krouťák na kolech větší.A o točené trojce a čtverce nemusím psát. Jen si porovnejte při rychlosti 50, 90 a 130 km/hod . Na jaký kvalt může jet nafta a na jaký benzin. U benzínu mám na výběr jaký kvalt, což nafta si moc vybírat nemůže rozsahem otáček. Samozřejmě nepíši o spotřebě.

Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 17:04
od Ma.rt
ja to nestudoval podrobne ty vypocty, ale principielne dieselu zmensi kroutak na kolech tezsi prevody. ale 330 nm je fakt hodne...
ballu, napis pri jake rychlosti a otackach
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 18:16
od Ma.rt
tak nechci dieselakum brat usmev ze rtu, ale ballu ma pravdu, pokud pouzil spravny data. coz si nejsem uplne jist,protoze uvadi 300Nm pri 2000ot. a vy rikate 330.
ale kdyby 300 byla pravda, mate je pri 2000 a 2.0 benzin ma nejvice Nm pri 4500, muze si tedy dovolit 4500/2000 krat lehci prevod. takze diesel by musel mit 427Nm, aby se benzinu vyrovnal, dokonce 300Nm nestaci papirove na moji linou lemru se 170Nm pri 4500 ot.

... vypada to hruzostrasne, ale porovnavam jedny otacky, ve skutecnosti diesel ma plossi Nm krivku, takze v praxi je na tom lip nez tady na papire.
a pak benzin ze 4500 ot uz moc nezrychli, cca o 30% a tam uz je to s Nm na stiru, kdezto diesel ze 2000ot. raketove zrychluje na dvojnas, rychlost nekam ke 4000, kdy benzin uz ma davno prerazeno na dalsi kvalt a tedy tezsi prevod a tedy s nizsimi Nm na kolech
ale rozhodne ballu spravne naznacil, ze tocak neni sam o sobe tak dulezity, jako kdy nastava a na jak dlouho
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 19:31
od canndale
ma.rt.. neviem, ale mne to od 4500 taha a zrychluje velmi pekne az do 6500 rpm resp. az po obmedzovac
zatial co diesel ked sa preradi neskoro, zacne vyrazne stracat dych pri 4000-4500
samozrejme sa nebavime teraz o tom vire v nadrzi ked tomu dupnem

Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 20:17
od Ma.rt
musis to brat relativne... tak dejme tedy, ze benzin tahne do 6500, ale furt je to narust rychlosti o 6500/4500, tj. o pouhych 44% z mista nejvyssiho toc. momentu
kdezto diesel jede od 2000 do 4000 a to je narust rychlosti o 100%.
nechci rikat, ze to nebo ono je lepsi, chci jen rict, ze 330nm v dieselu netahne 2x vic nez 165nm v benzinu. proste diesel je ma v nizkych otackach a musi byt prevodovka do rychla a tim se to castecne zabije.
jinak ja za sebe muzu rici,ze s nicim jinym jsem si tak paradne nezajezdil jako s TD. ale domu se mi TD jaksi nehodi.
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 20:57
od ballu
Benzin 2,0L , 190 Nm Nafta 2,0L, 330 Nm
50km/hod
1kvalt - 2365 Nm 2kvalt - 2133 Nm
2 - 1571 Nm 3 - 1799 Nm
3 - 1015 Nm 4 - 1374 Nm
4 - 660 Nm 5 - 730 Nm
90 km/hod
2 - 1400 Nm 3 - 1170 Nm
3 - 1024 Nm 4 - 1060 Nm
4 - 736 Nm 5 - 1000 Nm
5 - 575 Nm 6 - 700 Nm
130 km/hod
3 - 960Nm 4 - 850 Nm
4 - 736 Nm 5 - 790 Nm
5 - 590 Nm 6 - 680 Nm
160 km/hod
4 - 735 Nm 5 - 680 Nm
5 - 628 Nm 6 - 606 Nm
Na krouťáku benzin 4500 ot = 628 NM, rychlost na 5 kvalt 162 km/hod
nafta 2000 ot = 748 Nm , rychlost na 6 kvalt 106 km/hod
Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 20:58
od ghostx5844
Ked sa nad tym zamyslim, tak mate pravdu

Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 21:21
od ballu
canndale píše:ma.rt.. neviem, ale mne to od 4500 taha a zrychluje velmi pekne az do 6500 rpm resp. az po obmedzovac
zatial co diesel ked sa preradi neskoro, zacne vyrazne stracat dych pri 4000-4500
samozrejme sa nebavime teraz o tom vire v nadrzi ked tomu dupnem

Přesně tak , benzín začíná řádit od 4500ot výše, přitom od 2500 ot do 4500ot má taky slušný zátah.

A nafta , která má v těch 1800 ot 330 Nm, tak v těch 3800 ot /max výkon/ ma jen 241 Nm, což benzin klesne maximálně ze 190 Nm na 170 Nm což je sakra znát v rozmezí 4000 ot.

Re: Motory Ford Mondeo MKIII
Napsal: 29.01.2010 22:32
od Ma.rt
ballu, nektera cisla se mi nezdaji, nerikej, ze na petku mas pri 130 km/h mensi kroutak nez pri 90km/h