Stránka 4 z 5

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 12.10.2008 16:59
od PajaPr
Tak jsem koukal na tu hadicku k MAP. Uprostred je takova clonka, zuzenej pruchod, na filtr to nevypada. Je pruchozi, da se skrz to fouknout tam i zpatky, ale moc vzduchu skrz to neproleze. Mohlo by to fungovat jako tlumeni tlakovejch razu pred merenim tlaku. Odstranit sem se to tudiz neodvazil, nejakej smysl to tam asi ma.

Je pravda, ze jestli je ta clonka min pruchodna nez by mela byt, tak by cidlo tlaku merilo s vetsim zpozdenim nez je zdravo, protoze by trvalo delsi dobu nez se tlaky vyrovnaji.

Jedine koupit novou hadici a zkusit to.

Zaslepku sem zatim jen vyrobil. Sem pomalej! Ted by to asi chtelo nejaky tesneni. Daval si z obou stran?

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 12.10.2008 20:05
od Lesi
Něco tam je co to tlumí. Já tu hadičku jen proplachnul. Žadné těsnění k záslepce jsem nadával a myslím, že tam žádné ani nebylo.

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 13.10.2008 10:02
od PajaPr
Ja to rozparal pod tim zesilenim a jasne to videl. Je to takova plastova spojka s malinkou dirkou uvnitr. Evidentne tlumeni tlakovejch razu v sani.

Tyjo si budu muset pujcit nejaky poradny vercajk na ten EGR, sem vzal beznej klic a ani sem si neuprd :-)

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 13.10.2008 10:12
od vitut
PajaPr píše:Tak jsem koukal na tu hadicku k MAP. Uprostred je takova clonka, zuzenej pruchod
Sakra, musim to poradne prohlidnout ... pokud si vzpominam, tak na hadicce k MAP nemam vybec nic, zadne preruseni, zadna plastova clonka ...

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 13.10.2008 12:56
od PajaPr
Hm....
No overeni zda tam clonka je je mozne zcela nedestruktivne. Kdyz do tyhle hadicky fouknes, tak na druhym konci necitis obvykly tlak, jako kdyz je hadicka prazdna...ale neco tam preci jde :-)

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 14.10.2008 09:23
od PajaPr
Tak panove, prave jsem utrpel sok. Pokus jiz totiz probehl.
Zaslepka uz byla vrazena mezi Turbem a chladicem spalin, tj. pouze z druhe strany te same trubky. Otazka je jak dlouho tam je. Mozna ji tam vrazil ten zajebanej turboservis. Nebo to tam dali ve Fordu v ramci diagnostiky...to se mi nezda. Kazdopadne, zaslepka nezaslepka, problem bude jinde.

Jsem v koncich.

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 14.10.2008 12:43
od vitut
PajaPr píše:Tak panove, prave jsem utrpel sok. Pokus jiz totiz probehl.
Zaslepka uz byla vrazena mezi Turbem a chladicem spalin, tj. pouze z druhe strany te same trubky. Otazka je jak dlouho tam je. Mozna ji tam vrazil ten zajebanej turboservis. Nebo to tam dali ve Fordu v ramci diagnostiky...to se mi nezda. Kazdopadne, zaslepka nezaslepka, problem bude jinde.

Jsem v koncich.
Ptal jsem se kamose u Forda, tu zaslepku tam ve Fordu s nejvetsi pravdepodobnosti nedali. Maji svoje predpisy a tim padem by Ti nabidli vymenu EGR, za zaslepeni nerucej.
Tak co ted? Otazkou zustava, proc to teda kouri a netahne ... EGR je mimo, vstrikovani taky, turbo tlaci dobre, diagnostika je bez zavad, ... Muze tam vubec byt jeste neco?

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 14.10.2008 13:43
od PajaPr
EGR je mimo. My jsme tu zaslepku vytahli a zkusili rekalibraci EEC a jede to nepatrne hur. Diagnostika doufejme vylucuje chybu na palivovy soustave.

Co treba chybny mereni, proste spatny cidlo. Co kdyz ukazuje blbe treba MAF? Jak by se to projevilo? Kdyby treba ukazoval, ze tam jde vic vzduchu nez ve skutecnosti, nebylo by to na rozjezdech ulity? RJ by asi posilala vic paliva, tj. ekvivalentni mnozstvi k mnozstvi vzduchu.

Nebo MAP? Nebo nejaky jiny cidlo? Podle ceho se RJ asi tak rozhoduje kolik bude davat paliva a jakej bude tlak?

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 16.10.2008 22:01
od Lesi
Tak už jedině postupně prohazovat z dobrého Focuse MAP, MAF nebo IAT sezory ty komunikují s EEC. Jo Kontroloval jsi nějakou klapku v sacím potrubí, která by měla být asi mezi turbem a intercoolerem, je také řízená podtlakem a nemá žádnou zpětnou vazbu na EEC jako EGR. Upřímně, když jsem kontroloval svoji Mrdinku, tak jsem ji vůbec nenašel 8O Už Ti fakt vůbec nezavidím tvé trápení s TDCi

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 17.10.2008 10:34
od PajaPr
Jo idealni by bylo mit k dispozici jeste jedno TDCi a prohazovat a prohazovat. Jenze ja tady nikoho spriznenyho s tak dobrym autem nemam :-))))))

Ale dnes precijen pokrok. Diagnostika u Dvoracka (to je tady jeden autoservisak, kterej uz mi jedinej zbyl nebot diagnostiky ve Fordu totalne selhaly a ukazaly se naprosto k nicemu, a to me staly nekrestansky penize) rano zahlasila chybu "Chyba nasavaneho mnozstvi vzduchu".

Je ale fakt, ze je to pote, co je po zrejme dlouhe dobe v okruhu zase EGR, predtim byl zaslepen umelci z turboservisu.

Potvrdilo se tedy moje podezreni na MAF. EGR je ted rozhodne funkcni, protoze ted jsme schopni z diagnostiky na volnobeh auto chcipnout (dame povel otevrit EGR a motor se zadusi srackama z vejfuku). Co nas teda kluky bystry napadlo: odpojit MAF. Vypadla samozrejme nejaka dalsi chyba. Kazdopadne, pri odpojenem MAF asi RJ davkuje naftu jinak, ze by podle otacek motoru??? No podle ceho jinyho.... A vysledek je, ze s autem v pohode zahrabu na rozjezdu! Proste pri odpojeni MAF taha odspodu.....ale dusi se vejs, tak jasne necekal sem ze to tim spravime.

Prostrikli jsme kontakty MAF a pri volnobehu cca 1.2V, kdyz se zarostuje, jde to vejs, pri vypnutym motoru 0.2V. Proste to cidlo "neco" meri. Zkusim nekde najit, co by melo ukazovat, mozna to tu uz nekdo resil.

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 17.10.2008 10:35
od PajaPr
Jo a o ty klapce zatim nic nevim....ale diky podivam se. Asi skrtici klapka, ze?

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 17.10.2008 11:30
od PajaPr
Hm tak jsem nasel jen tohle: http://mondeo.fordclubs.org/elektronika/cidla/e-MAF.htm
To mi nic nerekne.
Zajimalo by me kolik treba ma MAF davat pri volnobehu...

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 17.10.2008 13:25
od vitut
PajaPr píše: Potvrdilo se tedy moje podezreni na MAF. EGR je ted rozhodne funkcni, protoze ted jsme schopni z diagnostiky na volnobeh auto chcipnout (dame povel otevrit EGR a motor se zadusi srackama z vejfuku). Co nas teda kluky bystry napadlo: odpojit MAF. Vypadla samozrejme nejaka dalsi chyba. Kazdopadne, pri odpojenem MAF asi RJ davkuje naftu jinak, ze by podle otacek motoru??? No podle ceho jinyho.... A vysledek je, ze s autem v pohode zahrabu na rozjezdu! Proste pri odpojeni MAF taha odspodu.....ale dusi se vejs, tak jasne necekal sem ze to tim spravime.
K tomu mam jen jednu poznamku. Kdyz mi odeslo cidlo MAF na Fordu Ka 1,3i, tak to neslo nastartovat a kdyz to naskocilo, tak ne na dlouho. Docasne reseni bylo cely MAF odpojit a ejhle, ono to jezdilo. Akorat se obcas stalo, ze to nechtelo moc jet (teda nechtelo jeste vic nez tech 60 koni nechce ...). MAF jsem shanel, zjistil jsem, ze ten pro Ka se nedela v kopii (u meho Focuse vypada uplne stejne). Pak jsem ho sehnal v Usti nad Labem v Pierburgu, cena byla rozhodne lepsi nez u Forda a je to totozny dil ...

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 21.10.2008 15:16
od PajaPr
Tak vaha taky ne. Dali jsme tam novou. Stejny. Nastesti mi ji vezmou zpatky, takze ztrata minimalni...jsem v koncich.

Takze uz nevim:
- Zaclo to repasem turbiny, tak zvazuju jestli ji nenecham vyndat a nekde jinde v turboservise nastavit a zkontrolovat. Mozna je zregulovana tak, aby moc netlacila....a taky mozna, ze az ji tam strcime zpatky tak se ozve stary znamy hvizd...

- Od ty doby co jsme vyndali zaslepku na EGR, je to jeste mnohem horsi, coudi to jak svine.

- No a taky se nam nezda zvuk, takovy zatreseni, zacinkani pri startu motoru, jde to zleva (z pohledu zepredu do motoru) od rozvodu. Myslite, ze by preskocenej remen mohl zpusobit takovyhle problemy?

Jo a jeste, nevite o nekom z vychodnich cech kdo dela dobre TDCi???

Re: Dle servisu Ford Charouz - Chyba tlaku paliva ?????

Napsal: 23.10.2008 18:46
od vitut
Hmm, jsem v koncich ... Nejak se ty zavady podezrele kupi a pritom chyba zapsana v diagnostice neodpovida skutecnosti. Ty mas turbo po repasi, ze? Pokud procitam diskusi pozpatku, tak me nenapada nic jineho. Kazdopadne je nekde chyba na pomeru smesi vzduch/nafta v urcitych rezimech. Vstrikovani je ok, takze by snad jedine mohlo neco byt na mnozstvi vzduchu, ktere jednotka ocekava pri plneni. MAF to nebyl ... mam tucha, ze EGR funguje. Ale pokud by turbo netlacilo, jak ma, mela by byt prece zavada na senzoru tlaku sani ...