Stránka 29 z 32

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 19:26
od croc
Jo co jinýho než klapky by to bylo, nevíte náhodou jak ověřit, že se otevírají v pořádku ?

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 20:39
od Jeylow
Vykuchať a hotovo. Neviem na ktorú pi.. to tam je. :dih:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 20:44
od croc
je to náhodou supr věc, v malých otáčkách by se měla snížit spotřeba a když jedeš pilu tak se otevřou a jede naplno aspoň tak jsem to pochopil :nixw:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 21:13
od Specík
Okopčím pár příspěvků od kolegů z Mondea:

Subjektivně mi motor přišel dost línej, při akceleraci chyběl výkon. Pak jsem v podstatě náhodou přišel na to, že problém bude pravděpodobně s ovládáním klapek sání. Když jsem motor vytočil na cca 4800 otáček, tak se najednou objevil "turbo" efekt, způsobený otevřením klapek a auto vystřelilo dopředu. Ta hranice 4800 otáček mi ale přišla nesmyslná, normální jízdou bych se na ní ani nedostal a pochybuju, že by to bylo záměrem konstruktérů.
Na diagnostice bylo zjištěno, že řj dává pokyn k otevření klapek zhruba na 3000 ot, ale v reálu se tak děje až ve 4800 ot. Nepomohlo ani nahrání nejnovější aktualizace řj. Hadičky těsní, nikde to falešněj vzduch nepřisává.
Když klapky natvrdo otevřu tím, že odpojím hadičku, která tam ze sání žene podtlak, motor má znatelně vyšší výkon už od nižších otáček.

Já mám klapky vymontované již 5 let a žádný problém není. Než laborovat, čím to může být, tak vyjde laciněji se toho paskvilu zbavit. Motor šlape, emise jsou o dosti nižší než jsou papírově udávaný a počátek znatelného zátahu se posunul pod 3000 otáček. :wink:

Klapky nemají vliv na volnoběh ani na studené starty. Vířivé klapky je zařízení ve vstupním potrubí, které jistým způsobem reguluje typ proudění plynu v sacím potrubí motoru. Klapka neuzavře otvor v plném průřezu, ale jen částečně (má výřez), tudíž se v tom místě zvýší průtoková rychlost a vzniknuvši úplav za klapkou způsobí změnu laminárního (pokud ho lze takto nazvat) proudění na turbulentní. Turbulentní proudění má pozitivní vliv na smíchání paliva se vzduchem, a proto nedochází ve spalovacím prostoru ve velké míře k lokálním místům s nedostatkem a zároveň přebytkem kyslíku, čímž se palivo lépe využile a sníží se emise škodlivin.

____________

tzn. že pokud jsem to správně pochopil, odpojením nějaké hadičky zůstanou klapky otevřené :) - měl by je zavřít podtlak. Co jsem koukal tak Mondea, tak tam je jedna ze předu: https://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ Tu tam nemáme.. Teď jen přijít kterou odpojit, podtlakové baňky jsou dvě + 4x hadička od podtlakového ventilu.
Je pravda, že až od těch 4 a něco tis., je tam fakt citelnej nárůst výkonu - nevadilo by mi ten kopanec posunout směrem dolů :)
Rád bych vyzkoušel jak se to chová s otevřenýma.
Až bude teplo, tak ty paroží sundám ...

Edit: tady je vidět že je zavírá podtlak: https://www.youtube.com/watch?v=aXaqkSjwM_o

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 21:27
od croc
já právě žádnej kopanec necítím, proto jsem chtěl nějak ověřit jestli to funguje správně

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 21:36
od Jeylow
Zaujímavé :D, ale niekde tu na fóre som čítal, že Focus ich nemá.

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 21:40
od Specík
Až mi někdo vysvětlí proč tam mám ty samé podtlakové ventily + baňky na parožích co mají mondea na ovládání klapek tak tomu taky uvěřím :wink:

Jsem na to zvědav až to vyzkouším, jak se to bude chovat - táhne krásně odspodu (proti 1.6 74kw - tu jsem musel pořád točit aby to jelo) ale do těch 3500 je to takové, nevím jak to popsat - plynulé a pak je tam cítit kopanec a auto ožije jako blázen (není jako kopanec od turba, ale znatelnej nástup koní) - ano je to 16V u 1.6 to taky ožívalo ve vysokých otáčkách, ale nebyl to tak cejtit.
Podle toho co popisujou ostatní, tak to takhle nějak má fungovat..

Pokud to ovlivňuje lehce spotřebu a emise, tak to bude spíš kurvítko :wink:
Např. pokud podtlak nepustí jak má, tak je to sání přivřené.

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 21:50
od Specík
Má je tam :dih:
Focus mk2 c max 1.8 2.0 benzín - stejné paroží tam mám, kod motoru AODA

Obrázek

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 21:51
od Skodax
Žádný klapky tam nejsou. Podtlak možná zůstal jako relikt doby minulé. Ale dle fotek to tak není, ale těžko odlišit nové a staré revize.. Zvláštní nikdy s tim o Focusu nebyl problém. Což mi jako odpověď vcelku stačí.

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 21:52
od croc
to je přesně ono zdá se mi jako by to jelo "přidušeně" spotřeba taky nic moc ale někdy úplně náhodně se mi staně že zatáhne jak blázen :D to je paráda ale spíš nic :| nezapomeň pak napsat :palec_nahoru:

já mam SYDA

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 22:04
od Specík
Ty tam klapky nevidíš ? Jsou otevřené - takže jako relikt z doby minulé tam mám i
ventil pro ovládání klapek v sání u motorů:
Číslo dílu pro Ford: 4M5G-9J559-NB nebo 4M5G-9A500
Do vozů:
* FORD Focus C-max od 06/2003 do › 03/2007
1.8 / 2.0 DURATEC-HE
* FORD Focus Mk2 od 07/2004 do › 12/2007
1.8 / 2.0 DURATEC-HE
* FORD Focus Mk2 FL od 12/2007 do › 01/2010

+ podtlakové baňky a do všeho zapojené hadičky ? :wink: V řezu motoru jsou taky vidět: http://zinteractive-fordfocus.webs.com/ ... uratec.jpg

Nevidím důvod v tom, že by to mělo napáchat nějakou škodu, ale v tom že mi můžou škratit sání když nepotřebuju :wink: Až bude teplo sundám, nafotím :wink:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 22:35
od Skodax
To by mě zajímalo jestli jsou tohle verze už s řízenými klapkami se zpětnou vazbou nebo neřízené již podtlakem. Teoreticky se to zde mělo měnit kolem roku 2005-2008 dle auta.

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 22:49
od Specík
Po pátrání na ang. forech... pokud máte po pravé straně motoru nad egrem toto - jedná se o elektrom. solenoid ventil který ovládá vířivé klapky. Standartně jsou klapky otevřené, podtlakem se zavírají.
Řídící jednotka dává povel k otevření / zavření klapek. Naštěstí pokud ventily / podtlaky normálně nepracujou, tak zůstávají klapky otevřené :palec_nahoru:
Bez klapek to má mít malinko vyší spotřebu a malinko horší emise - je to i emisní fičura.

Ale jsme u toho, co když fungují a vyvolávají podtlak ale pouští ho a otevírají pozdě? A dochází tak ke škrcení sání - Viz příspěvek o z Mondeí ...

Sání zatím sundavat nebudu - deaktivace je jednoduchá, odpojit hadičky co jdou ze solenoidu - tím zůstanou klapky otevřené. Odpojením konektorů se možná hodí chyba, tak začnu hadičkama. Jsem na to zvědav, jaký to bude mít průběh.
Sice ten nástup výkonu ve vyšších otáčkách je parádní, ale pokud by se nástup koníků probral dřív, tak proč ne.

Nepochopil jsem zda všechny čtyři hadičky ovládají klapky - půjdu po hadičkách :nnou:

Obrázek

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 22.01.2016 23:14
od croc
Ano tenhle solenoid jsem měnil hned po nákupu auta, diagnostika hlásila chybu, po výměně bez chyby ale jak říkám nejsu si jistej jestli otevírání funguje jak má :nixw:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Napsal: 23.01.2016 20:14
od Ondrej1
V tomto testu (http://www.auto.cz/bazar-ford-s-max-92288) píšou, že novéjší Duratec motory klapky také mají a byvají s nima též problémy.