Uf, to zas bylo.
Už před pár měsíci mi začal po startu trochu chrastit motor. Po pár minutách se to vždy uklidnilo. Ptal jsem se na to v servisu a tam mi řekli, že je to rozvod k alternátoru a že je to bez problému, že to nic udělat nemůže, že se ten zvuk jen bude zhoršovat, tak ať přijedu později, až mě to bude štvát.
Před dvěmi týdny začal motor hučet vyšším tónem. Podle poslechu zdejších videí to turbo nebylo, takže to vypadalo na ten alternátor. Objednal jsem se teda do servisu.
Den před návštěvou servisu mi auto na cestě do práce (10km) přestalo dobíjet. Cestou z práce jsem nahodil diagnostiku a koukal na napětí. Většinou 11,5 - 12V. Při plynulé jízdě to asi ještě trochu dobíjelo, protože to sem tam vyskočilo na 13V.
Další den při cestě do servisu jsem se ale už nad 11,5V nedostal.
5km před servisem - cca 10,5V - chyba ESP, ABS
2km před servisem - cca 9,5V - vypnutí posilovače řízení
600m - asi 7V - kompletní vypnutí celý elektriky v aute (budíky, všechno)
200m - vypnutí motoru.....
Ty volty si nepamatuju přesně. Servisák zapojil na baterku takovej ten booster baterie, přes který to ještě po pár pokusech nastartovalo a do servisu s otevřenou kapotou dojelo (cestou opět padlo napětí).
Nejvíc mě sere, že to byla relativně nová Varta Silver Dynamics 85Ah, tak jsem zvědavej, jestli se z toho dostane.
Teď mi servis volal, že budou měnit řemen (do tisíce), napínák (2000,-) a alternátor (9000,-). Aspoň doufám, že jsem ten alternátor neodkouřil tím, že jsem to na radu těch servisáků nenechal opravit hned.