Alternátor
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Alternátor
a není to jen v tom kablíku nebo v konektoru mezi Altíkem a ŘJ . Mě to jednou zazlobilo jak jsem koupil auto , tak jsem ten konektor odpojil přečistil kontakty a od té doby to neudělalo , ale někde jsem četl že byl dokonce ten kablík přerušený .
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Jo, to se stava. Ja mel na mysli regulatory, ktere skutecne neumi komunikovat s PCM. Prodava se jich dost ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 16.08.2010 15:53
Problém s dobíjením
Prakticky hned druhý den po výměně servočerpadla, se mi začalo rozsvěcet dobíjení po ujetí cca 20km. Rozsvítí se to tak na 5 minut a pak zhasne. Po kontrole jsem zjistil že dává o 0.5V méně, po zhasnutí je to zase OK. Vypozoroval jsem že to dělá jen tehdy, pokud venkovní teplota stoupne nad 5 stupňů. Udělá skoro vždy.
Nechci hned měnit altík.
Budu vděčný za každou radu.
Nechci hned měnit altík.
Budu vděčný za každou radu.
Ford Focus kombi 1,6 TDCI 80KW, GHIA, 08/2005
- Croog
- Nováček
- Příspěvky: 165
- Registrován: 27.12.2009 00:39
- Bydliště: Praha
Re: Alternátor
Uf, to zas bylo.
Už před pár měsíci mi začal po startu trochu chrastit motor. Po pár minutách se to vždy uklidnilo. Ptal jsem se na to v servisu a tam mi řekli, že je to rozvod k alternátoru a že je to bez problému, že to nic udělat nemůže, že se ten zvuk jen bude zhoršovat, tak ať přijedu později, až mě to bude štvát.
Před dvěmi týdny začal motor hučet vyšším tónem. Podle poslechu zdejších videí to turbo nebylo, takže to vypadalo na ten alternátor. Objednal jsem se teda do servisu.
Den před návštěvou servisu mi auto na cestě do práce (10km) přestalo dobíjet. Cestou z práce jsem nahodil diagnostiku a koukal na napětí. Většinou 11,5 - 12V. Při plynulé jízdě to asi ještě trochu dobíjelo, protože to sem tam vyskočilo na 13V.
Další den při cestě do servisu jsem se ale už nad 11,5V nedostal.
5km před servisem - cca 10,5V - chyba ESP, ABS
2km před servisem - cca 9,5V - vypnutí posilovače řízení
600m - asi 7V - kompletní vypnutí celý elektriky v aute (budíky, všechno)
200m - vypnutí motoru.....
Ty volty si nepamatuju přesně. Servisák zapojil na baterku takovej ten booster baterie, přes který to ještě po pár pokusech nastartovalo a do servisu s otevřenou kapotou dojelo (cestou opět padlo napětí).
Nejvíc mě sere, že to byla relativně nová Varta Silver Dynamics 85Ah, tak jsem zvědavej, jestli se z toho dostane.
Teď mi servis volal, že budou měnit řemen (do tisíce), napínák (2000,-) a alternátor (9000,-). Aspoň doufám, že jsem ten alternátor neodkouřil tím, že jsem to na radu těch servisáků nenechal opravit hned.
Už před pár měsíci mi začal po startu trochu chrastit motor. Po pár minutách se to vždy uklidnilo. Ptal jsem se na to v servisu a tam mi řekli, že je to rozvod k alternátoru a že je to bez problému, že to nic udělat nemůže, že se ten zvuk jen bude zhoršovat, tak ať přijedu později, až mě to bude štvát.
Před dvěmi týdny začal motor hučet vyšším tónem. Podle poslechu zdejších videí to turbo nebylo, takže to vypadalo na ten alternátor. Objednal jsem se teda do servisu.
Den před návštěvou servisu mi auto na cestě do práce (10km) přestalo dobíjet. Cestou z práce jsem nahodil diagnostiku a koukal na napětí. Většinou 11,5 - 12V. Při plynulé jízdě to asi ještě trochu dobíjelo, protože to sem tam vyskočilo na 13V.
Další den při cestě do servisu jsem se ale už nad 11,5V nedostal.
5km před servisem - cca 10,5V - chyba ESP, ABS
2km před servisem - cca 9,5V - vypnutí posilovače řízení
600m - asi 7V - kompletní vypnutí celý elektriky v aute (budíky, všechno)
200m - vypnutí motoru.....
Ty volty si nepamatuju přesně. Servisák zapojil na baterku takovej ten booster baterie, přes který to ještě po pár pokusech nastartovalo a do servisu s otevřenou kapotou dojelo (cestou opět padlo napětí).
Nejvíc mě sere, že to byla relativně nová Varta Silver Dynamics 85Ah, tak jsem zvědavej, jestli se z toho dostane.

Teď mi servis volal, že budou měnit řemen (do tisíce), napínák (2000,-) a alternátor (9000,-). Aspoň doufám, že jsem ten alternátor neodkouřil tím, že jsem to na radu těch servisáků nenechal opravit hned.
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther
- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Re: Alternátor
A jsou si v servisu jistí tou výměnou altíku? Pokud já vím, dělá se repas (a to mě příjde za 9000 moc).
- Croog
- Nováček
- Příspěvky: 165
- Registrován: 27.12.2009 00:39
- Bydliště: Praha
Re: Alternátor
Je to ofiko Ford servis, tak doufám že vědí do dělají..
Akorát altík samozřejmě nemaj skladem, takže si musím počkat.

Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther
- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Re: Alternátor
Mno, tím bych si já jistý nebyl.. Když jsem to řešil já, tak mi říkal novej altík za víc než 10, nebo výměnu stylem kus za repasovaný kus (ten můj by taky zrepasovali a dali někomu jinému) cca 4,5. Nakonec jsem si ho dovezl k elektikářovi zrepasovat za 2700 a vymontoval a namontoval sám 

- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Ja bych teda volil repas altiku u autoelektrikare, nebo zaslal do firmy kde se na to zameruji. Ford bych nevolil snad ani jako posledni moznost
Klvys tady resil nedavno repas altiku.

Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Foki mi nabizel myslím přes ford 5500kč repas ford?! Jinak mě to opravili za 3800 prace 1900 a regulator 1900.Normalní servis to rozebral ja si objednal co chtěl a on složil a 2 měsice a je klid
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 865
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Alternátor
Zdarec, v zimě mi začali pískat ložiska alternátoru a k tomu je takhle pěkně prasklý obal statoru
A proto už neřeším opravu ale rovnou výměnu alternátoru. A narazil jsem na tento německý BOLK http://www.mister-auto.cz/cs/alternator ... 21057.html, má už někdo v autě ??


A proto už neřeším opravu ale rovnou výměnu alternátoru. A narazil jsem na tento německý BOLK http://www.mister-auto.cz/cs/alternator ... 21057.html, má už někdo v autě ??
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 16.08.2010 15:53
Re: Alternátor
Prakticky hned druhý den po výměně servočerpadla, se mi začalo rozsvěcet dobíjení po ujetí cca 20km. Rozsvítí se to tak na 5 minut a pak zhasne. Po kontrole jsem zjistil že dává o 0.5V méně, po zhasnutí je to zase OK. Vypozoroval jsem že to dělá jen tehdy, pokud venkovní teplota stoupne nad 5 stupňů. Udělá skoro vždy.
Nechci hned měnit altík.
Budu vděčný za každou radu.
Diagnostika mi vypsala chybu:
P1632 Smart Alternator Faults Sensor/circuit
Nechci hned měnit altík.
Budu vděčný za každou radu.
Diagnostika mi vypsala chybu:
P1632 Smart Alternator Faults Sensor/circuit
Ford Focus kombi 1,6 TDCI 80KW, GHIA, 08/2005
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Podle me pri vymene cerpadla poskodili konektor nebo vodice na altiku. Zkus kouknout na ten 3-pinovy konektor a promerit jeho zapojeni.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 16.08.2010 15:53
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 865
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Alternátor
Altík vyměněn za ten BOLK a je to OEM výrobek od Magneti Marelli a ten vymontovaný je taky Magneti Marelli. šlape jak ma a dobíjí 14.20 - 14.30 Voscaar píše:Zdarec, v zimě mi začali pískat ložiska alternátoru a k tomu je takhle pěkně prasklý obal statoru![]()
A proto už neřeším opravu ale rovnou výměnu alternátoru. A narazil jsem na tento německý BOLK http://www.mister-auto.cz/cs/alternator ... 21057.html, má už někdo v autě ??

Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Alternátor
Potřebuju pomoc, máte někdo zkušenosti, kde nejlíp nechat zrepasovat altík v Plzni nebo okolí? Ideálně výměnným způsobem - přijet, nechat vymontovat můj altík a namontovat jiný zrepasovaný, protože repasi asi neudělají na počkání.
Děkuji za případné rady.
Dnes mi to po cestě přestalo dobíjet, nejdřív zasvítilo dobíjení na volnoběh, po pár km se začalo rozsvěcovat ABS a nakonec hotovo, přestaly ukazovat i dig.hodiny, pak chcípnul motor, startér ani prd. Ale nakonec se mi podařilo nastartovat (baterka se po chvíli zmátořila - už je dost stará, asi původní Motorcraft), no pak to zase postupně pochcípalo, ale aspoň jsem se dojel tam, kde jsem přehodil jinou baterku, na tu to aspoň jede. Ale asi to vůbec nedobíjí, nebo jenom nepatrně - běžící motor na volnoběh 12,2V, měřeno spolehlivým multimetrem (a svítí kontrolka dobíjení), když přidám plyn kontrolka sice zhasne, ale napětí se nemění s otáčkami. Jo a za jízdy to drží vyšší volnoběh (asi 1500), asi ŘJ zkouší zajistit lepší dobíjení.
Vypojil jsem konektor od altíku k ŘJ a prostříknul sprejem, ždáná změna ani když jsem na zkoušku ten konektor nechal rozpojenej (akorát svítí trvale kontrolka dobíjení).
Děkuji za případné rady.
Dnes mi to po cestě přestalo dobíjet, nejdřív zasvítilo dobíjení na volnoběh, po pár km se začalo rozsvěcovat ABS a nakonec hotovo, přestaly ukazovat i dig.hodiny, pak chcípnul motor, startér ani prd. Ale nakonec se mi podařilo nastartovat (baterka se po chvíli zmátořila - už je dost stará, asi původní Motorcraft), no pak to zase postupně pochcípalo, ale aspoň jsem se dojel tam, kde jsem přehodil jinou baterku, na tu to aspoň jede. Ale asi to vůbec nedobíjí, nebo jenom nepatrně - běžící motor na volnoběh 12,2V, měřeno spolehlivým multimetrem (a svítí kontrolka dobíjení), když přidám plyn kontrolka sice zhasne, ale napětí se nemění s otáčkami. Jo a za jízdy to drží vyšší volnoběh (asi 1500), asi ŘJ zkouší zajistit lepší dobíjení.
Vypojil jsem konektor od altíku k ŘJ a prostříknul sprejem, ždáná změna ani když jsem na zkoušku ten konektor nechal rozpojenej (akorát svítí trvale kontrolka dobíjení).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti