Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
10mirec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 20.01.2010 13:48
Bydliště: Štrba, Praha

Re: turbo - statistika

Příspěvek od 10mirec » 20.06.2010 23:37

mozno ti co mali problem, by mohli dopisat aj prispevok do tohto vlakna:

1. typ motoru (+ najazdene km)
2. (pre tych s DPF) ci sa to stalo po vymene filtra
3. rozsah opravy (ako moc sa to cistilo)
4. ci nastali problemy s mazanim potom, resp. ci sa to opakovalo

statistika ma vyznam pri velkych cislach (snad sa podari aj to), ale toto by tiez mozno pomohlo
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005

Uživatelský avatar
Macmiro
.
.
Příspěvky: 492
Registrován: 30.03.2009 19:44
Bydliště: Praha - Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo - statistika

Příspěvek od Macmiro » 20.06.2010 23:54

V12: Tak dej pak info o kolik to stočili - viděl bych to tak na 120 000 km.
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: turbo - statistika

Příspěvek od V12 » 21.06.2010 07:26

Macmiro :
Ano, stoceny samozrejme bol. Na 81 tisic :evil: Ale ten, co to stacal, bol amater, pretoze stocil iba palubovku a v niektorej RJ (neviem, ci ABS alebo cerpadlo ci kde) to zostalo, takze auto malo skutocnych 137 tisic. Toto vediet, usetrim prachy za novy rozvod a vodnu pumpu :evil:, pretoze po kupe jazdenky je tato vymena prakticky povinna, ked si nechces nekrestansky zarobit. Nevadi, aspon mozem pokojne spavat. Ti lumpi ho chceli dostat pod 100 tisic, tak stocili. No v kazdom pripade sa mi ta kupa oplatila, za malo penazi mam zanovny a bezpecny voz. Oprava turba ma vysla na 972 €, z toho 450 € zacvakal bazar. Pri cene noveho turba 850 € ho mam vlastne za 400 babiek, co nie je zly kseft :) Ine problemy zatial ten motor nema. No postupne si odkladam bubaky na dvojhmotu, cerpadlo a vstreky.
Turbo nema ziadne vonkajsie znamky poskodenia, nie je ani len pridrete, iba cez loziska pustalo olej do IC a vyfuku. Podla mechanika by bola otazka casu, kedy by odislo. Takze vymena v hodine dvanastej.
Pri vymene turba bolo samozrejme vycistene aj sitko v banjo skrutke, este bolo v dobrom a bez problemov priechodnom stave. Nechal som ho tam dat spat, pri vymene oleja bude opat kontrola a pripadne vycistenie.

Jedno je ale iste - dalsie auto bude na 100% benzinak, aj ked bude mat o 3 litre vacsiu spotrebu. Urcite to ale nebude nejaka 1.2 s turbom, radsej nejaky poctivy atmosfericky dvojliter, s ktorym sa da jazdit na 2000 rpm.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: turbo a otáčky

Příspěvek od V12 » 21.06.2010 10:34

Definuj prosim pojem "Turbo zabera az v 2200 otackach". Mam si to vysvetlit tak, ze ides na 1600 otacok, das plny plyn najvacsie zrychlenie citis az v 2200 otackach ? Alebo mas merac plniaceho tlaku, ktory vykazuje maximalne hodnoty okolo 2200 ?
Pretoze motor 1.6 /80 kW ma spicku krutiaceho momentu naozaj v oblasti okolo 2000 az 2500 otacok. Sluzobny Peugeot 307SW 1.6 HDI 80 kW bez DPF (zhodny motor s tym vo Focuse) vykazuje presne taketo iste spravanie. Ked si pozries dolny graf prispevku http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 23#p514523, je to tam pekne vidiet. Preto si myslim, ze je to normalne. Moj dvojliter ma obrovsky narast tahu prave v oblasti od 1700 do 2200 otacok, potom ten tah mierne zoslabne ale prakticky bez zmeny pokracuje az do 4000 otacok. Problem je ale v tom, ze v spominanej oblasti ma citelnu turbodieru - sliapnem na plyn a pol sekundy sa takmer nic nedeje. Potom motor jedovato zavrci, akoby mi chcel odhryznut pravu nohu a zacne zurivo tahat. Na spomenutom Peugeote ale tato turbodiera skoro nie je, takze sa s nim jazdi prijemnejsie napriek vykonu nizsiemu o 20 kW. Zda sa, ze ten dvojliter nie je az tak optimalizovany, ako 1.6/80kW, alebo je to dan za vacsie turbo. No zatah 2000 az 2500 je neuveritelny, to auto pri vyjazde zo zakrut hrabe aj na trojke.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

kako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 05.09.2008 19:35
Bydliště: Revuca

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od kako » 21.06.2010 19:38

Nerob si z toho nic, to len zavist. Ja mam tiez 2005 , 98 000km malo na tach. po kupe som zistil, ze su ztocene 50-60 tis.km. Co samozrejme predavajuci p. Buth z V.Krtiša to neurobil (hajzel). Preto take auto s 38 tis. ja by som povazoval skoro za nove. K teme, zalezi ako sa predomnou k
autu stavali ako olej menili. Ja menim kazdych 15.tis. Sitko neviem ci je dobre vybrat lebo potom bordel ide na loziska turba.
Fofo 2, combi, strieborny, 1.6 TDCI 66 kw, r.v. 05

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od wilder01 » 22.06.2010 08:27

Peace hosani. Nebolo to myslene urazlivo a ani nahodou zavistlivo.
Proste som tym chcle napisat ze aj auto s 40 000 km ma po par km cierny olej, pretoze uz ten motor ma nieco za sebou, aj ked nie tak moc ako ked ma 200 000 km.
Keby bol cisto novy, tak ten olej nema co zaspinit
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Příspěvek od stand » 22.06.2010 15:11

Když sem měl auto s motorem isuzu-diesel tak po najetí 150ti tisíc, sem před výměnou vylil vždy na oko ještě krásný olej, nikdo nechtěl věřit že je to vyjeťák z diesla, není motor jako motor..

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: turbo - statistika

Příspěvek od wilder01 » 22.06.2010 15:26

No co fordaci, nikto viac nam nedoplni statistiku?
Zatial to nevychadza tak hrozivo pre 1,6 tdci, ked budem predpokladat ze kto nemal problem, nezahlasoval.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: turbo - statistika

Příspěvek od V12 » 22.06.2010 15:41

O jednom 80 kW s odfajcenym a nasledne menenym turbom viem aj ja, no neviem, ci ma DPF. Aj Foki by mohol hlasovat viacnasobne.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: turbo - statistika

Příspěvek od wilder01 » 22.06.2010 15:52

To verim ze automechanici by tu mohli zahlasovat za stvrtinu z nas :)
No uvidime ako sa statistika vyvinie, ale zacinam mat pocit ze ta 1,6 tdci nebola az tak stastna volba.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Modraci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18.06.2010 11:09

Re: turbo a otáčky

Příspěvek od Modraci » 22.06.2010 20:25

Jasne, je to proste liny. Predjizdim na dalnici a musim dost podradit (pokud jedu za nejakym snekem). Teprve az nahle zrychlim a otacky vyleti nad 2000, tak to zatahne a konecne mam pocit, ze jedu v aute a ne na kole :nixw:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: turbo a otáčky

Příspěvek od V12 » 22.06.2010 23:02

Je tu este moznost jedneho laickeho testu zrychlenia z nula na 100. Podla papierov by si to mal stihnut za plus - minus 11 sekund. Ak to bude o hodne viac, nieco nie je vporiadku.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
rob45
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 29.10.2008 20:15

Re: Obcas vynecha turbo

Příspěvek od rob45 » 22.06.2010 23:05

no tak to asi je EGR pred par dny jsem ho zaslepil a uz nic nevynechava ani zadne priduseni motor je o neco tisi ale nevim jestli ta zaslepka vydrzi uz mi to dvakrat vyhodilo chybu po vipnuti klicku zase bez chyby tak nevim co to udela to zaslepeni
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006

Modraci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18.06.2010 11:09

Re: turbo a otáčky

Příspěvek od Modraci » 23.06.2010 09:17

Dikec, zkusim vsechno, co tu kdo napsal :nazdravi:

Uživatelský avatar
peters111
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 07.08.2008 08:21

Re: Obcas vynecha turbo

Příspěvek od peters111 » 23.06.2010 20:50

ahoj, mě se občas stane, že jedu stejnou rychlostí po rovince a najednou to přestane táhnout. Jakmile přidam malinko plyn tak se to hned rozjede. Myslíte, že to může také dělat EGR ? Přijde mi to, jak když klesne tlak plnění. Stává se mi to pouze občas, třeba 1x za měsíc.
Ford Focus II 1.6 TDCI 80 Kw, bez DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů