Culex42 píše:Akurat ten parameter C som nepoznal, lebo som vzdy pracoval/pocital priamo s kapacitou udanou ako mAh.
"C" je právě parametr kapacita aku, v tvém případě 4200mAh (nemýlím-li se ...), neboli také 4,2Ah. Od nabíjení běžných aku (AA,AAA atd.) se pohonné aku liší především v tom, že jsou schopné dodávat vysoké vybíjecí proudy (bez úbytku využitelné kapacity a napětí) a pro plné využití těchto parametrů je potřeba je nabíjet vyšším proudem, jinak např. po čase tzv. měkknou ap. Popíšu to na příkladu - NiCd aku Sanyo 1700SRC (asi nejlepší pohonné aku) - jmenovitá kapacita 1700mAh, tedy 1,7Ah, katalogový vybíjecí proud (trvalý) 35A (max. 50A), nabíjení 1C 1,7A, 2C 3,4A atd., dobrý nabíječ (např. Robbe PPI 3) je schopný s nimi spolupracovat při nabíjecím proudu 8-8,5A ! A to vše při plném využití jejich parametrů, tj. bez "trápení aku". A protože NiMH LRP 4200mAh (tedy 4,2Ah) nejsou až tak špičkové aku, optimální parametry jsou tak kolem Inab. 4,2 - 5A, Ivyb. kolem 25A. Pokud se budou nabíjet menším proudem, "změknou" dříve, než se jim to stane při optimálním provozováním (což se jim určitě stane ....).
A konektory - Tymiya konektory (a jim podobné) jsou v základu dobré konektory, jen při častém odpojování / zapojování (což se u aku stává, že ...) se jim zvětšuje přechodový odpor, což vede k většímu úbytku napětí na nich, což vede k jejich oteplení, což vede k zvětšení přech odporu atd. Když pomineme jejich možnost vypálení (stává se časem u kontaktů u motoru), tak bývají problémy s vypínáním reglu a především, při nabíjení u detekce deltapeaku nabíječem (což je v podstatě jediná základní metoda ukončení nabíjení u vyšších proudů od cca 0,5C...) - chyby při nabíjení aku. Tohle vše právě zlacené G4mm konektory odstraňují ....
Snad jsem to popsal srozumitelně, když tak ještě odpovím na dotazy ....
