Stránka 28 z 44
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 05.12.2013 10:18
od foully
Já, když jsem teď dal rovnou klapku, resetl,tak jednotka drží otáčky mezi 2000 a 3000. Na 3 tis. spadnou dolu a jdou znova nahoru, volnoběh kolísá kolem 1000 ot.
Ani po několika startech a spoustou km žádná změna. Vypadá to také,že klapka netěsní.
Jen pořád nevím jak správně nastavit ten doraz,aby to už konečně drželo normální otáčky a ne 3000.
Má ten šroubek být v přesně stejné poloze jako byl originál? Nebo klidně o několik závitů jinde,ale tak,aby byla klapka při nesešlápnutém pedálu zavřena? Díky.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 07.12.2013 14:57
od Bullitt
To je divný, moje klapka taky netěsní úplně - opravdu by bylo ideálně jí udělat mírně eliptickou - já tedy klapku jen mírně líznul pilníkem, trochu jsem si s tím pohrál, aby nedřela a lépe sedla při zavření, což nahradí tu eliptičnost. A ještě je dobré při montáži nechat si mírně povolené ty torxní šroubky co drží klapku na osičce a doladit optimální vystředění klapky v sání. Pak šroubky postupně dotahovat (stále kontrolovat vystředění a dosedání při zavření), nakonec dotáhnout a doporučuji s nějakým lepidlem na způsob Loctite(243), protože při demontáží se odstraní původní zajištění-rozlisování šroubků, tak aby šroubky časem nevypadly.
Zároveň se snažit dorazový šroubek klapky nastavit tak, aby byla co nejvíce uzavřena, ale zároveň se při zavření neopírala do tělesa sání. S rovnou klapkou bude šroubek vždy trochu více klapku otevírat, než původně, což ale jednotce nevadí, v určitých mezích se na to nastaví.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 07.12.2013 17:08
od vitr73
presne tak..ale jen fakt do urcitejch mezi...myslim ze pisou do max 1 voltu na vystupu....
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 26.05.2014 21:32
od ViktorG
Zdravim všechny

Chodí sem na fórum ještě borci co řešili tenhle problém? Mám totiž úplně to samé, otáčky při řazení neklesnou, spíš povyskočí o cca stovku a pomalu padají. Proč to sem píšu? Celé tohle téma jsem si pročetl, některé příspěvky i několikrát, a jsem docela zmatený z řešení, hlavně u dvoulitrů (jsem šťastný majitel), vždycky tu někdo napsal že mu pomohlo to a to, za chvilku zase příspěvek že to vlastně nepomohlo. Proto bych tímhle chtěl poprosit o radu někoho kdo se vyzná, kdo problém úspěšně vyřešil

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 08:57
od vitr73
no jak rikam...na vsech 1.8kach mne to funfuje v pohode (co jsem upravoval) ale na 2litru jen na jednom to funguje docela v pohode...na zbylejch 2 co mne prisli do ruky se to nechytlo...spis tedy se to za cas vratilo...proc? ..nevim-asi uplne jinak postavenej soft v řj....fakt neporadim...
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 09:12
od stano.
V prvom rade ten ventil odvetrania klukovky vymenit. Mne pomohlo az to...
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 09:19
od vitr73
odvetrani kliky maji ty 2 litry vyrazeno a v podstate prepojeno pres odlucovac oleje do filtru vzduchu a tu diru v sacim potruby zaslepenou...a delaj to stejne..
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 10:44
od stano.
Mne to tiez pri zaslepeni skakalo. Po vymene ventilku uz nie. Sice som medzi tym vycistil, vymenil a vyskusal kopu inych veci, no az dnom vymeny ventilku to prestalo. A tiez mi to nedavalo zmysel, ked pri zaslepeni to lietalo. Zo srandy to skusim teraz zaslepit (ak nezabudnem), co to spravi.
Napsal: 27.05.2014 12:32
od vrána
Mně u FoFo I, 1.6i, pomohla kompletní výměna podtlakových hadic, byly v bídném stavu. Od té doby šlape, jak hodinky.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 15:02
od ViktorG
vitr73: Ano, u 1.8 je skoro tutovka dát podložku, ale ten dvoulitr blbej...
stano.: Ventil odvětrávání klikovky mám vyměněný, hadice taky, volnoběžný ventil taky.
Čeho jsem si všiml, že pokud budu motor "podtáčet", tzn. řadit na maximálně dvou tisících otáček, tak to spadne krásně, jak ho ale vytočim byť jen na 2200ot./min., už ta sviňa povyskočí. Klasicky u studeného motoru doslova vylítne a visí, u teplého jen cca 100ot, vteřinku počkat a padá.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 18:34
od Bullitt
Mám 2.0 a bohaté zkušenosti s úpravami.
Dvoulitry mají ten ventilek odvětrání klikovky taky, vyčistění je možný udělat, ale ani případná výměna asi nepomůže.
Podtlakové hadice doporučuji zkontrolovat, hlavně tu zezadu sání, co vede dopředu k ventilku odvětrání klikovky. Hadice může být zpuchřelá, nebo změklá olejovými párami a podtlakem se různě mačká (to už jsem na jednom autě viděl) - doporučuji hadici sledovat, co dělá na volnoběh a když a pak přidám plyn a jde z otáček (velký podtlak).
Je bohužel rozdíl v řízení voln.ventilu během jízdy u 1.8 a 2.0. A protože mají stejnou klapku, tak se potřeba více vzduchu u 2.0 řeší "větším" otevíráním ventilu (je ovládán střídou signálu - PWM) a to podle polohy plynu, otáček a hlavně zatížení motoru. A proto otáčky padají tím pomaleji, čím více více byl předtím ventil otevřen (typicky na semaforu - jedu a je zelená, přidám plyn=vytočím motor abych to stihnul, padá červená, brzdím - pak otáčky padají fakt pomalu). Je to jak píše ViktorG, pokud se to netočí, padají otáčky slušně.
Takže přiškrcení kanálku k ventilu volnoběhu (podložka pod ventil nebo zalejt kanálek v sání epoxidem a vyvrtat otvor) sice pomůže, ovšem má to jednu nevýhodu - motoru pak chybí vzduch "nahoře"(vyšší otáčky+zatížení motoru), protože průtok skrz něj není zanedbatelnej. A to i když se dá rovná klapka a odstraní boule v sání (to chce udělat určitě - popisoval jsem tu úpravu). Je nutné najít kompromis, tj. přiškrtit kanálek k ventilu, aby se urychlilo padání otáček, ale motor měl dost vzduchu. Já šel cestou zalití kanálku v tělese klapky a pak vyvrtat otvor. Otvor jsem zkoušel od nějakých 4-4,5mm, ale minimální je asi 5mm, aby to drželo studený zimní volnoběh, ale to je pořád málo (chybí vzduch). Postupně jsem otvor zvětšoval a dlouho jsem jezdil s 6,5mm - to je použitelné, ale pořád to něco vzduchu chce. Nedávno jsem převrtal tu díru na 7mm (větší se už nevešla na šířku kanálku) a vedle ještě jednu díru 4mm. To zlepšilo reakci na plyn "nahoře", rychlost padání otáček je pořád ještě snesitelná.
Ono by chtělo nějak zasáhnout do řízení toho ventilu a omezovat ho, aby padaly otáčky lépe, ale při jízdě ať se otevírá jak chce podle plynu. Jenže to by znamenalo laborování - oproti tomu popisovaná úprava (přiškrcení ventilu, rovná klapka+sání) není složitá a pro ŘJ je chování předvídatelně - změny (jiné průtoky, odezvy na plyn, otevření ventilu,...) si "osahá" během adaptací, proto se to pak chová dost kultivovaně.
Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 22:01
od ViktorG
Pánové, vaše reakce mi udělala radost, že se ještě někomu chce odepisovat kvůli patnáctiletému střepu, za to máte u mě pivo

Obsah ale tak veselý není, takže řešení, respektive postup do továrního nastavení vlastně neexistuje... I tak díky za váš čas a ochotu, dám ho do co nejlepšího stavu, jaký dovedu, a jde z domu. Když nepůjde, tak ho daruji, nebo hodim ze skály. Je to škoda, na řízení a požitek z jízdy perfektní auto, ale tohle trpět nebudu, trápit spojku a převodovku, na to nemám srdce. Ještě jednou díky

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 22:41
od SW3JK
Mě třeba pomohlo dost změnit benzínku a od tý doby se to skoro neukázalo. Občas se to objeví, ale už minumálně. Dříve jsem tankoval Lukoil nebo OMV a hrůza děs. Teď beru jenom Agip a je to o hodně lepší

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 27.05.2014 23:22
od Nonid
Mam sice 1.8 16V, ale taky mi to v tom pomohlo... Ne o moc, ale ted se otacky drzej az nad cca 3500, coz mi vyhovuje, protoze na ty se dostanu jenom pri sviznejsi jizde

Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 28.05.2014 05:23
od ViktorG
Tři různé benzínky, dvě OMV vzdálené od sebe třicet kilometrů, jedna Benzina, vždy tankováno na skoro prázdnou nádrž (palubák se mohl upípat, dojezd třeba 35 km), bez rozdílu. A to jednu z oněch OMV mám otestovanou na svém minulém autě, karburátorovém favoritu, na benzín z ní běhal nejlíp, držel volnoběh, nechcípal. Ale to je jiná pohádka.
(Když si vzpomenu jak krásně na tom fáčku padaly otáčky.. a to i u studeného motoru pod zátěží..

)