Stránka 27 z 28
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 17.10.2013 10:45
od Dreede
Test z "Oficiální distributor Flashlube" ...
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 17.10.2013 12:03
od ballu
Je třeba číst mezi řádky, různé vychvalování a přednosti přípravku dávám bokem, jen čerpám informace z těch částí, kde je popsáno, co jaká složka vznikající opotřebováním oleje má na svědomí pro životnost motoru.

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 17.10.2013 12:52
od Dreede
Ja myslím prípravok na LPG všeobecne. Iná značka môže poukazovať zase na iné zložky atď. Ako v reále ale ovplyvňujú olej a motor vedia akurát vývojári olejov a motorov.
Teoreticky by kvôli vyššej teplote spaľovania mal byť olej s vyšším indexom... ten ale už nebude spĺňať špecifikáciu motora, čiže ochrana ložísk atď... Opel dáva do 1.6T CNG/LPG verzií tiež klasicky 5w30, a interval dokonca 30tis km, takže to asi až taký problém nebude.
Či sa na to pozerám zle? Neriešim problém s ventilmi a sedlami.
Maximálne tak skrátim interval na 15tis km, ale ani to sa mi nechce, keďže za 20tis km mi olej neklesne pod min.
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 17.10.2013 20:22
od Fossa
Zdarec kluci, tady je odkaz na článek mimo jiné i ohledně té degradace oleje LPGéčkem, docela zajímavý počteníčko.
http://www.tipcars.com/magazin-bmw-audi ... -4442.html
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 17.10.2013 21:04
od tym
Dreede píše:tym: ak nájdeš článok daj vedieť, všade som sa totiž dočítal, že LPG oproti benzínu nemá korozívne kyseliny a karbónové usadeniny, ktoré spôsobujú degradáciu oleja.
Asi to nenajdu, něco málo je tady:
http://jaknaauto.cz/Produkty/Motorove-o ... 4Kc_-P110/
Administrátor: Re:Mitsubishi Lancer
Dobrý den, ano tento olej použít můžete, vzhledem k provozu na LPG Vám doporučuji zkrátit interval výměny na max. 10 000km = hlavním důvodem je vysoká kyselost spalin LPG a z ní vyplývající následná urychlená degradace oleje (i když olej bude mít "světlé" zabarvení).
Při provozu na plyn je třeba zkrátit interval výměny oleje na max. 10 000km - z důvodu většího tepelného zatížení a také dochází k rychlému okyselování oleje, což má za následek leptání těsnění a hadic, při delším provozu i vnitřní korozi motoru.
Někde jsem četl na to téma delší článek, v podstatě podobný s tímhle.
Napsal: 17.10.2013 22:55
od bee
To su bludy. Ake hadice? Ja nemam v motore hydrauliku aby olej isiel cez nejake hadice. A korozia sposobena olejom to je tiez dost dobre

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 17.10.2013 23:03
od LeFort
Samozřejmě že pokud je olej kyselý, může způsobovat korozi povrchů a porušovat těsnění. V případě provozu na lpg je tedy dobré vyhledat olej, který má vysokou hodnotu TBN, a tím pádem větší alkalickou rezervu a samozřejmě i zkrátit interval výměny. Kdo by nevěděl, najdete v tech.listu konkrétního oleje v mg KOH/g oleje. T.
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 10.06.2014 22:11
od krenda
Dnes byl taky hic, že jsem sednul do auta, se kterým jsem od včera nejel a po rozjezdu se hned přepnulo na LPG

To se mi ještě za těch šest let, co jezdím s LPG auty nestalo. Teplotu vody pro přepnutí mám nastavenou na 32°C
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 11.06.2014 08:17
od tomason
Když tu bylo jako v Egyptě tak jsi měl už předehřáto

Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 11.12.2015 14:03
od MH30
Zdravím příznivce LPG, přikládám svou zkušenost.
Po cca 95 tis. km na LPG postupně nepravidelný chod, ve volnoběhu to jelo prakticky na 3 válce. Elektrika postupně vyloučena, zjištěno podpálení výfukového ventilu na 1. válci.
Oprava hlavy, výměna 1 ventilu (ostatní prý dobré), nová ventilová sedla. Plus nějaké drobnosti, olej, filtry, 1 řemen, zadní brzdové hadice, servokapalina atd. - 20 tis. Kč.
Celou dobu jsem poctivě kapal flashlube, vapsaver a podobné olejíčky na šicí stroje a asi zbytečně... Přístřik benzínu jsem měl taky, od 4000 ot.
No nic, už zase jezdí normálně a snad to vydrží.
lpg přepínání
Napsal: 18.09.2016 00:22
od fordjarda
zdravím,2,0 duratec he na lpg najeto cca 120000 km bez problémů montováno v německu
chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví jak přepnout při startu jen na lpg jezdím na autech s lpg už 20 let a vždycky to nějak šlo ale tady na to nemohu přijít zařízení je od f.voltran díky za radu jaryn
Sloučeno. lucky.jack
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 11.10.2016 21:29
od krenda
Toto nemusí vždy fungovat. Záleží na systému. Na minulém autě jsem to po aktualizaci ŘJ jednotky taky mohl startovat rovnou na LPG. U nynějšího auta to nejde. Šlo to po několika vteřinovém podržení přepínacího tlačítka.
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 19.11.2019 17:09
od mustafik2
Přidám svou zkušenost. Asi před 2 lety jsem začal pozorovat horší studené starty, nechtěl moc držet volnoběh, po zahřátí žádný problém. Postupně jsem zkoušel vyčistit škrtící klapku a vyměnit svíčky, vždy bez valného efektu. Loni v zimě se stav zhoršoval, v poslední době jsem musel studený motor vyloženě přemlouvat, po ujetí cca 200 m už většinou dobrý.
Našel jsem na fóru stejný problém, který vyřešilo vyčištění benzínových vstřikovačů. V létě to bylo lepší, tak jsem nechal řešení na podzim a před pravidelným servisem jsem si sehnal z vrakáče jiné vstřikovače. Nyní jsem je nechal vyměnit a při té příležitosti si nechal pro jistotu přeměřit ventilové vůle, když už se bude odstrojovat ten plyn.
Vzápětí přišel šok, když mi servisák sdělil, že na 4. válci jsou výfukové ventily již zaklepané (vůle 0 a 0,10 mm), ostatní kolem 0,17 mm. Před instalací LPG byly ventilové vůle v normě, od té doby najeto za 4 roky 50 000 km s podtlakovým přímazem (s pavoukem).
Navíc, studené starty se zlepšily jen trochu, poprvé to vždy chcípne, podruhé už volnoběh drží, ale houpe. Vyjmuté benzínové vstřikovače jsem poslal na diagnostiku a vyčištění, dnes mi po telefonu řekli že nebyly zas tak hrozné. Vypadá to tedy, ty projevy souvisí s ventily, zřejmě už budou některé podpálené, že ano? Předpokládám že jen nové vymezení vůlí by problém nevyřešilo.
Nevíte někdo o dobrém motoráři v okolí ČB?
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 19.11.2019 21:12
od Tomin123
Zmeril bych tlaky. Ty musi napovedet.
A pak urcite zkontroluj, ze nejezdis s LPG ve velkem vykonu na chudou smes (sledovat lambdu na diag. pri podlaze az do max.otacek).
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Napsal: 20.11.2019 11:42
od mustafik2
Mám možná blbý dotaz pramenící z mé neznalosti, znamená nedovírající ventil jeho jisté podpálení? Nebo to chvíli trvá, než se ventil a sedlo poškodí?