2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
-
- Junior
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Test z "Oficiální distributor Flashlube" ...
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Je třeba číst mezi řádky, různé vychvalování a přednosti přípravku dávám bokem, jen čerpám informace z těch částí, kde je popsáno, co jaká složka vznikající opotřebováním oleje má na svědomí pro životnost motoru. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Junior
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Ja myslím prípravok na LPG všeobecne. Iná značka môže poukazovať zase na iné zložky atď. Ako v reále ale ovplyvňujú olej a motor vedia akurát vývojári olejov a motorov.
Teoreticky by kvôli vyššej teplote spaľovania mal byť olej s vyšším indexom... ten ale už nebude spĺňať špecifikáciu motora, čiže ochrana ložísk atď... Opel dáva do 1.6T CNG/LPG verzií tiež klasicky 5w30, a interval dokonca 30tis km, takže to asi až taký problém nebude.
Či sa na to pozerám zle? Neriešim problém s ventilmi a sedlami.
Maximálne tak skrátim interval na 15tis km, ale ani to sa mi nechce, keďže za 20tis km mi olej neklesne pod min.
Teoreticky by kvôli vyššej teplote spaľovania mal byť olej s vyšším indexom... ten ale už nebude spĺňať špecifikáciu motora, čiže ochrana ložísk atď... Opel dáva do 1.6T CNG/LPG verzií tiež klasicky 5w30, a interval dokonca 30tis km, takže to asi až taký problém nebude.
Či sa na to pozerám zle? Neriešim problém s ventilmi a sedlami.

Maximálne tak skrátim interval na 15tis km, ale ani to sa mi nechce, keďže za 20tis km mi olej neklesne pod min.
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Zdarec kluci, tady je odkaz na článek mimo jiné i ohledně té degradace oleje LPGéčkem, docela zajímavý počteníčko.
http://www.tipcars.com/magazin-bmw-audi ... -4442.html
http://www.tipcars.com/magazin-bmw-audi ... -4442.html
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Asi to nenajdu, něco málo je tady:Dreede píše:tym: ak nájdeš článok daj vedieť, všade som sa totiž dočítal, že LPG oproti benzínu nemá korozívne kyseliny a karbónové usadeniny, ktoré spôsobujú degradáciu oleja.
http://jaknaauto.cz/Produkty/Motorove-o ... 4Kc_-P110/
Administrátor: Re:Mitsubishi Lancer
Dobrý den, ano tento olej použít můžete, vzhledem k provozu na LPG Vám doporučuji zkrátit interval výměny na max. 10 000km = hlavním důvodem je vysoká kyselost spalin LPG a z ní vyplývající následná urychlená degradace oleje (i když olej bude mít "světlé" zabarvení).
Při provozu na plyn je třeba zkrátit interval výměny oleje na max. 10 000km - z důvodu většího tepelného zatížení a také dochází k rychlému okyselování oleje, což má za následek leptání těsnění a hadic, při delším provozu i vnitřní korozi motoru.
Někde jsem četl na to téma delší článek, v podstatě podobný s tímhle.
- bee
- Zkušený
- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
- LeFort
- .
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.05.2010 00:54
- Bydliště: Hořovice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Samozřejmě že pokud je olej kyselý, může způsobovat korozi povrchů a porušovat těsnění. V případě provozu na lpg je tedy dobré vyhledat olej, který má vysokou hodnotu TBN, a tím pádem větší alkalickou rezervu a samozřejmě i zkrátit interval výměny. Kdo by nevěděl, najdete v tech.listu konkrétního oleje v mg KOH/g oleje. T.
Fiesta ST 1.6 EcoBoost
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi
Lancia k Coupé 2.0 20V turbo
Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT
ex:Mondeo mk3 2.0 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Dnes byl taky hic, že jsem sednul do auta, se kterým jsem od včera nejel a po rozjezdu se hned přepnulo na LPG
To se mi ještě za těch šest let, co jezdím s LPG auty nestalo. Teplotu vody pro přepnutí mám nastavenou na 32°C

je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Když tu bylo jako v Egyptě tak jsi měl už předehřáto 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Zdravím příznivce LPG, přikládám svou zkušenost.
Po cca 95 tis. km na LPG postupně nepravidelný chod, ve volnoběhu to jelo prakticky na 3 válce. Elektrika postupně vyloučena, zjištěno podpálení výfukového ventilu na 1. válci.
Oprava hlavy, výměna 1 ventilu (ostatní prý dobré), nová ventilová sedla. Plus nějaké drobnosti, olej, filtry, 1 řemen, zadní brzdové hadice, servokapalina atd. - 20 tis. Kč.
Celou dobu jsem poctivě kapal flashlube, vapsaver a podobné olejíčky na šicí stroje a asi zbytečně... Přístřik benzínu jsem měl taky, od 4000 ot.
No nic, už zase jezdí normálně a snad to vydrží.
Po cca 95 tis. km na LPG postupně nepravidelný chod, ve volnoběhu to jelo prakticky na 3 válce. Elektrika postupně vyloučena, zjištěno podpálení výfukového ventilu na 1. válci.
Oprava hlavy, výměna 1 ventilu (ostatní prý dobré), nová ventilová sedla. Plus nějaké drobnosti, olej, filtry, 1 řemen, zadní brzdové hadice, servokapalina atd. - 20 tis. Kč.
Celou dobu jsem poctivě kapal flashlube, vapsaver a podobné olejíčky na šicí stroje a asi zbytečně... Přístřik benzínu jsem měl taky, od 4000 ot.
No nic, už zase jezdí normálně a snad to vydrží.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06.07.2015 21:55
lpg přepínání
zdravím,2,0 duratec he na lpg najeto cca 120000 km bez problémů montováno v německu
chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví jak přepnout při startu jen na lpg jezdím na autech s lpg už 20 let a vždycky to nějak šlo ale tady na to nemohu přijít zařízení je od f.voltran díky za radu jaryn
Sloučeno. lucky.jack
chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví jak přepnout při startu jen na lpg jezdím na autech s lpg už 20 let a vždycky to nějak šlo ale tady na to nemohu přijít zařízení je od f.voltran díky za radu jaryn
Sloučeno. lucky.jack
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Toto nemusí vždy fungovat. Záleží na systému. Na minulém autě jsem to po aktualizaci ŘJ jednotky taky mohl startovat rovnou na LPG. U nynějšího auta to nejde. Šlo to po několika vteřinovém podržení přepínacího tlačítka.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
- mustafik2
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 12.08.2013 21:44
- Bydliště: České Budějovice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Přidám svou zkušenost. Asi před 2 lety jsem začal pozorovat horší studené starty, nechtěl moc držet volnoběh, po zahřátí žádný problém. Postupně jsem zkoušel vyčistit škrtící klapku a vyměnit svíčky, vždy bez valného efektu. Loni v zimě se stav zhoršoval, v poslední době jsem musel studený motor vyloženě přemlouvat, po ujetí cca 200 m už většinou dobrý.
Našel jsem na fóru stejný problém, který vyřešilo vyčištění benzínových vstřikovačů. V létě to bylo lepší, tak jsem nechal řešení na podzim a před pravidelným servisem jsem si sehnal z vrakáče jiné vstřikovače. Nyní jsem je nechal vyměnit a při té příležitosti si nechal pro jistotu přeměřit ventilové vůle, když už se bude odstrojovat ten plyn.
Vzápětí přišel šok, když mi servisák sdělil, že na 4. válci jsou výfukové ventily již zaklepané (vůle 0 a 0,10 mm), ostatní kolem 0,17 mm. Před instalací LPG byly ventilové vůle v normě, od té doby najeto za 4 roky 50 000 km s podtlakovým přímazem (s pavoukem).
Navíc, studené starty se zlepšily jen trochu, poprvé to vždy chcípne, podruhé už volnoběh drží, ale houpe. Vyjmuté benzínové vstřikovače jsem poslal na diagnostiku a vyčištění, dnes mi po telefonu řekli že nebyly zas tak hrozné. Vypadá to tedy, ty projevy souvisí s ventily, zřejmě už budou některé podpálené, že ano? Předpokládám že jen nové vymezení vůlí by problém nevyřešilo.
Nevíte někdo o dobrém motoráři v okolí ČB?
Našel jsem na fóru stejný problém, který vyřešilo vyčištění benzínových vstřikovačů. V létě to bylo lepší, tak jsem nechal řešení na podzim a před pravidelným servisem jsem si sehnal z vrakáče jiné vstřikovače. Nyní jsem je nechal vyměnit a při té příležitosti si nechal pro jistotu přeměřit ventilové vůle, když už se bude odstrojovat ten plyn.
Vzápětí přišel šok, když mi servisák sdělil, že na 4. válci jsou výfukové ventily již zaklepané (vůle 0 a 0,10 mm), ostatní kolem 0,17 mm. Před instalací LPG byly ventilové vůle v normě, od té doby najeto za 4 roky 50 000 km s podtlakovým přímazem (s pavoukem).
Navíc, studené starty se zlepšily jen trochu, poprvé to vždy chcípne, podruhé už volnoběh drží, ale houpe. Vyjmuté benzínové vstřikovače jsem poslal na diagnostiku a vyčištění, dnes mi po telefonu řekli že nebyly zas tak hrozné. Vypadá to tedy, ty projevy souvisí s ventily, zřejmě už budou některé podpálené, že ano? Předpokládám že jen nové vymezení vůlí by problém nevyřešilo.
Nevíte někdo o dobrém motoráři v okolí ČB?
Mondeo v kombíku, Duratec 2.0 107 kW, r.v.2005, Titanium, LPG Lovato
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Zmeril bych tlaky. Ty musi napovedet.
A pak urcite zkontroluj, ze nejezdis s LPG ve velkem vykonu na chudou smes (sledovat lambdu na diag. pri podlaze az do max.otacek).
A pak urcite zkontroluj, ze nejezdis s LPG ve velkem vykonu na chudou smes (sledovat lambdu na diag. pri podlaze az do max.otacek).
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- mustafik2
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 12.08.2013 21:44
- Bydliště: České Budějovice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Mám možná blbý dotaz pramenící z mé neznalosti, znamená nedovírající ventil jeho jisté podpálení? Nebo to chvíli trvá, než se ventil a sedlo poškodí?
Mondeo v kombíku, Duratec 2.0 107 kW, r.v.2005, Titanium, LPG Lovato
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů