Stránka 26 z 29

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 20:33
od phofy
Anduril píše: 24.02.2021 19:07 Když jsem kdysi kupoval FF3 a přecházel z FF2, bylo to při testovací jízdě "WOW" a to auto jsem prostě hned chtěl a prakticky vše mi na něm vyhovovalo. Teď jsem tento pocit neměl. Jo, jede to slušně, je to stále Ford, ale celkové pocity jsou dost smíšené. Říkal jsem si, že to tou testovací jízdou rozlousknu, ale moc mi to v rozhodování nepomohlo :nixw:
Takhle sem to měl úplně přesně, když jsem zkoušel mk4 :mrgreen:

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 20:37
od enjoy
Když jsem viděl poprvé naživo MK4, tak to bylo ne WOW, ale spíš WTH(what the hell)..
Osobně řešit teď menší kombík, tak Corolla a nebo mnohem raději Levorg. Je to obojí sice trošičku finančně dál, ale koupit MK4 s pocitem, že to nebyla zrovna nejlepší investice...

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 20:40
od Sentik
Jste na ty MKIII proste zvyklý ... jsem naprosto přesvědčen o tom, že pokud majitel MKIII přejde na MKIV, bude spokojen a na 3ku si už nevzpomene :roll:
Interiér je prostornější, vzdušnější. Podvozkově je to pohodlnější, jen ten válec bude někomu možná chybět. Ale bude to stejně jen o tom pocitu, pojede to stejně dobře. :)
Přejdeš z MKIII na Active MKIV a nevěřím, že bys nebyl spokojen...

(ty voe, to vypadá jak kdybych ty auta prodával nebo měl jejich akcie, ale jen popisuju realný zkušenosti sebe a vlastně i okolí... :roll: )

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 20:48
od Anduril
Sentik píše: 24.02.2021 20:28 Palubovka jako celek - vzdušnější, na omak (pokud už to někdo omakává :mrgreen: ) příjemnější a pocitově hodnotnější..
Vzdušnější určitě, ale mně se třeba ta robustnost a stísněný pocit ve FF3 právě líbí - nicméně ta změna u FF4 by nebyl deal breaker.
Souhlasím, že interiér i působí hodnotněji, ale za mě jen přes okénko. Při usednutí dovnitř je to přinejlepší remíza a jak jsem psal, šetření je vidět - tu chybí nějaká ta schránka, tu zase světýlko atd. Přitom tam některé prvky ještě nedávno v té samé výbavě byly. Možná tedy je část mých zkušeností ovlivněna tím, že došlo k nějakým změnám, které u tvého auta ještě nejsou. Případně je na tom třeba ST (nebo Titanium) u FF4 lépe a moje FF3 Titanium zase lépe, než tvoje bývalé FF3 STline. To přesně nevím :) Jo, jsem na FF3 zvyklý, mám ho mnohem déle, než jsem původně zamýšlel a vlastně ani nějak reálně nemám důvod ho měnit - jen jsem prostě chtěl využít situace a dokud má ještě hodnotu, tak vyměnit za nové. Jenže ceny jsou dnes vyšší, než tehdá (resp. podobné, ale dostaneš v určitém ohledu méně, imho) - asi bych prostě za ty peníze čekal víc, protože některá konkurence to i dnes umí... Být to jiná značka, tak mávnu rukou a jdu jinam - takhle jsem nahlodaný, protože je to Ford, pěkně to jezdí, jsem na to zvyklý a designově se mi líbí. Jen mě mrzí ten dnešní trend.

Btw. 1.5 EB R3 opravdu nejede stejně, jako 1.6EB - tady bych řekl, že starší je jiná liga :) Asi oproti 1.5 EB R4 je to stejné, ale 1.6ka s overboostem je citelně lepší. Ale dejme tomu, zkousnul bych to, protože ani u konkurence to dnes není žádná sláva, pokud se pohybujeme v této cenové relaci.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 20:51
od Anduril
enjoy píše: 24.02.2021 20:37 Osobně řešit teď menší kombík, tak Corolla a nebo mnohem raději Levorg.
Corolla se mi líbí, ale pro mě jak Toyota, tak Subaru nemají žádný motor... Levorg se mi líbil s 1.6 turbo, teď s tou línou lemrou 2.0 je to předrahé.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 20:56
od Sentik
Anduril píše: 24.02.2021 20:48 mně se třeba ta robustnost a stísněný pocit ve FF3 právě líbí
Jo, bylo to ve svý době MKIII strašně vyčítáno, já osobně jsem to měl taky rád, nevadilo mi to, mělo to něco do sebe. Interiér jako takovej se mi líbil.
Anduril píše: 24.02.2021 20:48 šetření je vidět - tu chybí nějaká ta schránka, tu zase světýlko atd. Přitom tam některé prvky ještě nedávno v té samé výbavě byly. Možná tedy je část mých zkušeností ovlivněna tím, že došlo k nějakým změnám, které u tvého auta ještě nejsou. Případně je na tom třeba ST (nebo Titanium) u FF4 lépe a moje FF3 Titanium zase lépe, než tvoje bývalé FF3 STline. To přesně nevím :)
Určitě jsou rozdíly ve výbavách, já tam mam světýlek, že nevim co s nima a použil jsem je jen první den :mrgreen:
Anduril píše: 24.02.2021 20:48 Jo, jsem na FF3 zvyklý, mám ho mnohem déle, než jsem původně zamýšlel a vlastně ani nějak reálně nemám důvod ho měnit - jen jsem prostě chtěl využít situace a dokud má ještě hodnotu, tak vyměnit za nové. Jenže ceny jsou dnes vyšší, než tehdá (resp. podobné, ale dostaneš v určitém ohledu méně, imho) - asi bych prostě za ty peníze čekal víc, protože některá konkurence to i dnes umí... Být to jiná značka, tak mávnu rukou a jdu jinam - takhle jsem nahlodaný, protože je to Ford, pěkně to jezdí, jsem na to zvyklý a designově se mi líbí. Jen mě mrzí ten dnešní trend.
Tady můžu jen říct, že jsem to viděl podobně... Já jsem konzerva a přechod z MKIII na IV pořád znamená, že je člověk "jako doma" a to pro mne hodně znamená. (je úplně fuk, že ST je totálně jinde než ST Line po tech. stránce, ale ovládání a i takový blbosti jako zvuky jsou stejný, to je fajn :mrgreen:
Ovládání je logický, snadný, zkus si sednout do nový Oktávky, trefí tě do pár minut.
Anduril píše: 24.02.2021 20:48 Btw. 1.5 EB R3 opravdu nejede stejně, jako 1.6EB - tady bych řekl, že starší je jiná liga :) Asi oproti 1.5 EB R4 je to stejné, ale 1.6ka s overboostem je citelně lepší. Ale dejme tomu, zkousnul bych to, protože ani u konkurence to dnes není žádná sláva, pokud se pohybujeme v této cenové relaci.
Rozumím. S 1.6 EB nemám srovnání, ale 1.5 EB 4válec vs 3válec novější ... vždyt je to "jedno", jede to stejně, zvuk jadrnější nebo jak to popsat. Jasan, ted se tu do mne asi vsichni pustí jak to neni jedno, pač 3vál. je zlo, ale taková je dnes doba. Z pohledu jízdy a radostí z ní, já neviděl rozdíl.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 20:58
od enjoy
U Levogra jsem myslel novou generaci s 1.8T 177k. Ale bude to drahý skoro jako škodofka.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 21:51
od Anduril
Sentik píše: 24.02.2021 20:56 Tady můžu jen říct, že jsem to viděl podobně... Já jsem konzerva a přechod z MKIII na IV pořád znamená, že je člověk "jako doma" a to pro mne hodně znamená.
Ovládání je logický, snadný, zkus si sednout do nový Oktávky, trefí tě do pár minut.

Rozumím. S 1.6 EB nemám srovnání, ale 1.5 EB 4válec vs 3válec novější ... vždyt je to "jedno", jede to stejně, zvuk jadrnější nebo jak to popsat. Jasan, ted se tu do mne asi vsichni pustí jak to neni jedno, pač 3vál. je zlo, ale taková je dnes doba. Z pohledu jízdy a radostí z ní, já neviděl rozdíl.
Mám to stejně :) V oktávce jsem malou chvíli seděl a z interiéru jako takového jsem měl dobrý dojem (asi lepší než FF4) - ale samozřejme ovládání klimy, polofunkční systémy a zmatené budíky a jejich ovládání je jiná věc.

Mně ani nejde o to, že je to 3válec - jak jsem psal, motor a převodovka za mě super a ten zvuk se mi líbí. Jen říkám, že to nejede tak, jako můj FF3 s 1.6EB, ale toto je věc, která by mi ani nevadila - pořád je to slušné. Máme doma ještě druhé auto - Cee`d GT, takže svézt se můžu i tak :) Focus má být to rodinné pohodlné auto. Ale protože je to auto, se kterým jezdím já, tak taky chci, aby to nebyla lemra :)

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 23:04
od 321910336
Porovnáváš manuál vs automat. Ford automaty neumí a ten měničovej automat dynamicky sráží i ST.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 23:16
od Kaspik
Tady bych si dovolil to upravit na "Ford umí jen některý automaty" - zkušenosti třeba DSG v Superbu vs automat v Exovi jsou opačný, DSG je líná lemra která nereaguje na plyn, má dlouhou odezvu, a rozhodně nemá dynamiku "od nuly" - Ex je na plynu dřív než se ho dotknu (v recenzích občas vytýkáno), rozhodně nesráží dynamiku a nikdy se mu s manuálem nevyrovnáš ani když bude v komfortním režimu (automat v S-Maxu je zase něco jinýho, není špatnej, ale není dynamickej).

Za to CVT v mHEV / HEV třeba v nový Kuze je peklo. Ale to asi každý CVT nejen u Fordu...

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 23:38
od 321910336
I v Mustangu je dobrý automat, lépe odstupňovaný něž manuál. V evropských modelech to akorát požere výkon.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 24.02.2021 23:41
od stano.
Kaspik: Aky automat tam mas?

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.02.2021 01:37
od Kaspik
10st. automat podobný tomu z Mustangu, Ford se na něm podílel společně s GM. Nejdřív jsem si myslel, že je to zbytečně moc, že to bude furt řadit, a bude to často zmatený když přidám - ale ani ne, je to příjemný, plynulý, moc to nevnímáš když si to mění jak potřebuje, a je fajn, že při rychlosti kolem 150km/h točíš cca 1950 otáček.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.02.2021 08:10
od Anduril
321910336 píše: 24.02.2021 23:04 Porovnáváš manuál vs automat. Ford automaty neumí a ten měničovej automat dynamicky sráží i ST.
To sice ano, nějaká ztráta tam jistě bude, ale když je rozdíl až 30Nm mezi těmi porovnanými motory, tak by to nezachránil imho ani manuál. Ostatně tabulkové hodnoty jsou jasné.
ST má podle mě jiný typ automatu.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.02.2021 08:45
od Sentik
Anduril píše: 24.02.2021 21:51
Mně ani nejde o to, že je to 3válec - jak jsem psal, motor a převodovka za mě super a ten zvuk se mi líbí. Jen říkám, že to nejede tak, jako můj FF3 s 1.6EB, ale toto je věc, která by mi ani nevadila - pořád je to slušné. Máme doma ještě druhé auto - Cee`d GT, takže svézt se můžu i tak :) Focus má být to rodinné pohodlné auto. Ale protože je to auto, se kterým jezdím já, tak taky chci, aby to nebyla lemra :)
Jasný,
proti konkurentům ze stejnýho segmentu je u Focusu jasná výhoda ten podvozek, je zábavnej, řidič je v kontaktu s tím, co se pod ním děje .. to mi prostě vyhovuje a cejtil jsem to i v "obyčejný" verzi Focusu MKIV.

Můžeme se tu bavit o kvalitě zpracování interiéru (což jsmě udělali :roll:, tam to některý konkurenti umí a uměli určitě líp, ale Ford na tom s FoFo MKIV rozhodně není špatně), ale radost z jízdy a nějaká zábavnost tam bude.
Hodně porovnávám s koncernovou konkurencí, kde - ač maj interiér hodnotnější - je to za mně šeď nuda, potom šeď a tu střídá .. ano .. je to tu .. opět nuda. :mrgreen:

Ohledně automatů už tu asi mícháme moc verzí a variant dohromady, třeba u ST ve většině případů verze s automatem testy proti manuálu naopak vyhrává. Netuším, jestli je to tím, že testeři neumí často řadit, ale je to tak. Já měl pro sportovnější svezení volbu jasnou, manuál je "zábavnější", naopak pro denní ježdění v dnešním provozu už je automat myslím tutovka.
(nemluvě o tom, že u 1.5EB nemáš tuším na našem trhu už jinou možnost, vyřešili to za tebe)