Re: Při řazení neklesají otáčky
Napsal: 10.11.2013 20:29
To Bullit: Samozrejme viem ako ventil pracuje, cital som si toto forum a pozeral grafy z live dat + videa, takze viem ze otvorenie ventilu kopiruje otvorenie skrtiacej klapky s oneskorenim. Viem takisto ze po uplnom uzavreni klapky ho necha chvilu otovreny. No podla mna je to z fabriky nastavene tak aby sa s tym jazdit dalo.
Ja som si spravil maly test, cim som si potvrdil ze volnobezny ventil je vporiadku. Pokial stojim autom dole kopcom a jedine co spravim je ze povolim brzdu, auto sa zacne samovolne hybat. Ak sa mi zvysia volnobezne otacky (na 1500 ot/min) je jasne, ze chyba nie je vo ventile, ked predtym pocas statia isiel normalne. Ak sa to deje aj vam, je potreba toto najskor vyriesit a nesnazit sa umelo vkladat restriktory pod ventil. Tolko moje postrehy. V pripade, ze niekomu motor ide tak ako ist ma z vyroby, ale mu to nevyhovuje, potom moze prist na radu kopec inych pokusov (otacanie klapky, podlozky, stelovanie srobikov dorazov...). Teraz po utesneni hadic, su volnobezne otacky 700 ci auto stoji alebo sa hybe.
Snazil som sa zamysliet nad tym, ze preco sa nevypina palivo hned pri pusteni plynoveho pedalu a preco sa ventil hned neuzatvara. Mozno si vsetci myslime, ze su vo forde uplne sprosti, ale ani karburatorove motory sa takto nespravali, cez volnobezku sa stale nasavalo urcite male mnozstvo paliva. Riesenie je mozno v emisiach, ale skor si myslim ze v zivotnosti motora ako takeho. Totizto ak pri pusteni plynu benzinovy motor zacne vyrazne brzdit (viac nez dieselovy, lebo mu zaskrtime privod vzduchu) a pri pridany tahat, vznikaju tu razy, ktore urcite neprospievaju ojnicnym loziskam, silentblokom, uchyteniam poloos, homokinetickym klbom, v ktorych je taktiez vola... Najmarkantnejsie som si to vsimol pri privretom starom ventile, kedy tieto razy boli pomerne vyrazne. Pri dieselovych motoroch (mame doma 1.4TDCI+1.8TDCI) su pouzite dvojhmotnostne zotrvacniky, ktore maju tieto razy eliminovat a samotne turbo, ktore neumoznuje pouzit hned plny krutiaci moment. Co myslite, preco ST170 ma prave dvojhmotnostny zotrvacnik a ine benzinove focusy nie? Asi preto lebo je pri nom predpoklad jazdy vo vysokych otackach, pripadne prudke pridavanie a uberanie plynu. Mimochodom nevie niekto aky ma focus RS zotrvacnik?
Ja som si spravil maly test, cim som si potvrdil ze volnobezny ventil je vporiadku. Pokial stojim autom dole kopcom a jedine co spravim je ze povolim brzdu, auto sa zacne samovolne hybat. Ak sa mi zvysia volnobezne otacky (na 1500 ot/min) je jasne, ze chyba nie je vo ventile, ked predtym pocas statia isiel normalne. Ak sa to deje aj vam, je potreba toto najskor vyriesit a nesnazit sa umelo vkladat restriktory pod ventil. Tolko moje postrehy. V pripade, ze niekomu motor ide tak ako ist ma z vyroby, ale mu to nevyhovuje, potom moze prist na radu kopec inych pokusov (otacanie klapky, podlozky, stelovanie srobikov dorazov...). Teraz po utesneni hadic, su volnobezne otacky 700 ci auto stoji alebo sa hybe.
Snazil som sa zamysliet nad tym, ze preco sa nevypina palivo hned pri pusteni plynoveho pedalu a preco sa ventil hned neuzatvara. Mozno si vsetci myslime, ze su vo forde uplne sprosti, ale ani karburatorove motory sa takto nespravali, cez volnobezku sa stale nasavalo urcite male mnozstvo paliva. Riesenie je mozno v emisiach, ale skor si myslim ze v zivotnosti motora ako takeho. Totizto ak pri pusteni plynu benzinovy motor zacne vyrazne brzdit (viac nez dieselovy, lebo mu zaskrtime privod vzduchu) a pri pridany tahat, vznikaju tu razy, ktore urcite neprospievaju ojnicnym loziskam, silentblokom, uchyteniam poloos, homokinetickym klbom, v ktorych je taktiez vola... Najmarkantnejsie som si to vsimol pri privretom starom ventile, kedy tieto razy boli pomerne vyrazne. Pri dieselovych motoroch (mame doma 1.4TDCI+1.8TDCI) su pouzite dvojhmotnostne zotrvacniky, ktore maju tieto razy eliminovat a samotne turbo, ktore neumoznuje pouzit hned plny krutiaci moment. Co myslite, preco ST170 ma prave dvojhmotnostny zotrvacnik a ine benzinove focusy nie? Asi preto lebo je pri nom predpoklad jazdy vo vysokych otackach, pripadne prudke pridavanie a uberanie plynu. Mimochodom nevie niekto aky ma focus RS zotrvacnik?