Při řazení neklesají otáčky
- maslo
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Při řazení neklesají otáčky
To Bullit: Samozrejme viem ako ventil pracuje, cital som si toto forum a pozeral grafy z live dat + videa, takze viem ze otvorenie ventilu kopiruje otvorenie skrtiacej klapky s oneskorenim. Viem takisto ze po uplnom uzavreni klapky ho necha chvilu otovreny. No podla mna je to z fabriky nastavene tak aby sa s tym jazdit dalo.
Ja som si spravil maly test, cim som si potvrdil ze volnobezny ventil je vporiadku. Pokial stojim autom dole kopcom a jedine co spravim je ze povolim brzdu, auto sa zacne samovolne hybat. Ak sa mi zvysia volnobezne otacky (na 1500 ot/min) je jasne, ze chyba nie je vo ventile, ked predtym pocas statia isiel normalne. Ak sa to deje aj vam, je potreba toto najskor vyriesit a nesnazit sa umelo vkladat restriktory pod ventil. Tolko moje postrehy. V pripade, ze niekomu motor ide tak ako ist ma z vyroby, ale mu to nevyhovuje, potom moze prist na radu kopec inych pokusov (otacanie klapky, podlozky, stelovanie srobikov dorazov...). Teraz po utesneni hadic, su volnobezne otacky 700 ci auto stoji alebo sa hybe.
Snazil som sa zamysliet nad tym, ze preco sa nevypina palivo hned pri pusteni plynoveho pedalu a preco sa ventil hned neuzatvara. Mozno si vsetci myslime, ze su vo forde uplne sprosti, ale ani karburatorove motory sa takto nespravali, cez volnobezku sa stale nasavalo urcite male mnozstvo paliva. Riesenie je mozno v emisiach, ale skor si myslim ze v zivotnosti motora ako takeho. Totizto ak pri pusteni plynu benzinovy motor zacne vyrazne brzdit (viac nez dieselovy, lebo mu zaskrtime privod vzduchu) a pri pridany tahat, vznikaju tu razy, ktore urcite neprospievaju ojnicnym loziskam, silentblokom, uchyteniam poloos, homokinetickym klbom, v ktorych je taktiez vola... Najmarkantnejsie som si to vsimol pri privretom starom ventile, kedy tieto razy boli pomerne vyrazne. Pri dieselovych motoroch (mame doma 1.4TDCI+1.8TDCI) su pouzite dvojhmotnostne zotrvacniky, ktore maju tieto razy eliminovat a samotne turbo, ktore neumoznuje pouzit hned plny krutiaci moment. Co myslite, preco ST170 ma prave dvojhmotnostny zotrvacnik a ine benzinove focusy nie? Asi preto lebo je pri nom predpoklad jazdy vo vysokych otackach, pripadne prudke pridavanie a uberanie plynu. Mimochodom nevie niekto aky ma focus RS zotrvacnik?
Ja som si spravil maly test, cim som si potvrdil ze volnobezny ventil je vporiadku. Pokial stojim autom dole kopcom a jedine co spravim je ze povolim brzdu, auto sa zacne samovolne hybat. Ak sa mi zvysia volnobezne otacky (na 1500 ot/min) je jasne, ze chyba nie je vo ventile, ked predtym pocas statia isiel normalne. Ak sa to deje aj vam, je potreba toto najskor vyriesit a nesnazit sa umelo vkladat restriktory pod ventil. Tolko moje postrehy. V pripade, ze niekomu motor ide tak ako ist ma z vyroby, ale mu to nevyhovuje, potom moze prist na radu kopec inych pokusov (otacanie klapky, podlozky, stelovanie srobikov dorazov...). Teraz po utesneni hadic, su volnobezne otacky 700 ci auto stoji alebo sa hybe.
Snazil som sa zamysliet nad tym, ze preco sa nevypina palivo hned pri pusteni plynoveho pedalu a preco sa ventil hned neuzatvara. Mozno si vsetci myslime, ze su vo forde uplne sprosti, ale ani karburatorove motory sa takto nespravali, cez volnobezku sa stale nasavalo urcite male mnozstvo paliva. Riesenie je mozno v emisiach, ale skor si myslim ze v zivotnosti motora ako takeho. Totizto ak pri pusteni plynu benzinovy motor zacne vyrazne brzdit (viac nez dieselovy, lebo mu zaskrtime privod vzduchu) a pri pridany tahat, vznikaju tu razy, ktore urcite neprospievaju ojnicnym loziskam, silentblokom, uchyteniam poloos, homokinetickym klbom, v ktorych je taktiez vola... Najmarkantnejsie som si to vsimol pri privretom starom ventile, kedy tieto razy boli pomerne vyrazne. Pri dieselovych motoroch (mame doma 1.4TDCI+1.8TDCI) su pouzite dvojhmotnostne zotrvacniky, ktore maju tieto razy eliminovat a samotne turbo, ktore neumoznuje pouzit hned plny krutiaci moment. Co myslite, preco ST170 ma prave dvojhmotnostny zotrvacnik a ine benzinove focusy nie? Asi preto lebo je pri nom predpoklad jazdy vo vysokych otackach, pripadne prudke pridavanie a uberanie plynu. Mimochodom nevie niekto aky ma focus RS zotrvacnik?
je: Ford Focus Combi, 2002, Futura, 2.0 16V 96kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW
bol: Ford Escort Combi, 1991, Clx, 1.6 8V 77kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
petulak: ne, na spínač spojkovýho pedálu jsem nezapomněl. Někdy prostě jednotka nezaregistrovala vyřazení, i když má informaci o sešlápnutí spojky(který ještě neznamená vyřazení - to jednotka vyhodnocuje podle poklesu vypočteného zatížení, atd.) - tehdy otáčky zůstávaly viset.
maslo: mě akorát štvalo pomalý padání otáček během řazení a občasný držení otáček - ale určitě je nedrželo pokaždý nebo často, jak píšeš. Po kontrole asi všeho to u mě vyřešila až restrikce na voln.ventilu.
Vydedukoval jsem (a potvrdil jsem si to s uživatelem vitr73), že 1500ot. je nějaká "magická" hodnota, něco jako nouzové otáčky, když se jednotce něco nelíbí, tak nastavuje tuto hodnotu, protože na ní to pak padá dost přesně.
maslo: mě akorát štvalo pomalý padání otáček během řazení a občasný držení otáček - ale určitě je nedrželo pokaždý nebo často, jak píšeš. Po kontrole asi všeho to u mě vyřešila až restrikce na voln.ventilu.
Vydedukoval jsem (a potvrdil jsem si to s uživatelem vitr73), že 1500ot. je nějaká "magická" hodnota, něco jako nouzové otáčky, když se jednotce něco nelíbí, tak nastavuje tuto hodnotu, protože na ní to pak padá dost přesně.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
nemusim nic psat...napsal jsi to za mne...je to presne tak...zrejmne nouzove rizeni řj kdyz nevi presne co delat tak drzi ot. vysoko aby zajistila podtlak na brzdy a posilovac rizeni...jooo-aby to "urcite" nezhaslo...(motor)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.10.2013 10:41
Re: Při řazení neklesají otáčky
maslo: U mě se otáčky chovají podobně- když je auto v klidu jednotka drží 700 ot. Stačí pustit ruční brzdu a jakmile se auto trochu rozjede, otáčky vyletí na 1500. Na 700 spadnou až zastavím.
U mě je to ale asi projev po úpravách (doufám dočasný).... přiucpanej voln. kanálek, otočená klapka a taky jsem dost hýbal s dorazem u škrtící klapky.
Také se to chová tak,že pokud při jízdě na volnoběh prošlápnu plyn nad 3000 ot., spadnou velmi rychle až na 700 ot., ale neudrží se zde a po chvíli se opět vrátí na 1500. (zvláštní)
Ale jak jsem říkal, u mě je to úpravami a doufám že se to zklidní
U mě je to ale asi projev po úpravách (doufám dočasný).... přiucpanej voln. kanálek, otočená klapka a taky jsem dost hýbal s dorazem u škrtící klapky.
Také se to chová tak,že pokud při jízdě na volnoběh prošlápnu plyn nad 3000 ot., spadnou velmi rychle až na 700 ot., ale neudrží se zde a po chvíli se opět vrátí na 1500. (zvláštní)
Ale jak jsem říkal, u mě je to úpravami a doufám že se to zklidní

Ford focus 1.8i, Ghia,1999
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
mne to taky po rozjeti pridava otacky...ze 700 na max 850ot...vic ani nudle..a tak mne to prijde normalni
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
foully: takhle se právě jednotka chová, když se jí něco nelíbí - otáčky buď neklesají pod 1500, nebo na tu hodnotu vylezou. Podle mě už se to nesrovná.
Já mám rovnou klapku, ucpaný kanálek k ventilu volnoběhu (díra cca 5mm) a chová se to normálně, žádné držení 1500. Stačí po resetu ŘJ nechat motor chvíli běžet na volnoběh, ideálně nechat ohřát, důležité pro jednotku jsou první okamžiky po startu po resetu, kdy si osahá reakci volnoběžného ventilu. Zbytek se "naučí" při jízdě - první kilometry ještě nemusí padat otáčky podle přání (u mě i s těmi úpravami se to chová dobře), ale rychle se to srovná.
Doraz klapky nebude mít vliv (pokud jsi ho neposunul moc), jednotka si nulovou polohu zjistí.
Mám vyzkoušené, že tyto zvýšené otáčky může paradoxně udělat to, když je volnoběžný ventil příliš ucpaný (malý otvor v kanálku, případně moc utažený šroubek na ventilu).
Já mám rovnou klapku, ucpaný kanálek k ventilu volnoběhu (díra cca 5mm) a chová se to normálně, žádné držení 1500. Stačí po resetu ŘJ nechat motor chvíli běžet na volnoběh, ideálně nechat ohřát, důležité pro jednotku jsou první okamžiky po startu po resetu, kdy si osahá reakci volnoběžného ventilu. Zbytek se "naučí" při jízdě - první kilometry ještě nemusí padat otáčky podle přání (u mě i s těmi úpravami se to chová dobře), ale rychle se to srovná.
Doraz klapky nebude mít vliv (pokud jsi ho neposunul moc), jednotka si nulovou polohu zjistí.
Mám vyzkoušené, že tyto zvýšené otáčky může paradoxně udělat to, když je volnoběžný ventil příliš ucpaný (malý otvor v kanálku, případně moc utažený šroubek na ventilu).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.10.2013 10:41
Re: Při řazení neklesají otáčky
bullitt:Já když jsem otočil klapku, tak byl plynový pedál moc citlivý a při sebemenším doteku pedálu otáčky vyletěli. Bylo dost těžký nastavit nějakých 1500 ot. na rozjezd a pod. A vzhledem k tomu, že autem jezdí i přítelkyně, tak sledovat jak se rozjíždí na nějakých 4000 ot. mi nepřišlo jako ideální...
Povolením toho dorazu klapky, jsem nastavil aby se při doteku plynu klapka hned neotevřela a byla tam trošku vůle pro lepší ovládání otáček při rozjezdu. Možná je ten doraz posunutej moc(nevím tak o 3 závity) a jak říkáš jednotka s tím má problém a drží pořád těch 1500 ot.
Jinak se chystám dát co nejdřív rovnou klapku....

Povolením toho dorazu klapky, jsem nastavil aby se při doteku plynu klapka hned neotevřela a byla tam trošku vůle pro lepší ovládání otáček při rozjezdu. Možná je ten doraz posunutej moc(nevím tak o 3 závity) a jak říkáš jednotka s tím má problém a drží pořád těch 1500 ot.
Jinak se chystám dát co nejdřív rovnou klapku....
Ford focus 1.8i, Ghia,1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Já jezdil i nějakou dobu s otočenou klapkou, pak teprve jsem to nahradil rovnou a to spolu se srovnáním boulí v sání (aby nechyběl vzduch při ucpání ventilu). Jenom otočená klapka zlepší reakci na plyn, otáčky nevisí a mírně lépe padají, zase jenom přiucpání ventilu není dobré(chybí vzduch, horší reakce na plyn).
A i s tou otočenou klapkou se to chovalo dobře, i když se s dorazovým šroubkem klapky musí trochu hnout, jinak se zavřená klapka opírá o stěny(což není dobrý) a při otevírání "lepí"(je zaseknutá).
Samozřejmě to je citlivější na plyn (s rovnou klapkou a srovnaným sáním ještě víc), protože to reaguje normálně "negumově". Ale není to žádná hrůza, že by se s tím nedalo jezdit a okamžitě otáčky šly nahoru, to fakt ne. Naopak - stačí si na to zvyknout a pak třeba popojíždění v koloně a vůbec rozjezdy jsou mnohem příjemnější na ovládání plynu.
A i s tou otočenou klapkou se to chovalo dobře, i když se s dorazovým šroubkem klapky musí trochu hnout, jinak se zavřená klapka opírá o stěny(což není dobrý) a při otevírání "lepí"(je zaseknutá).
Samozřejmě to je citlivější na plyn (s rovnou klapkou a srovnaným sáním ještě víc), protože to reaguje normálně "negumově". Ale není to žádná hrůza, že by se s tím nedalo jezdit a okamžitě otáčky šly nahoru, to fakt ne. Naopak - stačí si na to zvyknout a pak třeba popojíždění v koloně a vůbec rozjezdy jsou mnohem příjemnější na ovládání plynu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Menili ste ten ventilek, ktory je na odvetrani klukovky a ide z neho hadica do sania? Ja som uz skusil skoro vsetko. Volnobezny, cidlo klapky, hadice, cistic vstrekov, otocit klapku, atd. Teraz naposledy som vymenil ten ventil, resetol RJ a konecne je to
(Mam zatial cca 200km od resetu. Dufam, ze sa to zas nerozpadne
)


-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jo, taky - vyčistění, pak i výměna, nepomohlo
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
ja to pro jistotu zrusil to odsavani od kliky....vim jiste ze uz to nebudu nikdy resit...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Ja som to tiez docasne zrusil. Vtedy to nepomohlo. Odvtedy som pomenil/opravil/otestoval dalsie veci. Teraz vymena ventilu (pripadne to zaslepit) pomohla.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15.10.2013 10:41
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jak dlouho je potřeba mít odpojenou baterii, aby se resetovala řídící jednotka??
Ford focus 1.8i, Ghia,1999
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
vice nez pul hodiny
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 07.09.2013 09:02
Re: Při řazení neklesají otáčky
když resetuju ŘJ je nutné dodržet nějak kroky ? ( jak dlouho nechat na volnobeh. jakou jízdou jet atd... ) Díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti