Kvalita motorové nafty

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od C-Maxis » 14.03.2012 15:45

Giggo píše:
Taky bych to tipoval na benzín v naftě - nevypláchnutá cisterna, záměr .. buh ví.
BLUDY Nejsem chemik, ale muj pocit je, ze pridanim benzinu by se bod vzplanuti posunul vyse.
Ciste laicky mi benzin (jeho vypary) prijdou daleko snaze zapalitelne, nez nafta. KONEC BLUDU

EDIT: kruta pravda :oops:
Naposledy upravil(a) C-Maxis dne 15.03.2012 08:15, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Sobull » 14.03.2012 16:49

Když je snáze zapálitelnej, tak snad se bod vzplanutí posouvá níže, ne?
Není tu smajl, co se zamyšleně drbe na hlavě.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 14.03.2012 19:21

Ano benzin posouvá hranici vznícení logicky níže a negativně ovlivnuje mazivost nafty.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od C-Maxis » 15.03.2012 08:13

:wallbash: Jezish, uz placam nesmysle. Se mi otocilo niz a vys. Ano, benzinu dozajista staci nizsi teplota na zapaleni = posouva to nize.
Cili je defacto pravda, ze v mrazech ta spotvorena nafta opravdu mohla lepe chytat... :oops:
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Borja » 15.03.2012 22:14

Aby už skončily dohady... asi to nikdo nečetl...
Zkopíroval jsem část zprávy z toho šetření na výše zmiňované čerpačce.
Teď jde o to jestli to byla chyba úmyslná nebo opradu nedbalost...
Přílohy
nafta OMV.jpg
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 15.03.2012 22:31

A co má být provozní chyba je to že nechali v cisterně benzin ne malé množství a naprali tam naftu a dostali za to pokutu.Mohl za to klidně přepravce,ale odpovídá za to provozovatel pumpy.
Je to prostě jakostní odchylka od normy.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Borja » 16.03.2012 00:01

Ano i tak se to mohlo stát. Je asi pravda že tohle si na čerpačce sami asi nemůžou zkontrolovat.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Uživatelský avatar
skira
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 23.10.2012 11:48
Bydliště: HK

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od skira » 04.11.2012 21:28

I mistr tesař se někdy utne ...
viz. stránky ČOI (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/rozhod ... enec-2012/)
Přílohy
Bez názvu.jpg
Předstírat, že víme, když nevíme, stojí více úsilí než dozvědět se.

pette
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Posázaví

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od pette » 06.11.2012 11:32

Dotaz na zimní naftu:
Vážený pane,
k vašemu dotazu vám zasílám níže uvedené informace:
kvalita motorové nafty je předepsána evropkou a českou normou jakosti ČSN EN 590-tento normotvorný štítek je uveden na každém výdejním stojanu u čerpacích stanic naší společnosti a s textem motorová nafta bezirná mírné klima .

To znamená ve vztahu k zimnímu období a povinnému parametru filtrovatelnosti , že v současné době je na našich čerpacích stanicích tzv přechodová kvalita tj.třída D s filtrovatelností -10°C . To platí jak pro Diesel TOP Q tak pro VERVA diesel . Od 16. listopadu začínají rafinerie vyrábět zimní naftu třída F s filtrovatelností
minus 20°C . A od 1. prosince musí být v celé sítí povinně tato zimní nafta třídy F opět to platí pro Diesel TOPQ i pro VERVA Diesel.
Následně podle vývoje teplot naše společnost upravuje filtrovatelnost u prémiové nafty VERVA diesel na - 26°C . (Např. v minulé zimě to bylo od 10. prosince do 15. února ). Obsluhy čerpacích stanic bude včas informována . Navíc výdejní místa s takto zlepšenou filtrovatelností budou označena specielním symbolem "kolečko s modrou vločkou a textem nafta pro silné mrazy.

Prémiová nafta je celoročně nadstandardně upravena aditivací ,kde vylepšujeme celou řadu užitných vlastností , mazivost ,posílení oxidační stability ,detergence ,ochrany proti korozi ,snížená pěnivost.
a velký důraz je kladen na vysoké cetanové číslo 60 jednotek. Čím je tato hodnota vyšší tím je nafta kvalitnější , zároveń usnadňuje v zimě právě studené starty .

Do vybraných zejména horských lokalit při extrémních mrazech nasazujeme arktickou naftu třídy 2, která má povinný parametr filtrovatelnost -32°C .
Z praxe minulých zim se to týká cca 40-50stanic , seznam stanic bude zveřejněn na našem webu a výdejní místa,stojany budou označena opět specielním symbolem .

S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosoti
BENZINA,s.r.o.
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4

měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 06.11.2012 12:34

To Skira v tomto případě šlo o pochybení rafinerie obsah síry pak nemohl poškodit motory.
Nejspíše se však jedná o společnost Česká rafinérská. Ta totiž dnes sdělila, že síra se do nafty dostala při plnění železničních cisteren v rafinérii Kralupy nad Vltavou. Zařízení na plnění cisteren prochází modernizací a firma se snažila zajistit plnění náhradním způsobem. Tím se ale podle České rafinérské technickým nedopatřením dostal do nafty takzvaný lehký cyklový olej, který obsahuje vyšší podíl síry.

"Po zjištění vyššího obsahu síry ve vyexpedovaných dodávkách motorové nafty byla ihned přijata opatření k důslednému odstranění tohoto jevu," uvedl mluvčí České rafinérské Aleš Soukup.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-se-ma ... nomika_neh

"Ještě v roce 2008 by to vyhovovalo normě," připomněl Loula.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
skira
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 23.10.2012 11:48
Bydliště: HK

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od skira » 06.11.2012 13:49

Hlavně že vědí, čím to je :mrgreen:

Ale musím uznat, že po dnešním natankování plné nádrže Vervou byl znát rozdíl (a že obvykle "drahou" naftu od "levné" na jízdě nepoznám). Takže od nynějška už jedině Verva. Ať se Mazel oblizuje :nazdravi:
Předstírat, že víme, když nevíme, stojí více úsilí než dozvědět se.

Uživatelský avatar
LUKAŠ
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2869
Registrován: 09.06.2012 12:10
Bydliště: Prostějovsko

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od LUKAŠ » 12.11.2012 21:57

skira: Souhlasím s Tebou :palec_nahoru: jsem spokojen s Vervou a uvidím po více tankovani, ale spotreba se me snizila nejak o 0,3l zatim na ni jezdim tyden
Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS


Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)

Obrázek Obrázek
Obrázek
https://www.facebook.com/groups/fordgroups/

Uživatelský avatar
ZAHRY
.
.
Příspěvky: 6972
Registrován: 08.11.2011 13:20
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od ZAHRY » 13.11.2012 10:04

Musim se priznat taky jsem natankoval Vervu a je to poznat.Nemusim tolik prislapavat po plynu takze na spotrebe by se mi to mohlo zase nejak projevit a kdo vi treba dosahnu vysnene hranice 4l/100km :Dancer: :mrgreen: Kazdopadne jede to fakt dobre kam se hrabe Sheelka se svyma vynalezama - Fuel Save je nejvetsi nesmysl ktery nefunguje - a V power - byl sice super v otackach od 1500-2100 a pak uz ani lautr hovno :nixw: DOkonce bych rekl ze Top Q z Benziny je vetsi strela nez ten V-power.
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173+PS
Ford Focus combi ST170 r.v. 02 173PS
Ford Focus BAU!!!ST170 r.v. 02 173PS

Ford Focus combi 1,8 TDi Endura, r.v. 01, 90PS - aneb limitovaná série TDDi LPG by kozlow
Zahryho Focusek

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Ac1D » 19.01.2013 14:48

Pro setrici motoristy sem nasel jeden clanek "Na co se da s dieslem jezdit" jen skoda ze tam neni test kolik km motor vydrzi nez se zapece,zadre apod.

CLANEK
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Uživatelský avatar
HonzaK72
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1249
Registrován: 13.07.2012 19:59
Bydliště: Holim Varla!

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od HonzaK72 » 19.01.2013 15:56

Ac1D: Jsem toho názoru, že většina majitelů dieselů si nespočítala, jestli se jim nafta vyplatí. Vidí jen cenu paliva a to je vše. V realitě pak takoví šetřílci co najezdí pár km za rok zaplatí na dražší údržbě za dobu držení auta podstatně víc než majitel benzínu..... Je to silně individuální, sám jsem s dieselem jezdil deset let, z toho sedm let Německo, Belgii, Itálii pracovně a pár dovolených k tomu. Poslední tři roky po změně zaměstnání se mi nafta začala silně nevyplácet....

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů