
Vyfuk ladeny
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: Vyfuk ladeny
A nejlepsi je, kdyz to rve i jede 


Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam

-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 27.03.2011 19:53
Re: Vyfuk ladeny
Kdyby me to jeste pri sundani nohy z plynu ve velkejch otackach strilelo z vejfuku jako zavodak, tak bych byl spokojenej 

Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
- fleguso
- .
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 19.07.2010 08:12
- Bydliště: Blansko
Re: Vyfuk ladeny
No já to mám tak, že v nízkejch otáčkách není motor takřka slyšet, ale když tomu šlápnu, tak to celkem stojí za to.(A šlapu tomu skoro furt!)
Takhle mi to vyhovuje, protože často makám do noci a nepotřebuju vzbudit půl dědiny.
Takhle mi to vyhovuje, protože často makám do noci a nepotřebuju vzbudit půl dědiny.
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Vyfuk ladeny
He-he,jenže tam se vstřikuje voda.Citronek píše:Kdyby me to jeste pri sundani nohy z plynu ve velkejch otackach strilelo z vejfuku jako zavodak, tak bych byl spokojenej
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 161
- Registrován: 16.09.2009 19:19
Re: Vyfuk ladeny
Ak chceš výstreli z výfuku daj si ALSko (anti lag system), je to trošku nákladnejšie ale s výsledkom budeš spokojný. Doriešiť treba iba pár maličkostí ako turbo a tak 

-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 27.03.2011 19:53
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Vyfuk ladeny
Jenže ta voda s tím nemá moc co společnýho...petulak píše:He-he,jenže tam se vstřikuje voda.Citronek píše:Kdyby me to jeste pri sundani nohy z plynu ve velkejch otackach strilelo z vejfuku jako zavodak, tak bych byl spokojenej
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Vyfuk ladeny
ALSko sice způsobuje výstřely z výfuku, ale to neznamená, že bez ALSka toho dosáhnout nejde. Je to dáno tím jak ALSko funguje. Setup ALSka lze použít i na atmosféře, ovšem k čemu? Max k tomu střílení z výfuku...Jaroman23focus píše:Ak chceš výstreli z výfuku daj si ALSko (anti lag system), je to trošku nákladnejšie ale s výsledkom budeš spokojný. Doriešiť treba iba pár maličkostí ako turbo a tak
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Nováček
- Příspěvky: 161
- Registrován: 16.09.2009 19:19
Re: Vyfuk ladeny
cr4sh3r87 píše:ALSko sice způsobuje výstřely z výfuku, ale to neznamená, že bez ALSka toho dosáhnout nejde. Je to dáno tím jak ALSko funguje. Setup ALSka lze použít i na atmosféře, ovšem k čemu? Max k tomu střílení z výfuku...Jaroman23focus píše:Ak chceš výstreli z výfuku daj si ALSko (anti lag system), je to trošku nákladnejšie ale s výsledkom budeš spokojný. Doriešiť treba iba pár maličkostí ako turbo a tak
ALS je v skratke roztáčanie turba pri vymačknutom plyne - systém proti oneskoreniu nástupu tlaku turba. Ako to vieš použiť v atmosfére? Nejaké tie závodné motory sme skladali ale s ALS na atmosfére som sa nestretol. A to o ALS som myslel ironicky, ja mám napríklad zvody 4-2-1 + decat pipe + cat back verzia racing s 1 tlmičom komplet Milltek a po vypálení mi to tiež striela pri preraďovaní ak ho rozťahujem a pri vymáčknutom plyne nádherne bulbe, on tu ale píše že má vymenený koncový tlmič a chce aby strielalo.
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Vyfuk ladeny
No a setup na ALS je velice jednoduchý, který lze použít na atmosféru. ALS funguje tak, že vstřikuješ benzín i bez plynu a zažehneš ho v době kdy se otvírají výfukový ventily(nebo tu směs necháš zažehnout samotnou o rozpálený výfukový svody). Tohle lze použít i na atmosféru. Prostě tam prdneš hromadu benzínu i po puštění plynu a změníš předstih. Lehký jak facka
Nejtěžší z toho akorát je, dosáhnout toho aby to nasálo i dostatek vzduchu pro explozi. To že musíš použít jiný svody, atd.. kvůli teplotě a tlaku co při tom vzniká nechme stranou. Já jen že to je realizovatelný i na atmosféře a není k tomu potřeba žádná voda ani turbo...

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Nováček
- Příspěvky: 161
- Registrován: 16.09.2009 19:19
Re: Vyfuk ladeny
Ale to je ignition cut, prerušenie iskry kedy je palivo zapálené o horúcu časť. To nie je hlavnou úlohou ALS. Ano ten výbuch má roztáčať turbo ale u atmosféri to je nezmysel, je to len o efekte. Ale to hej dá sa to použiť na strieľanie len trošku drastický spôsob (katalyzátor bude nadšený) aj keď ALS samo o sebe ničí motor a turbo. Niektory to zažili ak im nezapaľovala nejaká sviečka a zmes horela vo výfuku.
cr4sh3r87 ty si väčší extrémista ako ja, toto by som ani ja svojmu motoru neurobli a to ho mučím všelijak.
cr4sh3r87 ty si väčší extrémista ako ja, toto by som ani ja svojmu motoru neurobli a to ho mučím všelijak.
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Vyfuk ladeny
Neříkám že to takhle udělat... Já jen říkám že všecko jde a sám bych todle neudělal... ALS je taky pro normální provoz spíš na škodu, stejně jako vstřikování vody atd... To co jsem popisoval je hlavní úlohou ALS, zjednodušeně řečeno má výbuchy ve výfuku udržovat roztočené turbo... Do detailu to nemá cenu rozebírat, každej to asi bereme z jiného konce...
Tímhle bych to uzavřel, ať tu není flame o blbostech aneb návodu jak si rozpůlit motor 


Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
-
- Nováček
- Příspěvky: 161
- Registrován: 16.09.2009 19:19
Re: Vyfuk ladeny
Ok už len doplním že sú 2 spôsoby.
Tzv. "odtok" čo je staré ako samo turbo, to je iba privedenie okysličéneho vzduchu z pred klapky cez blow-off ventil (toto nie je možné u atmosféry lebo tá pred klapkou keď je uzavretá nemá taký nahromadený, natlakovaný vzduch) ku turbu kde vo výfukových plynoch je ešte časť nespáleného paliva čo po okysličení exploduje.
ALS je privedenie turbom natlakovaného vzduchu z pred klapky tak že buď je klapka zatvorená a cez elektroventil privedieš vzduch mimo klapku k turbu a vstrieknuté palivo zapáliš - predzápal, alebo necháš klapku pootvorenú alebo elektroventilom otváraš v nastavenej dobe klapku a zapaľuješ. Na atmosfére to môžeš použiť ale ako by si vyriešil tlakovanie vzduchu ak nemáš turbo? Na toto by si mi mohol odpovedať do SZ.
A nepoužiteľné na bežnú premávku, no ono ani do motošportu to nie je boh vie čo. Získaš tým tak akurát nejaké stotinky ale motor a turbo neskutočne trpia. No ale ak máš neobmedzený rozpočet a červá motora meníš tak často ako niekto ponožky tak to neriešiš.
Tzv. "odtok" čo je staré ako samo turbo, to je iba privedenie okysličéneho vzduchu z pred klapky cez blow-off ventil (toto nie je možné u atmosféry lebo tá pred klapkou keď je uzavretá nemá taký nahromadený, natlakovaný vzduch) ku turbu kde vo výfukových plynoch je ešte časť nespáleného paliva čo po okysličení exploduje.
ALS je privedenie turbom natlakovaného vzduchu z pred klapky tak že buď je klapka zatvorená a cez elektroventil privedieš vzduch mimo klapku k turbu a vstrieknuté palivo zapáliš - predzápal, alebo necháš klapku pootvorenú alebo elektroventilom otváraš v nastavenej dobe klapku a zapaľuješ. Na atmosfére to môžeš použiť ale ako by si vyriešil tlakovanie vzduchu ak nemáš turbo? Na toto by si mi mohol odpovedať do SZ.
A nepoužiteľné na bežnú premávku, no ono ani do motošportu to nie je boh vie čo. Získaš tým tak akurát nejaké stotinky ale motor a turbo neskutočne trpia. No ale ak máš neobmedzený rozpočet a červá motora meníš tak často ako niekto ponožky tak to neriešiš.
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2979
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyfuk ladeny
Já myslím, že při rally je ALS sakra znát. V rychlejších úsecích samozřejmě ne. Ale na tratích, kde je hodně pomalých odbočení, vracáků, retardérů a kde se tedy auto často rozjíždí z nízkých otáček význam určitě má.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
-
- Nováček
- Příspěvky: 161
- Registrován: 16.09.2009 19:19
Re: Vyfuk ladeny
ALS ma najväčší význam na asfalte, na nespevnenom povrchu - blate to niektorý vypínajú alebo nastavujú tlakový režim na minimum. A ALS má význam ale hovorím že v amaterskej oblasti závodenia je to nevhodné z pohľadu opotrebenie/zisk.Konik píše:Já myslím, že při rally je ALS sakra znát. V rychlejších úsecích samozřejmě ne. Ale na tratích, kde je hodně pomalých odbočení, vracáků, retardérů a kde se tedy auto často rozjíždí z nízkých otáček význam určitě má.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti