Re: Posilovač řízení - servo
Napsal: 13.12.2020 21:52
Takže jak to dopadlo. Opraveno, cena necelých 19.tisíc Kč.
Vezmu to od začátku:
Je tam čerpadlo TRW JER 155 se třemi konektory a snímačem rejdu na převodce řízení. Našli jsme jeden místní, neznačkový servis, který má dobré reference. Ptali jsme se na diagnostiku, no majitel nám správně vysvětlil, že to samozřejmě udělat můžou, ale co jako dál? Když to vypíše chybu snímače, tak to samozřejmě neznamená, že to musí být snímačem. Což je samozřejmě pravda.
Takže jsme to tam nechali s tím, že následná oprava bude na nich. Po asi 3 dnech nám bylo vysvětleno, že postupně prošli vše a kabeláž je OK. A že ten snímač už někdo v minulosti měnil (před tím, než můj kolega v květnu auto již s touto závadou koupil). Cena za práci a diagnostiku že dosud dělá cca 2.800Kč a dál se máme rozhodnout. Diagnostika jim jednoznačně ukazuje na ten snímač rejdu, cena by včetně práce byla něco přes 5 tisíc ale nemůže nám samozřejmě zaručit, že to skutečně tím snímačem bude. Stále je zde možnost, že chyba může být v řídící jednotce, která je součástí čerpadla. Upozornil nás na to, že díl je nevratný a tedy ať se rozhodneme. Tož jsme to riskli, nechali objednat a vyměnit. Bohužel, po výměně se nic nezměnilo, takže přišla na řadu výměna čerpadla, kterou jsme také odkývli. Do dvou dnů bylo hotovo a řízení C-Maxíka opět konečně funguje, jak má.
Takže vadné bylo čerpadlo posilovače TRW JER 155, tedy konkrétně jeho jednotka řízení, čerpadlo jako takové posilovalo až moc.
Postup majitele servisu byl dosti vstřícný, vše se snažil podrobně popsat a vysvětlit, včetně možných rizik pro naši peněženku. Předem nás také upozornil na to, že čerpadlo je vratný díl a tedy staré nám nevrátí. Není vlastně tedy vůbec nic, co by se dalo vytknout. Oproti moulům ve značkovém servisu Ford Fišer v Toužimi, kteří diagnostikovali sice taky snímač rejdu, ale ten, který je pod volantem a nemá s posilovačem řízení nic společného. Co je to tam proboha za mechaniky, když nevědí takovou základní věc o opravovaném vozu, jako že snímače jsou u tohoto C-Maxe dva a pro posilovač je tedy snímač na převodce řízení?
Zde je zmíněný snímač, který nám zbyl do zásoby:
Vezmu to od začátku:
Je tam čerpadlo TRW JER 155 se třemi konektory a snímačem rejdu na převodce řízení. Našli jsme jeden místní, neznačkový servis, který má dobré reference. Ptali jsme se na diagnostiku, no majitel nám správně vysvětlil, že to samozřejmě udělat můžou, ale co jako dál? Když to vypíše chybu snímače, tak to samozřejmě neznamená, že to musí být snímačem. Což je samozřejmě pravda.
Takže jsme to tam nechali s tím, že následná oprava bude na nich. Po asi 3 dnech nám bylo vysvětleno, že postupně prošli vše a kabeláž je OK. A že ten snímač už někdo v minulosti měnil (před tím, než můj kolega v květnu auto již s touto závadou koupil). Cena za práci a diagnostiku že dosud dělá cca 2.800Kč a dál se máme rozhodnout. Diagnostika jim jednoznačně ukazuje na ten snímač rejdu, cena by včetně práce byla něco přes 5 tisíc ale nemůže nám samozřejmě zaručit, že to skutečně tím snímačem bude. Stále je zde možnost, že chyba může být v řídící jednotce, která je součástí čerpadla. Upozornil nás na to, že díl je nevratný a tedy ať se rozhodneme. Tož jsme to riskli, nechali objednat a vyměnit. Bohužel, po výměně se nic nezměnilo, takže přišla na řadu výměna čerpadla, kterou jsme také odkývli. Do dvou dnů bylo hotovo a řízení C-Maxíka opět konečně funguje, jak má.
Takže vadné bylo čerpadlo posilovače TRW JER 155, tedy konkrétně jeho jednotka řízení, čerpadlo jako takové posilovalo až moc.
Postup majitele servisu byl dosti vstřícný, vše se snažil podrobně popsat a vysvětlit, včetně možných rizik pro naši peněženku. Předem nás také upozornil na to, že čerpadlo je vratný díl a tedy staré nám nevrátí. Není vlastně tedy vůbec nic, co by se dalo vytknout. Oproti moulům ve značkovém servisu Ford Fišer v Toužimi, kteří diagnostikovali sice taky snímač rejdu, ale ten, který je pod volantem a nemá s posilovačem řízení nic společného. Co je to tam proboha za mechaniky, když nevědí takovou základní věc o opravovaném vozu, jako že snímače jsou u tohoto C-Maxe dva a pro posilovač je tedy snímač na převodce řízení?
Zde je zmíněný snímač, který nám zbyl do zásoby: