Posilovač řízení - servo
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 523
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Takže jak to dopadlo. Opraveno, cena necelých 19.tisíc Kč.
Vezmu to od začátku:
Je tam čerpadlo TRW JER 155 se třemi konektory a snímačem rejdu na převodce řízení. Našli jsme jeden místní, neznačkový servis, který má dobré reference. Ptali jsme se na diagnostiku, no majitel nám správně vysvětlil, že to samozřejmě udělat můžou, ale co jako dál? Když to vypíše chybu snímače, tak to samozřejmě neznamená, že to musí být snímačem. Což je samozřejmě pravda.
Takže jsme to tam nechali s tím, že následná oprava bude na nich. Po asi 3 dnech nám bylo vysvětleno, že postupně prošli vše a kabeláž je OK. A že ten snímač už někdo v minulosti měnil (před tím, než můj kolega v květnu auto již s touto závadou koupil). Cena za práci a diagnostiku že dosud dělá cca 2.800Kč a dál se máme rozhodnout. Diagnostika jim jednoznačně ukazuje na ten snímač rejdu, cena by včetně práce byla něco přes 5 tisíc ale nemůže nám samozřejmě zaručit, že to skutečně tím snímačem bude. Stále je zde možnost, že chyba může být v řídící jednotce, která je součástí čerpadla. Upozornil nás na to, že díl je nevratný a tedy ať se rozhodneme. Tož jsme to riskli, nechali objednat a vyměnit. Bohužel, po výměně se nic nezměnilo, takže přišla na řadu výměna čerpadla, kterou jsme také odkývli. Do dvou dnů bylo hotovo a řízení C-Maxíka opět konečně funguje, jak má.
Takže vadné bylo čerpadlo posilovače TRW JER 155, tedy konkrétně jeho jednotka řízení, čerpadlo jako takové posilovalo až moc.
Postup majitele servisu byl dosti vstřícný, vše se snažil podrobně popsat a vysvětlit, včetně možných rizik pro naši peněženku. Předem nás také upozornil na to, že čerpadlo je vratný díl a tedy staré nám nevrátí. Není vlastně tedy vůbec nic, co by se dalo vytknout. Oproti moulům ve značkovém servisu Ford Fišer v Toužimi, kteří diagnostikovali sice taky snímač rejdu, ale ten, který je pod volantem a nemá s posilovačem řízení nic společného. Co je to tam proboha za mechaniky, když nevědí takovou základní věc o opravovaném vozu, jako že snímače jsou u tohoto C-Maxe dva a pro posilovač je tedy snímač na převodce řízení?
Zde je zmíněný snímač, který nám zbyl do zásoby:
Vezmu to od začátku:
Je tam čerpadlo TRW JER 155 se třemi konektory a snímačem rejdu na převodce řízení. Našli jsme jeden místní, neznačkový servis, který má dobré reference. Ptali jsme se na diagnostiku, no majitel nám správně vysvětlil, že to samozřejmě udělat můžou, ale co jako dál? Když to vypíše chybu snímače, tak to samozřejmě neznamená, že to musí být snímačem. Což je samozřejmě pravda.
Takže jsme to tam nechali s tím, že následná oprava bude na nich. Po asi 3 dnech nám bylo vysvětleno, že postupně prošli vše a kabeláž je OK. A že ten snímač už někdo v minulosti měnil (před tím, než můj kolega v květnu auto již s touto závadou koupil). Cena za práci a diagnostiku že dosud dělá cca 2.800Kč a dál se máme rozhodnout. Diagnostika jim jednoznačně ukazuje na ten snímač rejdu, cena by včetně práce byla něco přes 5 tisíc ale nemůže nám samozřejmě zaručit, že to skutečně tím snímačem bude. Stále je zde možnost, že chyba může být v řídící jednotce, která je součástí čerpadla. Upozornil nás na to, že díl je nevratný a tedy ať se rozhodneme. Tož jsme to riskli, nechali objednat a vyměnit. Bohužel, po výměně se nic nezměnilo, takže přišla na řadu výměna čerpadla, kterou jsme také odkývli. Do dvou dnů bylo hotovo a řízení C-Maxíka opět konečně funguje, jak má.
Takže vadné bylo čerpadlo posilovače TRW JER 155, tedy konkrétně jeho jednotka řízení, čerpadlo jako takové posilovalo až moc.
Postup majitele servisu byl dosti vstřícný, vše se snažil podrobně popsat a vysvětlit, včetně možných rizik pro naši peněženku. Předem nás také upozornil na to, že čerpadlo je vratný díl a tedy staré nám nevrátí. Není vlastně tedy vůbec nic, co by se dalo vytknout. Oproti moulům ve značkovém servisu Ford Fišer v Toužimi, kteří diagnostikovali sice taky snímač rejdu, ale ten, který je pod volantem a nemá s posilovačem řízení nic společného. Co je to tam proboha za mechaniky, když nevědí takovou základní věc o opravovaném vozu, jako že snímače jsou u tohoto C-Maxe dva a pro posilovač je tedy snímač na převodce řízení?
Zde je zmíněný snímač, který nám zbyl do zásoby:
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
Ty jo, no je to teda ranec za opravu, ale hlavně, že funguje jak má a díky za zpětné hlášení! 

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 523
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
JJ to je samozřejmost. Fórum má pomáhat a nakousnutí problému bez řešení by nikomu nepomohlo

Jako ranec to vážně je, kdybychom nechali rovnou vyměnit čerpadlo, bylo by to tak o 6.tisíc levnější. Navíc, kdyby si to člověk mohl vyměnit sám, dá se sehnat už od nějakých 5 až 8.tis.Kč s nějakou vratnou zálohou. Ale k tomu nemáme možnosti ani vybavení.
Majitel servisu, řekl bych, že postupoval správně. Na možnost, že výměna snímače nemusí pomoci ale budeme ji muset zaplatit, nás taky upozornil. Chápu, že jinak než vyměnit kus se to 100% zjistit nedá a že v podstatě již použitý orig.díl by Fordu těžko vracel. Potud vše OK.
ALE!! Dnes jsme měnili motorový olej a dost jsme se zhrozili. Po demontáži krycího spodního krytu zjištěno, že v místě pod čerpadlem serva je kryt silně od oleje. Prohlídkou čerpadla zjištěno, že v místě napojení trubky, kolem matice, je netěsnost a olej kape. Ze servisu jsme to po výměně čerpadla vyzvedli v pátek odpoledne, což jsou 3 dny a od té doby se s tím najezdilo pár kilometrů.
Takže telefonát majiteli servisu, no a prý ano, bude to reklamace a máme to přivézt ve středu ráno. Mimochodem pronesl něco v tom smyslu, že jim Ford nebyl schopen dodat těsnění !?

Takže vážně skvělé, se servisama jsem už vážně v koncích. U každého servisu se vždy přesvědčím, že NIKDO neumí udělat nic pořádně. V jednom mě do motoru nalejou 5l oleje, pak mě něco zavaří způsobem, že se mě chce zvracet, vyvážení kol taky katastrofa... Ve druhém servisu namontují čerpadlo a u trubky to teče. A značkový servis? To samé v bledě modrém. U serva nám diagnostikují vadný snímač, který s tím vůbec nesouvisí. Do motoru mě nalejou 5W20, protože to je doporučení od Forda, přitom až dosud celé roky se tam (taky u Forda) dával 5W30. Když chci vyměnit olej v převodovce, tak to prý nejde a náplň je prý celoživotní. Až díky Jeníkovi zde na fóru vím, jak ten převodový olej vyměnit, takže hned na jaře si to udělám sám. No prostě, co si člověk neudělá sám, to nemá. Škoda, že Milana (Fokiho) mám tak daleko, to je jediný člověk který ví co dělá a kterému věřím. Příště, při podobné závadě, asi raději poprosím jeho a ty kilometry rád obětuji.

Když kliknete na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolíte "otevřít odkaz v novém panelu" a nebo "zobrazit obrázek", otevře se v plné velikosti. Pak je to krásně vidět, jak to okolo matky kape:


FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 523
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Tak jsem nečekal a objednal to těsnění. Ve Fordshopu je skladem, tak třeba bude štěstí a v nějaké rozumné době to GLS doručí. Nerad bych, aby to pánové v autoservisu zase "nějak" udělali, když to těsnění nemají. Když jim dáme nové, tak ho snad vymění.
Předpokládám, že je to ten O kroužek na schematu označený HR 1, objednací číslo 1332661.
Předpokládám, že je to ten O kroužek na schematu označený HR 1, objednací číslo 1332661.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
Podle mého to prostě zkusili, když zjistili, že ten o-kroužek nemají ve Fordu skladem a dodají jej po objednání do 2-3 dnů. Což nejspíš znamená, že jim tam auto bude ty 2-3 dny překážet a tak si řekli, jzda to třeba neprojde s tím starým o-kroužkem a nebo nějakým podobným, který měli. No, tentokrát to bohužel neprošlo.kPetr píše: 14.12.2020 21:28 Mimochodem pronesl něco v tom smyslu, že jim Ford nebyl schopen dodat těsnění !?. Tomu nerozumím, to jako že neměli nové těsnění tak to očůrali nebo co ?
Jen by mě zajímalo, jak by se tvářili, kdyby se poškodilo čerpadlo a museli by v rámci reklamace dovalit nové.
Mimochodem, ta výměna není složitá, troufám si říct, že pokud vyměníte olej, tak čerpadlo byste zvádli taky.
Tip na konec: takovýhle origo drobnosti (o-kroužky, těsnění, klipy atd.) řeším s oblibou přes AutoKelly, na základě finis kódu je objednají taky, během max. 3 dní je mají na vybrané prodejně a příležitostně si je vyzvednu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Posilovač řízení - servo
Nejen Kelly, ale i Motora má díly na Forda, jen se musí dát číslo dílu do vyhledávače..
Tu trubku si i natříi, je orezlá a když to necháš tak prorezne relativně rychle (má slabou stěnu), Nebo aspoň poblemcat voskem...
Jó servisy, jejich nekvalita mě donutila hrabat se v autě sám, opravdu dobře dělá pár vyjímek, to ostatní jeden velký drahý ojeb
Tu trubku si i natříi, je orezlá a když to necháš tak prorezne relativně rychle (má slabou stěnu), Nebo aspoň poblemcat voskem...
Jó servisy, jejich nekvalita mě donutila hrabat se v autě sám, opravdu dobře dělá pár vyjímek, to ostatní jeden velký drahý ojeb

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 523
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Tak hotovo. Fordshop ten O kroužek včera předal přepravní službě a GLS to dnes po poledni přivezlo, neuvěřitelné v tomto koronaviro/předvánočním období. Včera jsme ho ještě pro jistotu objednali v Autokelly, tam bude v pátek, tak holt zbyde jako náhradní
.
Jinak majitel servisu věděl samozřejmě hned, o co jde. Skutečně to nechtěl prodlužovat o další 3 dny a jelikož měnili čerpadel už spoustu a nikdy se jim to nestalo, pokud ten původní O kroužek není nějak deformovaný, tak tam prostě nechali ten původní. Naštěstí ale byl velmi vstřícný, dnes tam s tím odpoledne kolega byl a udělali to na počkání. Majitel přišel nakonec s tím, že to neteče, ale že zjistil, že mechanik co to dělal, tak při nalévání oleje to potřísnil olejem okolo a neutřel to. No ale každopádně když to těsnění kolega měl sebou, tak ho samozřejmě vyměnili. Ukončil to humornou hláškou, že prý se jim něco takového stává maximálně jednou, za 10 let
. Co jde si děláme sami, v létě na mém Focusu komplet brzdy, na tomto C-Maxu jsme dělali taky a to včetně výměny obou zadních brzdičů, protože v jednom byl vadný mechanismus a nešla ruční brzda, výfuk, tyčky stabilizátoru, filtry, olej a prostě takové ty věci, které se dají přizvednutím auta nebo na improvizované nízké rampě udělat. Takže čerpadlo bychom snad taky zvládli, ale stejně bychom asi narazili na problém, že je nutné jej spárovat s řídící jednotkou, alespoň mám to tušení. Asi se o to také začnu zajímat, jestli se dá pořídit nějaký SW do noťasu a jaký, kabel a tak podobně. Vše co smrdí elektrikou mě živí celý život a elektronika také, jenom jsem se nějak nikdy nezajímal o diagnostiku zrovna automobilů. A dnes to už nějak začíná být nutnost, když si chce člověk na autě něco sám udělat.

Jinak majitel servisu věděl samozřejmě hned, o co jde. Skutečně to nechtěl prodlužovat o další 3 dny a jelikož měnili čerpadel už spoustu a nikdy se jim to nestalo, pokud ten původní O kroužek není nějak deformovaný, tak tam prostě nechali ten původní. Naštěstí ale byl velmi vstřícný, dnes tam s tím odpoledne kolega byl a udělali to na počkání. Majitel přišel nakonec s tím, že to neteče, ale že zjistil, že mechanik co to dělal, tak při nalévání oleje to potřísnil olejem okolo a neutřel to. No ale každopádně když to těsnění kolega měl sebou, tak ho samozřejmě vyměnili. Ukončil to humornou hláškou, že prý se jim něco takového stává maximálně jednou, za 10 let

Mechanicky si myslím, že určitě. Problém je, že není kde. Je už zima a tak ležet pod tím někde venku, není to pravé ořechovéjenikHK píše: 15.12.2020 09:28 ....Mimochodem, ta výměna není složitá, troufám si říct, že pokud vyměníte olej, tak čerpadlo byste zvádli taky. ...

FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 523
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
JJ pravda pravdoucí, díky. To zaručeně uděláme, nejspíš ale až po zimě při jarní údržbě.vladka1 píše: 15.12.2020 12:35 ....Tu trubku si i natříi, je orezlá a když to necháš tak prorezne relativně rychle (má slabou stěnu), Nebo aspoň poblemcat voskem...
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 523
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posilovač řízení - servo
Krátce mimo téma. Je to první auto mého mladého kolegy a tak si ho opečovává. Kdyby to byl "jenom" ten posilovač, to by ještě šlo. Koupil to v květnu a jako první přišla na řadu výměna tlumičů a tyček stabilizátoru. Pak tmavé fólie zadních oken. Přes léto nějaký ten detailingjenikHK píše: 14.12.2020 09:43 Ty jo, no je to teda ranec za opravu, ale hlavně, že funguje jak má......


Takže auto stálo 100, no a už se do něj za půl roku vrazilo dalších cca 80. A to jsme si mnoho věcí dělali sami. Ovšem stojí to za to. Jsou to v podstatě většinou běžné provozní věci, se kterými se musí po 11 letech a najetých 170tisících km počítat. No a ceny už jsou prostě takové, takže to skáče. Dvoulitr motor je super a C-Max je nyní krásný a ve skvělé kondici, tak snad bude ještě dalších pár let v pohodě sloužit. Skoro mu ho závidím, i když s mým Focusem jsem max. spokojený . Kolegáček se zde už registroval, ale nějak nemá pořád čas, udělat si galerku. Ale i na to dojde

FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- kellywonder
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 08.02.2016 10:10
- Bydliště: MB
Teče servo řízení
Zdravím vás pánové,potřeboval bych od vás pomoct.Pořád mi vytéka servo kapalina.Byl jsem v servise ,tam mi bylo vyměněno servo řízení za repasované.
Bohužel to teče pořád, Při ujetí 80km v kuse zmizí skoro celá nádobka.Když popojíždím po mestě a na druhý den příjdu k autu musím vždy dolík .Pán v servisu zjistil že je to prý prasklou hadicí.Zkoušel to nějakým způsobem předělat ale pořad teče .Jediná možnost je to někde sehnat na vrakovišti ale nevím jaký díl to přesně je. Údajně je to hadice která vede z nádržky...
Co od nej vím tak ta hadice vypadá podobně jako tato z fiesty

Bohužel to teče pořád, Při ujetí 80km v kuse zmizí skoro celá nádobka.Když popojíždím po mestě a na druhý den příjdu k autu musím vždy dolík .Pán v servisu zjistil že je to prý prasklou hadicí.Zkoušel to nějakým způsobem předělat ale pořad teče .Jediná možnost je to někde sehnat na vrakovišti ale nevím jaký díl to přesně je. Údajně je to hadice která vede z nádržky...

Co od nej vím tak ta hadice vypadá podobně jako tato z fiesty

Ford Fokus combi II 16V 1.6L Zetec-S PFI (100PS), 74kW r.v 2005Modrá Tonic (met)
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teče servo řízení
OT: nemas mit zelenej olej v servu ?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Posilovač řízení - servo
slouceno ... precti si to tu (hledej slovo "tece" v tomto vlaknu)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23.02.2022 12:14
Chybějící pojistka posilovače řízení
Ahoj všem,
Koukal jsem na pojistky a nedává mi smysl jedna věc - dle manuálu bych měl mít na zakroužkované pozici (Fuse2) pojistku posilovače řízení, ale ta tam očividně není.
Může mi to prosím někdo vysvětlit? Focus 2010, 74kW.
Díky moc všem!
Koukal jsem na pojistky a nedává mi smysl jedna věc - dle manuálu bych měl mít na zakroužkované pozici (Fuse2) pojistku posilovače řízení, ale ta tam očividně není.
Může mi to prosím někdo vysvětlit? Focus 2010, 74kW.
Díky moc všem!
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Chybějící pojistka posilovače řízení
Focus MkII 1.6 74 kW má pouze hydraulický posilovač řízení poháněný řemenicí od motoru. Nafta a benzíny 1.8. 2.0 a 2,5 mají elektrohydraulický posilovač. Umístění el. čerpadla je pod PP světlometem.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23.02.2022 12:14
Re: Chybějící pojistka posilovače řízení
Díky za vysvětlení 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů