Engine system fault
- TYU
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 19.05.2009 07:59
- Bydliště: Belgie
Re: Engine system fault
Takže mám update: došel mi z Číny diagnostický kabel. Sice nepracuje s ELM Config, ale dodaný software (Focom) se rozběhl a ukázal číslo chyby. Bohužel se jedná o jinou chybu, než ukázalo u Fokiho (P0089-61 vs. P0090).
Aby toho nebylo málo, tak dneska opět v pravotočivé zatáčce do kopce zacukalo - a to byla nádrž plná! Takže teorie o přisátí vzduchu z poloprázdné nádrže padá. Ještě nějaký nápad? Asi mi už zbývá jen ten palivový filtr co mi měnil Foki...
Aby toho nebylo málo, tak dneska opět v pravotočivé zatáčce do kopce zacukalo - a to byla nádrž plná! Takže teorie o přisátí vzduchu z poloprázdné nádrže padá. Ještě nějaký nápad? Asi mi už zbývá jen ten palivový filtr co mi měnil Foki...
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Engine system fault
Podle této chyby to ukazuje na nízký tlak paliva. Je nádobka s filtrem dobře uzavřená? Jsou hadičky pevně nacvaknuté? Není někde na hadičkách prasklina?
Pokud to dělá až od výměny filtru, tak bych to asi hledal někde v té oblasti.
Pokud je to tam OK, pak senzor tlaku a případně čerpadlo.
Pokud to dělá až od výměny filtru, tak bych to asi hledal někde v té oblasti.
Pokud je to tam OK, pak senzor tlaku a případně čerpadlo.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Engine system fault
Zkusil bych ten filtr vyndat, jestli náhodou nedal těsnění pod filtr, patří totiž nad něj. Pak to přisává vzduch. Nemyslím si, že by to snad nevěděl, ale člověk jest tvor chybující a tak se stačí zamyslet a je to. Taky se mi to stává 

Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- TYU
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 19.05.2009 07:59
- Bydliště: Belgie
Re: Engine system fault
Tuhle chybu jsem si vygeneroval sám tím, že jsem šel po kabelech a drnknul do konektoru u chcípáku palivového čerpadla. Čili vím přesně, co ji způsobilo. Doufal jsem, že to bude stejná chyba jako ta, která mě trápí - tj. P0089-61 - viz předchozí stránka. Kdyby totiž byla stejná, tak mám původce... Jelikož není stejná, musím hledat dál, proč mi auto chcípá v ostré pravotočivé zatáčce do kopcespanel píše:Podle této chyby to ukazuje na nízký tlak paliva....

To asi bohužel nebude něco, co si dokážu udělat sám v polních podmínkách... budu s tím zase muset dojet zpátky do ČR a prověřit...Andymaniac píše:Zkusil bych ten filtr vyndat, ...
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Engine system fault
a nemelo by byt pod filtrem ?Andymaniac píše:Zkusil bych ten filtr vyndat, jestli náhodou nedal těsnění pod filtr, patří totiž nad něj. Pak to přisává vzduch. Nemyslím si, že by to snad nevěděl, ale člověk jest tvor chybující a tak se stačí zamyslet a je to. Taky se mi to stává
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- TYU
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 19.05.2009 07:59
- Bydliště: Belgie
Re: Engine system fault
Možná mám příčinu chyby P0089. Dnes jsem to nechal v kladenském servisu, ať mi vymění palivový filtr (kdyby byl náhodou špatný). Popsal jsem jim své problémy a tak se na to podívali blíž. Našli možného podezřelého - zmáčknutý "O" kroužek někde pod filtrem (viz foto). Vyměnili za nový a uvidíme ve čtvrtek, až to budu zase v Německu testovat.
update: tak to asi bylo ono. Žádný problém se na cestě nevyskytl
update: tak to asi bylo ono. Žádný problém se na cestě nevyskytl

byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08.01.2017 12:06
- Bydliště: Česká Lípa
2,0 TDCi 100kw DPF nejde nastartovat
Ahoj Forďáci mám problém auto píše ENGINE SYSTEMS FAULT, řešil jsem to před měsícem byla špatná hadička od palivového filtru do čerpadla, koupil jsem novou ve Fordu a vše v pohodě až do dnešního dne opět píše ENGINE SYSTEMS FAULT jde nastartovat jen přes start sprej když si čuchne tak pak nastartuje bez problému, po dvou hodinách zkouším nastartovat a zase nic jen přes start sprej. Máte někdo zkušenosti? Díky
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Engine system fault
palivovy fitr je meneny?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Engine system fault
Někde pod filrem je široký pojem. Šlo by to přesněji?TYU píše:Možná mám příčinu chyby P0089. Dnes jsem to nechal v kladenském servisu, ať mi vymění palivový filtr (kdyby byl náhodou špatný). Popsal jsem jim své problémy a tak se na to podívali blíž. Našli možného podezřelého - zmáčknutý "O" kroužek někde pod filtrem (viz foto). Vyměnili za nový a uvidíme ve čtvrtek, až to budu zase v Německu testovat.
update: tak to asi bylo ono. Žádný problém se na cestě nevyskytl
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- TYU
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 19.05.2009 07:59
- Bydliště: Belgie
Re: Engine system fault
No to by právě nešlo, pač jsem u toho nebyl. Říkal to akorát technik, který se v tom hrabal.vita_k píše: Někde pod filrem je široký pojem. Šlo by to přesněji?
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.08.2016 22:40
Re: Engine system fault
Zdravím,
zažívám dost podobné příznaky jako TYU. Motor umře, většinou při plynulé jízdě, nikdy při plném záběru, najednou přestane reagovat na plyn. pedál, někdy se podaří podřazením a vytočením do otáček chcípnutí předejít. Když motor zdechne už pak většinou nejde nastartovat, můžu točit poměrně dlouho a nic, startovací sprej do sání nakonec vždy pomohl. Diagnostika hlásí P0089-Tlak v zásobníku paliva - mimo předepsaný rozsah a P0087-Tlak v zásobníku paliva - Příliš velký signál (jiná diagnostika píše nízký tlak). Palubovka při problému neukazuje žádnou chybu.
Řeším to už cca rok, začalo to dělat po výměně filtrů + oleje, auto koupeno cca 2500km před výměnou filtrů a při nájezdu těch 2,5k se nic podobného nestalo. Potom postupně ve snaze o nápravu vyměněn altík, baterka, nová vložka palivového filtru, pak filtr včetně obalu, nakonec se k tomu přidal jeden vstřik na diagnostice (alespoň dle servisu), takže s vizí fungující opravy výměna všech vstřiků. Bohužel auto zdechlo zase. Až po výměně vstřiků jsem došel na určitou pravidelnost - auto zatím neumřelo s více než půl nádrží, resp. několikrát umřelo těsně nad rezervou a několikrát s cca 20l v nádrži.
Poslední tip byl na problém v nádrži - vyměněn plovák, ale auto opět chcípe. Už mi to docela leze na mozek tak se obracím sem, jestli někoho něco napadne a zvláště na TYU jestli od výměny toho pokrouceného těsnění je pořád vše OK, případně jestli někdo další neměl podobný problém - budu vděčný.
Dle mechaniků to může být kde co dalšího a když se to nedá pořádně navodit tak ani neví co spravit - je to běs.
zažívám dost podobné příznaky jako TYU. Motor umře, většinou při plynulé jízdě, nikdy při plném záběru, najednou přestane reagovat na plyn. pedál, někdy se podaří podřazením a vytočením do otáček chcípnutí předejít. Když motor zdechne už pak většinou nejde nastartovat, můžu točit poměrně dlouho a nic, startovací sprej do sání nakonec vždy pomohl. Diagnostika hlásí P0089-Tlak v zásobníku paliva - mimo předepsaný rozsah a P0087-Tlak v zásobníku paliva - Příliš velký signál (jiná diagnostika píše nízký tlak). Palubovka při problému neukazuje žádnou chybu.
Řeším to už cca rok, začalo to dělat po výměně filtrů + oleje, auto koupeno cca 2500km před výměnou filtrů a při nájezdu těch 2,5k se nic podobného nestalo. Potom postupně ve snaze o nápravu vyměněn altík, baterka, nová vložka palivového filtru, pak filtr včetně obalu, nakonec se k tomu přidal jeden vstřik na diagnostice (alespoň dle servisu), takže s vizí fungující opravy výměna všech vstřiků. Bohužel auto zdechlo zase. Až po výměně vstřiků jsem došel na určitou pravidelnost - auto zatím neumřelo s více než půl nádrží, resp. několikrát umřelo těsně nad rezervou a několikrát s cca 20l v nádrži.
Poslední tip byl na problém v nádrži - vyměněn plovák, ale auto opět chcípe. Už mi to docela leze na mozek tak se obracím sem, jestli někoho něco napadne a zvláště na TYU jestli od výměny toho pokrouceného těsnění je pořád vše OK, případně jestli někdo další neměl podobný problém - budu vděčný.
Dle mechaniků to může být kde co dalšího a když se to nedá pořádně navodit tak ani neví co spravit - je to běs.
Ford Focus II FL (2008) kombi
1.8 TDCI 85kW
1.8 TDCI 85kW
- TYU
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 19.05.2009 07:59
- Bydliště: Belgie
Re: Engine system fault
Od výměny palivového filtru a hlavně té gumičky pod ním jsem neměl žádný problém. Sice se vyskytly jiné, spojené s chybami o vadné váze vzduchu, turbo a EGR (auto přestalo reagovat na plyn). To bylo dost na palici. Po vyčištění EGR auto chvíli šlapalo, ale po měsíci zase pro změnu hodily žhaviče motor do nouzovýho režimu, přičemž opět chyba váhy vzduchu, turbo, egr... Po výměně všech 4 žhavičů se už absolutně ŽÁDNÝ problém neukázal a auto bylo naprosto spolehlivé za všech okolností (testováno velmi hrubě na německých dálnicích). Takže zdánlivě nesouvicející závažné chyby mohou být vyřešeny i banální opravou...
- ly-lu
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 16.07.2012 11:52
- Bydliště: Praha - západ
Re: Engine system fault
Problem vyresen..
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Engine system fault
Ahoj, asi před 2 měsícema system engine fault, pokles výkonu/ akcelerace. Po asi dalších 15 km to samo zhaslo (celou dobu jsem jel dál bez nového startu). Včera opět, ale po 5 km s červenou kontrolkou jsem zastavil na nákup a po 20 min. už zase vše OK. Přiznávám, že mám asi 145.000 km a DPF na 99% nebyl měněn. Auto mám od 74.000 a já nic neměnil. Je běžné, že to "přestane" samo? Na diagnostiku se chystám, ale to auto teď používám málo, tak mě to moc nenutí.
Díky.
Díky.
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Engine system fault
Ahojte, pred pár dňami sa mi nedalo naštartovať počas silných mrazov a odvtedy mám problém so štartovaním a udržaním motora v chode. Samozrejme po zdochnutí mi vyhadzuje Engine System Fault.
Forscan ukazuje chybu P0191-71 - FRP Sensor Range - snímač tlaku paliva. Ten sa napohlad zdá byť v poriadku, konektor taktiež a pri teste cez Forscan z neho dostanem aj údaje.
Avšak, počas testu v núdzovom režime mi načítava vyššie hodnoty pri volnobehu (cca 440-450 bar) než pri vymazaní chyby a volnobehu v normálnom režime (cca 300 bar). Neviem či to tak má byť pri núdzovom režime, každopádne som si to všimol, keď som skúšal či z neho dostanem nejaké údaje.
No a teraz teda otázka - ak so senzoru dostávam údaje, má zmysel ho meniť? Resp. môže sa stať, že pri velkých mrazoch len konektor primrzol a sem-tam nedodá údaje a vtedy skape motor? Stačilo by ho prečistiť?
Nedávno (400-600km) mi vymieňali aj palivový filter, môže byť problém aj tam? Že tesnenie je vadné, alebo zle nasadené a dostáva sa mi vzduch do palivovej sústavy?
A posledná vec, pozerám ceny týchto senzorov len tak pre istotu a sú tu aj po 40€ ale aj po 100€ - prečo ten rozdiel v cene?
Ďakujem za pomoc!

Forscan ukazuje chybu P0191-71 - FRP Sensor Range - snímač tlaku paliva. Ten sa napohlad zdá byť v poriadku, konektor taktiež a pri teste cez Forscan z neho dostanem aj údaje.
Avšak, počas testu v núdzovom režime mi načítava vyššie hodnoty pri volnobehu (cca 440-450 bar) než pri vymazaní chyby a volnobehu v normálnom režime (cca 300 bar). Neviem či to tak má byť pri núdzovom režime, každopádne som si to všimol, keď som skúšal či z neho dostanem nejaké údaje.
No a teraz teda otázka - ak so senzoru dostávam údaje, má zmysel ho meniť? Resp. môže sa stať, že pri velkých mrazoch len konektor primrzol a sem-tam nedodá údaje a vtedy skape motor? Stačilo by ho prečistiť?
Nedávno (400-600km) mi vymieňali aj palivový filter, môže byť problém aj tam? Že tesnenie je vadné, alebo zle nasadené a dostáva sa mi vzduch do palivovej sústavy?
A posledná vec, pozerám ceny týchto senzorov len tak pre istotu a sú tu aj po 40€ ale aj po 100€ - prečo ten rozdiel v cene?
Ďakujem za pomoc!


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host