Tak jsem dnes taky projel FF4, protože o něm uvažuju (Active kombi 1.5EB automat) - předváděčku měli kombi ST Line 1.5 EB 8st. automat.
Musím říct, že ten automat se mi moc líbí, řadí celkem logicky, hladce a přijde mi svižný (dosud jsem měl zkušenosti jen s DSG). Rozjezdy i popojíždění naprosto s přehledem, bez cukání a nějakých zbrklých reakcí. Otočný ovladač bez problému, neměl jsem s tím žádný problém ani při parkování. Manuální řazení pádly pod volantem (pouze u STline) mě ale nezaujalo, je pomalé a takové "umělé", asi bych nevyužil. Do 4. stupně nechá převodovka motor točit do nějakých 6,5k otáček, další stupně pak už tolik nevytáčí a to ani ve sportovním režimu, ani v manuálním režimu - to je podle mě škoda, zvláště při nějaké svižnější jízdě ve vyšších rychlostech. Ale celkově je jízda s tím autem dost příjemná. Motor jde pěkně za plynem a má příjemný jadrný zvuk (takový šestiválec

). Jak někdo říká, že nepoznal, že je to tříválec - tak to bych neřekl, ale nezní špatně. V nízkých otáčkách jen tak slabě na pozadí bručí, ve vyšších se ozve víc, ale nic obtěžujícího. I venku je zvuk auta docela slušný. Oproti mému 1.6EB tam chybí citelnější zátah motoru - netlačí to do sedadla, jak moje, ale pomalé to není a dá se s tím jet dost svižně. Řízení je přesné a je cítit, jak se kola a auto chovají. Kombík v prudších zatáčkách jemně hází dlouhou zádí. Podvozek mě mile překvapil - sice uvažuju o pohodlnějším Active, ale i tento STline byl na rozbitých okreskách naprosto v pohodě. Žádné velké natřásání nebo rány. Pravda, byly obuty zimní 16ky a ne sériové 17/18" disky. Brzdy jsou dost citlivé a tvrdé a oproti mým se hůře dávkují, ale je to asi o zvyku.
Oproti FF3 je v autě hromada místa. Interiér reálně je i působí prostorněji - přístrojovka tak neobklopuje posádku. Pocitově se sedí níž než ve FF3. Vzadu je o hodně více místa na nohy a kufr kombíku je z mého pohledu hodně objemný a široký. U výbavy s B&O audiem (které mimochodem fakt hraje slušně) je trochu limitována využitelnost dvojité podlahy. Plus je možnost dojezdové rezervy, což dnes není už taková samozřejmost.
Takže jízdně i praktičnost super, dál už to ale taková sláva není
Už jsem tu psal, že mi vadí, jak se šetří a Ford z Focusu postupně odstraňuje různé prvky výbavy - detaily, ale je to vidět. Předváděčka byla z první půlky 2020, zamýšlené nové bylo z druhé půlky 2020. I tam bylo vidět další šetření... Rovněž použité materiály mi osobně přijdou horší než ve FF3. V recenzích jsem četl spíše opak, tak nevím. V B sloupku u spolujezdce něco chřestilo a od okna bylo slyšet nepříjemné svištění.
Když jsem kdysi kupoval FF3 a přecházel z FF2, bylo to při testovací jízdě "WOW" a to auto jsem prostě hned chtěl a prakticky vše mi na něm vyhovovalo. Teď jsem tento pocit neměl. Jo, jede to slušně, je to stále Ford, ale celkové pocity jsou dost smíšené. Říkal jsem si, že to tou testovací jízdou rozlousknu, ale moc mi to v rozhodování nepomohlo
