Stránka 25 z 27
Re: originál svíčky
Napsal: 19.07.2022 22:57
od miki21
No a pak ještě ta krabička.
Re: originál svíčky
Napsal: 20.07.2022 07:45
od Karel Sadílek
Jo kamaráde, i krabička stejná, i Made in Mexico.
Re: originál svíčky
Napsal: 23.07.2022 13:20
od Ma.rt
A nedělá svicky Motorcraft pro 1.6 taky NGK, to znamená, ze kdyz koupíš NGK, mas to same jako Motorcraft, akorát na jedne svicce usetris rovnou možná i 300?
Re: originál svíčky
Napsal: 23.07.2022 13:59
od Ozzman
Pokud si dobre pamatuju, tak 1 ks svicky Ford Motorcraft pro FF II s benzinovym motorem 1.6 (74 kw) me loni stala smesnych 170 Kc. Porad nechapu, proc hledat nekde nejakou funkcne nejistou alternativu. Resi se to tu porad dokola.
Re: originál svíčky
Napsal: 23.07.2022 15:08
od Marlosk
Jo, v zimě jsem kupoval Ford (nabízeno jako originál, "krabička made in Mexiko", pánbůh ví, jaký byl skutečný výrobce) č. 2050957 za 4x83Kč + poštovné v nějakém eshopu a jezdí zas jako nové, takže nemá moc smysl se pídit po alternativách.
Re: originál svíčky
Napsal: 23.07.2022 15:19
od Ma.rt
Ok, tak to pak jo. U 2.0 stojej 4x Motorcrafty asi 1700 a NGK (funkčne jistá varianta, protoze je to totez) asi 700, tak jsem myslel, jestli to u 1.6 není stejný.
Re: originál svíčky
Napsal: 23.07.2022 15:31
od Marlosk
Fakt hodně záleží hlavně na tom, kde je kupuješ, nepochybuju, že totéž v autorizáku může stát několikanásobek
. Třeba u Kelly je ta moje dnes za 218, na jiných ehopech aktuálně do stovky, autorizák jsem radši nezkoušel.
Re: originál svíčky
Napsal: 12.08.2022 23:54
od MerHanz
Tak si tu trochu taky přihřeju polívčičku. Svíčky jsem vyzkoušel už několikery. 3 sady motorcraft a aktuálně NGK . Původní, co tam byly z něměcka ( mělo to cca 125 tic. ) Byly origo, měli odtrh 1mm a elektroda byla masivnější, než u všech následujících. Všechny sady origo, co jsem tam dával měli odtrh 1,3mm. Auto postupně začalo mit problémy s potrháváním v tahu a tím i váhavým a sníženým zrychlením v rozmezí cca 2800-skoro 5tic. Tak začalo laborování. Postupně výměna svíček a zkouška s jednou novou cívkou ( výsledek nula ). Pak po pátrání postupné snižování odtrhu až na ten 1mm ( se zmenšujícím se odtrhem se záškuby zmenšovali, avšak nezmizely a auto bylo o něco tupší v nižších otáčkách a nahoře naopak živější ). Po poslední origo sadě svící , kterou jsem zaklep hned na 1,15. Mi už došla trpělivost a vyčistil jsem vstřiky, vyměnil na nich O kroužky, dal nový cívky ( svíce měli cca 15 tic. ) , Sundal sání a všude dal nový těsnění, i odvětrání karteru dostalo nový těsnění a novou hadičku ( PCV se tváří cajk ) a vyčistil Tmap+ klapku. A stále to váhalo a poškubávalo. ( v průběhu cca 2 let zpět byly ještě nová klapka, hadice k ní, egr a první lambda ( umřela ) a teď jsme měřil i tlak benzínu, kterej je skoro jak na novým čerpadle a měnil i selenoidy na klapky ). Pak jsem vytahal svíčky a zaklep je na 1mm. Opět znatelný ztupnutí na spodek, ale ožití nahoře a jakoby částečné vyžehlení záškubů a i volnoběh se trochu zklidnil. Po znovu pročtění vláken o svíčkách a trhání v tahu, jsem koupil NGK a ty mají z výroby odtrh 1,2mm . Škubaní se zase zhoršilo a auto je živější dole. Co mě překvapilo, že na svíčkách se znakem fomoco byl odtrh vždy 1,3 a na nynějších NGK je 1,2 ( i když to je pravděpodobně stejnej výrobek jako origo ) A nejvíc mi vtrá hlavou, co v tom bylo za svíce z německa, když měli 1mm a masivnější elektrodu.
Re: originál svíčky
Napsal: 13.08.2022 12:52
od jenikHK
Jojo, cukání v tahu znám. Dělává nám to velmi výrazně po tankování Effecty95, Nezkoušel jsi nějaký N98?
V našem případě cukání při akceleraci velmi rychle mizí po dotankovaní.
Nějak začínám mít tušení, že N95 vyráběná v Česku (v Poláky vlastněné rafinerii) není tak úplně N95, jaká by měla být. Pozoruji to nejen já, ale i další vnímavější z mého okolí a to s různými stroji.
Re: originál svíčky
Napsal: 14.08.2022 06:13
od Jemar
Nevěřím, že cukání může dlouhodobě způsobovat jen benzín. To by pak muselo cukat všechno. Méně kvalitní benzín nevylučuji, ale musí k tomu být ještě něco v systému zapalování nebo řízení vstřiku paliva nebo sání vzduchu. Zřejmě stačí i nějaká prkotina.
Na svém posledním autě jsem zatím během ujetých 100t km cukání nepozoroval. Je pravdou, že minulý majitel nějaké problémy mohl mít, protože software v ŘJ motoru je novější než auto. Do všech Fordů jsem dával originální svíčky, do dvoulitru jsem chvíli zkoušel i platinky od Brisku a taky to jezdilo bez problému. U starších Fordů mi vždy pomohlo vyměnit svíčku, kabel, cívku jsem snad ani měnit nemusel, i když možná jednou ano. Elektrody u svíček jsem nesklepával, tuším z výroby byly mezery 1,3 mm. Na druhou stranu jsem je měnil po cca 50t km. Na dvoulitru platinky vydržely bez problému předepsaných 90t km.
Re: originál svíčky
Napsal: 14.08.2022 22:40
od MerHanz
kdybych věděl co to ještě muze bejt, tak po tom jdu. Ale ja vyměnil uz podstatnou část potencionalnich problematoru. Snad uz vymenit auto za starou koncernovou naftu, pripadne francouzskou.
Jinak dneska jsem dolil do pulky nádrže druhou polovinu vervy a po cca 10ti km se skubani srovnalo. Ja už nevim. Ale na zavery je brzo, nejvic se to projevovalo pri velkym vedru a motoru rozpalenym a s pustenou klimou to v kopci bylo vyloženě na zesediveni a po jizde si dát poradnyho ruma a pivo na srovnání čakrů
.
Re: originál svíčky
Napsal: 17.08.2022 21:25
od Ma.rt
A ta Verva to byla ta stovka? Mně 1.8 cukala jen jednou a bylo to benzinem, ale to byla chyba na jedne pumpe, jinak jsem vzdy jezdil na N95. Co zkusit VIF?
Re: originál svíčky
Napsal: 17.08.2022 21:38
od jenikHK
Na cukání mi VIF nepomáhá
Re: originál svíčky
Napsal: 18.08.2022 06:35
od Karel2
No ja mel sice jen obycejnou 1,6 , po cukani nad 2000 ot. vymena origo svicky, origo civku a kabely Tesla a od te doby nikdy nic necuklo v celem spektru otacek a to jsem jezdil i na benzin od ONO + 3 odmerky VIFu a to jsem nemel origo mapu. U motoru bez turba moc smysl tankovat 98-100 benzin nemelo smysl, aspon podle me letite zkusenosti.
Re: originál svíčky
Napsal: 18.08.2022 18:34
od Ma.rt
O kabelech MerHanz nepise, ze by je měnil, jestli dobre ctu. Temi by to klidne byt mohlo.