Stránka 25 z 76
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 18.03.2010 13:12
od Sobull
V12: Mohl bys to trochu rozvést ten problém s turbem? Kolik to má naběhaný, kolik jsi toho najezdil ty? Jak se to začalo projevovat? Poznal jsi to až na oleji nebo to mělo ještě nějaký doprovodný jevy? Dík
Re: opotrebované turbo?
Napsal: 19.03.2010 22:17
od V12
Sobull :
Podla rozvodoveho remena okolo 140 tisic. Kupil som ho stocene, je v perfektnom stave zvonka aj zvnutra - skratka pacilo sa mi, pochadza z Francuzska a nema casovanu bombu menom DPF ! Hned po kupe som na nom nechal porobit standardne ukony - vymena rozvodu, vsetkych filtrov a vsetkych naplni. Nasledne som najazdil cca 600 kilometrov, motor ide bezvadne - dokonca ani zotrvak nepocut (!), taha ako cert - stale musim pozerat na tachometer. No a po skonceni jednej nakupnej vypravy som uz s otvorenymi dverami nechtiac riadne sliapol na plyn. Po jeho pusteni sa zpod kapoty ozvalo nieco ako "hiiuuuuu", bolo to na hranici pocutelnosti a rozlisitelnosti. Nejazdit uz par rokov s turbodieselmi by som si to ani nevsimol, no hned som mal pocit, ze ten zvuk tam nepatri. Na druhy den slo auto spat mechanikovi, ktory mi ho robil. Hodil ho na hever, stiahol hadicu z IC a kvapkal z nej olej, pri turbe bola od neho cela ohadzana a zasvinena. Turbo slo von, mechanik hovoril, ze som to stihol vcas, kompresorova vrtula este nezacala frezovat skrinu, takze olej zostal bez pilin, ani do motora sa nic nove nedostalo. Repasovane turba tohto typu na Slovensku momentalne nie su, repas tohto by trval vraj viac ako tyzden, nechal som teda objednat nove, s troskou stastia by mohlo byt v pondelok, teoreticky v utorok by som uz mohol jazdit (vlastne jazdim aj teraz, no so Suzuki Ignis s 95 konovym motorom. No zakazdym, ked sliapnem na plyn mam dojem, ze tie kone niekde utiekli). S problemom som oboznamil predajcu a ten sa tomu postavil celom - nove origos turbo (cca 850 EUR) zatiahne autobazar, na mna zostane iba cena prace.
Okrem toho ledva postrehnutelneho zvuku o prichadzajucej smrti turba nevarovalo absolutne nic - ziadny dym, strata vykonu ci ine priznaky. Vzhladom na minimalny pocet najazdenych kilometrov som nezistil ani ubytok oleja. Mal som stastie.
BobTDCi :
Olej tam pre pokoj duse pojde samozrejme novy. Filter na privode oleja k turbu je samozrejme vycisteny, takisto aj trubky.
vadne turbo ?
Napsal: 27.03.2010 01:50
od Ľubto
Zdravim .. chcel by som sa spytat kedy vam "zapina" turbo lebo mne sa to nie velmi pozdava mam FOFO ll 1,6 TDCI 80 kW a z 0 na 100 mu to trva peknych 18 seknud co si myslim je na 110 koni prilis.. pri pridani nepocuj vobec ziadne hvizdanie ci piskane a prudky narast vykonu je az nad 3000 otacok atuo dovezene z talianska 83 000 .. dakujem
Re: vadne turbo ?
Napsal: 27.03.2010 08:32
od V12
Turbo bezi stale ! Je totiz pohanane vyfukovymi plynmi, ktore vyraba proces spalovania v motore ihned po nastartovani. Tvoj motor ma spicku krutiaceho momentu niekde v rozmedzi 1800 az 2200 otacok, prave tam by Ta mal priklincovat do sedadla. Dovodov, preco Ti to netaha moze byt viac - zaneseny a stale otvoreny EGR ventil, chybna vaha vzduchu (toto boli malickosti), alebo co je horsie - naozaj vadne turbo, no predpokladam, ze to by si ho pocul - mne zacalo ledva pocutelne zavyjat (pozor - nemylit si zavyjanie a svistanie), po kontrole sme zistili, ze cez loziska tlaci viac oleja, ako by malo. Takze vymena. Dalsi dovod - pripchaty DPF filter, s 90% pravdepodobnostou ho tam mas. No a najhorsia alternativa - mierne zapeceny motor...
Mam jednu otazku - tych 83 tisic km je overenych, alebo iba na tacho ? Aj ked vozy z Talianska sa nestacaju, z 5 talianov, ktore som si overoval bol stoceny iba jeden, z Nemecka a Francuzska skoro vsetko (vcetne mojho). Motor nedymi ? Netrha v nizkych otackach ?
Re: vadne turbo ?
Napsal: 27.03.2010 09:25
od Ľubto
netrha a nedymi .. sedadlo paka volant vsetko ako nove takze predpokladam ze stacany nebol a vytypoval som si ho hned ako ho priviezly este v ten den tak nevem ci by uz stihli v nom posprtat a ma KO .. 100 % to neviem potvrdit ale myslim ze stacany by nemal byt
Re: vadne turbo ?
Napsal: 27.03.2010 11:52
od V12
Ak chces, daj mi do sukromnej spravy VIN, skusim sa mu pozriet na zubky. Obavam sa, ze ma 100 tisic navyse, mal som na ruke Mondeo, vyzeralo fantasticky, neskrabnute, nalestene, nove gumy, nove kotuce, silentbloky na napravach ako nove, interier v super stave - skratka vzhladom na tachometrovych 87000 to vyzeralo az velmi dobre. Ze nieco nie je celkom OK nasvedcoval chod motora - ledva pocutelne hlboke dunenie iduce z hlavy valcov. Presne tento isty zvuk vydaval aj moj predosly Escort, ten mal pri kupe priznanych 137 tisic (na tacho samozrejme iba 37000, pretoze pocitadlo je iba 5 ciferne), v skutocnosti urcite o 100 viac, no netrapilo ma to, pretoze bol za facku. Tak som si to Mondeo nechal preklepnut a zrazu sa zistilo, ze na poslednej servisnej prehliadke bolo v septembri 2008 so 130 tisic kilometrami. Nasledne ma zaujimala KO - cely voz mal na moj vkus nadmernu hrubku laku od 0.140 do 0.200 mm co vo mne vzbudilo dojem, ze bol kompletne robeny, asi po vylete az na strechu. Okrem toho mal aj jedno velke kurvitko menom DPF...
Re: vadne turbo ?
Napsal: 27.03.2010 18:14
od cyberax
V12 prosím ta, ja mam otázku ohľadom toho trhania motora v nízkych otáčkach. Mám totiž presne tento problém. Auto keď sa zahreje na prevádzkovú teplotu začne úplne jemne trhať od cca 1600-2100 otáčok. Netrhá to úplne vždy, ale väčšinou áno. Keď viac dupnem na plyn, tak to to netrhne, iba keď úplne jemne pridávam napr. po meste v kolone áut a tak. Jedná sa o Focus 1,8 TDCi 1,8 85kW r.2009 13000 km skutočných, som 1. majiteľ. Auto je v síce záruke, ale autorizovaný servis je totálne neschopný. Už sa na to 2x pozerali, ale nič nezistili, akurát len nahrali nový software. A keď je motor studený ukazuje spotrebu 5-6 lit. ale keď sa zahreje, aj pri kľudnej jazde nejde pod 7 litrov. To celkom nechápem, keby je to naopak tak nepoviem.
Ďakujem moc za každú pomoc.
Re: vadne turbo ?
Napsal: 27.03.2010 22:03
od V12
cyberax :
Nepovazujem sa za superodbornika na fordy, na toto skor odpovie Foki, no tipujem cerpadlo, vstreky, alebo EGR ci vaha vzduchu. Treba to dat na diagnostiku a pripadne sa s tym previezt a merat za jazdy. Trhanie pri jemnom pridavani plynu moze byt aj vadny elektronicky pedal, to ale po 13k km nepredpokladam.
Ked mas voz v zaruke, bud by som zmenil servis, alebo na tento postval investigativnych novinarov

Re: vadne turbo ?
Napsal: 29.03.2010 20:37
od V12
lubto :
Tak ako ? Co zistili na diagnostike ? Dost ma to zaujima.
Re: vadne turbo ?
Napsal: 29.03.2010 21:46
od Ľubto
dnes som diagnostiku nestihol zajtra idem uz na 100 % a hned tu pisem
Re: vadne turbo ?
Napsal: 31.03.2010 21:02
od hrica
Měl jsem ten samý problém, nejříve měnili váhu vzduchu, u nás, pak EGR to už u forda, ale to už jsem tušil že to bude to turbo, no a skončilo to turbem na 120000 km tedy podle tachometru, jinak též dovezeno z talianska údajně 87000km to číslo je podezřele podobné. Mám r.v.2004 a na 190000 jsem musel měnit všechny střiky, u forda mě !uklidnili!, v této řadě se to mění do 220000km normálně, až novější ford nemá tento problém.

Re: vadne turbo ?
Napsal: 01.04.2010 07:03
od V12
S tymi jazdenkami je to tak - super nadupana vybava, cena 7 az 9 tisic EUR, na tacho skoro vsetky zhodne okolo 80 -90 tisic - kua, preco to asi predosli majitelia predali tak lacno ? A to aj bazare na tom chcu zarobit. Cloveka napadne jedine - stocene. Na druhu stranu - ak tie auta jazdili dlhe trasy, tak za rok, dva mohli natocit 150 - 200 tisic km, no vobec to na nich nie je vidiet. Pokial nie je burane, kupis to za 7000 EUR, do motora strcis dalsie 4 tisicky (vstreky, cerpadlo, popripade turbo), mas za 11k auto, ktore minimalne 100 tisic este natoci a pri tom je lepsie, nez hociktore nove "Uz od 5999 EUR", pretoze tieto maju mizernu vybavu a este mizernejsiu motorizaciu, samozrejme cest vynimkam. V pripade tychto novych maloobjemovych motorov otackami hnanych na 80 - 90 koni je este otazna aj zivotnost. Najazdit 100 tisic a predat ! No aby som si v dnesnej dobe mal priplacat tazke prachy za bocne airbagy, hmlovky, tempomat a ESP sa mi zda nie celkom normalne. Ked este v pripade noveho auta zacnem pocitat naklady na garancky u znackoveho servisu, ehm ehm. A poznam dost ludi, ktori kupili novu karu a boli s nou v servise castejsie, nez ja s 10 rocnym Escortom. A neboli to prkotiny v podobe nefunkcneho zhavica, ci vypalenej ziarovke v reflektore. Nie, prave pre toto nechcem nove auto. A zabozruta uz duplom, jeden sluzobny mi staci - trochu mrzne, trochu poprsi a uz nestartuje, alebo za jazdy na 15 km 5x total blackout v 130tke na dialnici...
Re: vadne turbo ?
Napsal: 01.04.2010 11:50
od foki
V12 píše:S Pokial nie je burane, kupis to za 7000 EUR, do motora strcis dalsie 4 tisicky (vstreky, cerpadlo, popripade turbo), mas za 11k auto, ktore minimalne 100 tisic este natoci a pri tom je lepsie, nez hociktore nove
o tomhle se da docela polemizovat , zatim mluvis o motoru , kde mas prevodovku , poloosy , napravy , a vse co ma najeto tech 200000km ? neni lepsi nejake bourane s malo km kde opravis blatnik naraznik svetlo dvere (stejne je lepsi menit ) a vse ostatni ti vydrzi treba do tech 200000km ?
proto ty auta stoji jenom 7000 protoze stejne s malo km stoji 14000 . a dalsi vec stale mas najeto 200000km , az to budes prodavat tak budes postaveny pred stejny problem , kdy lidi reknou ono to ma najeto 300000km tak to nechci to si koupim neco co ma treba 150000 a za to zaplati vic , nez za tvoje do ktereho jsi nasypal behem te doby treba dalsi 3000euro (nepocitam tech tvých 4000 ) .
Re: vadne turbo ?
Napsal: 01.04.2010 12:09
od V12
foki :
Ano, mas 100% pravdu. Jazdenka vzdy je a bude stavka do loterie. No pre toho, kto nema na novy voz a chce nieco vacsie a slusnejsie (= bezpecnejsie), pretoze v tom dennodenne vozi rodinu, to je bohuzial jedina moznost.
Chyba turba? focus 1.8TDci 85kW
Napsal: 06.04.2010 18:24
od 1strakoss1
prosim vas o radu . prestalo mi tahat auto nema ziadnu akceleraciu,ide ako hladky diesel.Dnes som bol na diagnostike =vsetko bolo ok. Skontrolovali sme aj hadice od turba .Su bez prasklin ako nove. Vycistil som Vahu vzduchu liehom a nic nepomohlo. Rano ked som nastartoval auto slo v pohode ,ale ma 2x cuklo a potom mi stratilo vykon. Nedymi a otacky mi neklesaju pri volnobehu,len ked pridam tak hadica za turbom sa nenapne .nevychadza z turba ziaden tlak. Preco? moze mi prosim vas niekto poradit? nabehane mam 150 000Km. a na pristrojovke mi ziadna kontrolka nesvieti.mam skusit vicistit EGR alebo co? Dakujem vopred. Peto