Rad by som sa podelil so skusenostami ako som vyriesil problem s nepadanim otacok.
Priznaky:
• Zvysene otacky (780 ot/min) pri teplom motore. na otackomeri stale ukazovalo tretiu palicku, pricom spravna hodnota ma byt 700 ot/min +-10
• Mierne kolisanie otacok na volnobeh +-30 ot/min
• Volnobeh 1500 ot/min pri jazde s vyradenou rychlostou
• Velmi slabe brzdenie motorom
• Zvysena spotreba v meste
• Zvysena spotreba na volnobeh tepleho motora 0.9-1.1 l/hod, spravna hodnota 0.7 l/hod
• Nepravidelny zvuk z vyfuku --> ako by motor vynechaval
• Vibracie motora len pri volnobeznych otackach
Kedze moje auto trapili podobne problemy ako ostatne 1.8 a 2.0 motory, snazil som sa najst riesenie a donekonecna som cital toto forum.

Postupne som vymenil ventil odvzdusnenia klukovky + hadice co od neho vedu do sania, no bez vysledku. Nasledne som menil volnobezny ventil, no zmiernilo sa iba trhanie motora pri rozbiehani. Problem nepadania otacok som sa snazil vyriesit aj vyssie spominanim privretim volnobezneho ventilu, no nakolko som neotacal skrtiacu klapku, riesenie to nebolo moc dobre.
Takisto som skusal cistit vahu vzduchu, skrtiacu klapku, volnobezny ventil, no bez vysledku. Jedina zvysna moznost bola priasavie falosneho vzduchu domotora. Vsetky hadice som kontroloval asi 100krat, no az na 101 krat som dosiel ku chybe. Na sani za skrtiacou klapkou je niekolko privedenych hadic, pricom vsetky tieto spoje musia tesnit dokonale. V mojom pripade hadica (trubka) z posilovaca brzd nebola dostatocne dotlacena a sposobovala vsetky problem vyssie. Jej ukoncenie je obalene takym divnym alobalom, ktory treba trochu odmotat.
Dalsia z neprijemnych valstnosti bolo, ze ak sa do motora dostavalo vacsie mnozstvo vzduchu nez malo tak riadiaca jednotka nasledne vstrekovala viac paliva, co sposobovalo prehrievanie motora. Samozrejme ventilator sa vzdy zapol a teplotu znizil. Toto sa ale na rucicke teploty motora neprejavilo.
Po jednoduchom zatlaceni hadice zacal motor ist tak, ako mal.

Teda vsetky vyssie spomenute priznaky zmizli. Preto vsetkym odporucam PORIADNE si prekontrolujte ci do motora nevchadza falosny vzduch, ja som to kontroloval 100 krat a nic a zamerajte sa na spominanu hadicu do posilnovaca brzd. Vela stastnych kilometrov vsetkym.
Este by som dodal jednu vec a to ze s novym volnobeznym ventilom som nerobil ziadne zmeny v nastaveni toho dorazu srobom. Otacky padaju o nieco pomalsie ako s privretym starym volnobeznym ventilom, no urcite je to lepsie ako to bolo. Momentalne mi tato situacia vyhovuje. Ak by totizto Ford predaval auta s podobnym problemom uz z vyroby, nikto by to zrejme nekupoval. Som totizto zastancom toho, aby sa clovek snazil prist na pricinu problemu a nie uz len hladat riesenie ako ten problem potlacit (podlozka pod ventil, co som tiez zvazoval).