Stránka 25 z 34

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 13.02.2012 20:23
od pavel28
pLd píše:Obrázek
Benzina to tedy vyhrála??

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 15.02.2012 20:19
od Vewehr
Nějaký světlý - ten med bude asi luční :totlsmile:

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 16.02.2012 15:37
od Mr.Zdenda
to by mě zajímal výsledek.. :D

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 09.03.2012 22:41
od tomason

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 10.03.2012 18:19
od C-Maxis
no, 35,5°C oproti 53°C je teda rozdilek.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 11.03.2012 08:36
od Karel2
Aspon to v zime lepe chyta. :Dancer:

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 11.03.2012 13:19
od C-Maxis
Nevim, kdyz zjistej 35,5°C namisto pozadovanych 53°C, tak bych si ja osobne vsadil naopak na horsi podminky pro vzniceni.

EDIT: Nejak se mi to pomotalo, nitit se to muze asi snadneji

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 11.03.2012 13:23
od Karel2
No ono to bylo mysleno jako recese, proto ten Smajlik.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 11.03.2012 22:53
od Borja
No nevím, bod vzplanutí 35 stupňů , nedavno tu byla ukázka obrázku že nafta na ONO nezamrzla, někdo tu taky radil přidat do nafty benzín.... můžete si dát 1+1 dohromady....
Edit:
Teď jsem si přečetl taky ten odkaz.. ukazuje to na kontaminaci nafty benzínem... sakra tam ho teda muselo být.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 12.03.2012 10:18
od Giggo
Borja píše:No nevím, bod vzplanutí 35 stupňů , nedavno tu byla ukázka obrázku že nafta na ONO nezamrzla, někdo tu taky radil přidat do nafty benzín.... můžete si dát 1+1 dohromady....
Edit:
Teď jsem si přečetl taky ten odkaz.. ukazuje to na kontaminaci nafty benzínem... sakra tam ho teda muselo být.
Taky bych to tipoval na benzín v naftě - nevypláchnutá cisterna, záměr .. buh ví.
V týdle republice si člověk nemůže bejt jistej u žádný čerpačky .. co takhle si udělat nějakou vlastní?

FordZina nebo FordNafta s cenama kolem 25Kč/l jooo to by se tankovalo.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 13.03.2012 20:59
od tomason
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 14.03.2012 07:33
od Eidž
pěkný výlet do minulosti

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 14.03.2012 08:58
od tomason
To sice možná,ale v parametrech se nic nezměnilo kromě pár novinek a nevím o žádném jiném rozboru zahraničních paliv.Z toho testu je jasné,že standardní paliva jsou naprosto srovnatelné vyrábí se podle stejné směrnice a stejných parametrů a to je celé.
teď se nebavím o mimořádně aditivovaných palivech jako Ultimatediesel,Verva Maxxmotion atd.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 14.03.2012 09:55
od Giggo
No a tadyk máš zase test, kerej vyvrací to tvoje
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
+ pokud přidám zkušenosti lidí i moje vlastní raděj vždy natankuju v Německu nebo Rakousku.
Není to o tom, že tadyk bych nesehnal kvalitní naftu (proto jezdím jen na Vervu), ale o tom že ta méně kvalitní nafta v okolních státech je mnohem spolehlivější než tadyk z nějaký benzínky na poli.

A moje osobní zkušenost z minulejch měsíců, když vezmu v Rakousku BP Ultimate (tj. taky prémiová nafta jako Verva) může se jít Verva zahrabat ten rozdíl by cejtil i hluchej a slepej bez řidičáku.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 14.03.2012 11:40
od tomason
Ty mystyfikuješ v posledním testu měla Verva přídavek 1470 mg/kg 2 EHN to je více než ten Aral měl v testu Německých naft.Buď neumíš hledat,nebo ti něco utíká.
Vrátíme se k tomu Polsku a tvému tvrzení,že mají lepší naftu.
citace z dopisu na Benzinu:
...
k vašemu dotazu na kvalitu dieselových paliv, prémiové nafty s cetanovým číslem 60, aditivace a dalších parametrů podávám následující vysvětlení :
Vzhledem k širokému rozsahu dotazu vysvětlení kvality dieselových paliv bude ve více částech naší odpovědi.

Zásadně naše společnost prodává aditivovované pohonné hmoty a pro kvalitu platí evropské technické normy jakosti , které schvaluje evropská asociace výrobců motorů (ACEA). To platí i pro oba druhy dieselových paliv, které máme v nabídce.

a) motorové nafty

Kvalita motorové nafty je pro český a evropský trh předepsána normou jakosti ČSN EN 590 .
Motorová nafta pro mírné klima -bezsirná . To je povinnost pro každého prodejce dodržet tuto kvalitu definovanou bud´min. hodnotou nebo max .hodnotou.
Norma předepisuje až 17 jakostních parametrů ,které se před expedicí z výroby na trh čerpacích stanic kontrolují. Diesel TOP Q odebíráme z moderní špičkové rafinerie České rafinerské a.s.Litvínov-Kralupy . Podle této normy se také kontroluje kvalita i na čerpací stanici. Jedním z důležitých parametrů je i cetanové číslo , které udává vznětovou charakteristiku nafty. Čím vyšší je tím je nafta kvalitnější , motor lépe startuje , má vyšší výkon, tišší spalování , také nižší spotřebu a lepší startovatelnost .

U motorové nafty je v celé síti (336 stanic) v nabídce aditivovaná nafta pod obchodním názvem Diesel TOP Q. Aditivací jsou zlepšeny a posíleny některé užitné vlastnosti jako mazivost,ochrana proti korozi, detergentní schopnosti. Cetanové číslo u tohoto druhu se pohybuje od 51 do 54 jednotek . Norma jakosti ČSN EN 590 stanovuje min. 51 a při nejistotě měření min. 48,5 ještě jako vyhovující . U této nafty je možné doplnit individuální aditivaci zákazníkem a to v kvalitě "letní super diesel aditiv" nebo zimní super diesel aditiv (orientovaný na zlepšené nízkoteplotní vlastnosti)- vysvětlím samostatně.


b) prémiová nafta

Ve vazbě na vývoj vozového parku osobních dieselů (moderní vstřikovací systémy Common Rail,vysoké vstřikovací tlaky ) kladou výrobci automobilů se vznětovým motorem vysoké nároky i na užitné vlastnosti nafty. Do této kategorie patří i Váš automobil Toyota.
Proto byla vyvinuta nová kvalita nafty s cetanovým číslem 60 . Prémiová nově vyvinutá motorová nafta je prodávána pod obchodním názvem VERVA Diesel dnes na celkem 185 čerpacích stanicích.
Proto pro stoupající podíl moderních dieselových automobilů na domácím trhu a požadavky automobilového zásadně nabízíme 2druhy nafty.

Nově formulovaná VERVA diesel je novinkou na českém trhu a je na daleko vyšší kvalitativní úrovni. Tato nafta má velmi dobré užitné vlastnosti díky vysokému cetanovému číslu , které je 60 jednotek.
Komerční dodávky prémiové nafty v parametru cetanového čísla se pohybují od 59 jednotek do 62 jednotek. Také proto celá řada značkových servisů doporučuje svým zákazníkům čerpat aditivované nafty.
Samozřejmě i tato prémiová nafta je nadstandardně aditivovaná k zajištění dalších důležitých vlastností jako mazivost, ochrana proti korozi, snížená pěnivost a detergentní schopnosti dále je zde zvýšená oxidační stabilita z důvodů povinnosti přimíchávat biosložku. Do této nafty, která je komplexně aditivovaná není potřeba doplńovat žádný další individuální aditiva.

c) k pěnivosti motorových naft sděluji:

motorové nafty z ohledem na uhlovodíkovou skladbu mají při čerpání větší či menší sklon k pěnění . Při přídavku bisložek (který je dnes povinný do 7%) je pěnění ještě vyšší. Čisté bionafty (100% metylestery mastných kyselin) pění mnohem více .
Naše společnost proto přidává proti pěnivostní přísady. U prémiové nafty je pěnivost velmi nízká, při laboratorní zkoušce pěna zmizí do 15 sekund. (12 až 17 sekund dosahují pěnivost špičkové nafty v Evropě ).

Vážený pane XY, jednoznačně zastávám názor čerpat pouze kvalitní nebo značkové nafty. V této souvislosti ve stanovisku ještě uvádím náš systém kontroly jakosti prodávaných paliv na čerpacích stanicích a péči jakou věnujeme palivům: (odkalování ,čištění nádrží, udržba stojanů ,filtrů atd.)

d) celý systém prodeje motorových paliv v naší síti a související služby je certifikován mezinárodní společností Lloyd´s Register Quality Assurance podle standardů managmentu jakosti (ISO 9001), environmentu (ISO 14001) a bezpečnosti a ochrany zdraví (OHSAS 18001).

e) naše společnost pracuje v dobrovolném systému " Pečet´kvality" to reprezentuje pravidelné kontroly paliv na čerpacích stanicích, audit o řádnou péči i kontrolu technolgii na ČS (čištění nádrží, odkalování) a nákupu z prověřených zdrojů-pouze z rafinerií . Kontrolu paliv provádí nezávislá akreditovaná laboratoř Ústav paliv a maziv -ročně nám odebere cca 1800 vzorků paliv . Pokud je vše v pořádku je na výdejním stojanu vylepena"Pečetˇkvality". Paliva aditivujeme a nakupujeme pouze od rafinerií, kde je moderní technologie a záruka vysoké kvality.

f) naše společnost zveřejňuje na svých webových stránkách i výsledky státních kontrol kvality prováděných ČOI. (Testy ČOI).

Zatím všechny kontroly v 1. pololetí a 2. pololetí 2011 motorových naft jsou v pořádku, všechny kontrolované parmetry vyhovují normě .
Mimo testů zveřejňujeme zde i názory zákaznků na naše paliva.
Současně Vás informuji , že Svět motorů provedl nezávislý test nadstandardních vlastností dieselových paliv , kde Verva diesel byla odborně hodnocena z více pohledů motoristickým časopisem .
Z toho je jasné,že některé paliva záměrně překračují platné normy které jsou mimochodem zastaralé.PS: zajímalo by mě jak dokážeš diagnozou určit jestli má nafta 60-62 cetanů