Kvalita motorové nafty

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od pavel28 » 13.02.2012 20:23

pLd píše:Obrázek
Benzina to tedy vyhrála??
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Vewehr » 15.02.2012 20:19

Nějaký světlý - ten med bude asi luční :totlsmile:
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Mr.Zdenda » 16.02.2012 15:37

to by mě zajímal výsledek.. :D
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 09.03.2012 22:41

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od C-Maxis » 10.03.2012 18:19

no, 35,5°C oproti 53°C je teda rozdilek.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Karel2 » 11.03.2012 08:36

Aspon to v zime lepe chyta. :Dancer:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od C-Maxis » 11.03.2012 13:19

Nevim, kdyz zjistej 35,5°C namisto pozadovanych 53°C, tak bych si ja osobne vsadil naopak na horsi podminky pro vzniceni.

EDIT: Nejak se mi to pomotalo, nitit se to muze asi snadneji
Naposledy upravil(a) C-Maxis dne 15.03.2012 08:17, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Karel2 » 11.03.2012 13:23

No ono to bylo mysleno jako recese, proto ten Smajlik.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Borja » 11.03.2012 22:53

No nevím, bod vzplanutí 35 stupňů , nedavno tu byla ukázka obrázku že nafta na ONO nezamrzla, někdo tu taky radil přidat do nafty benzín.... můžete si dát 1+1 dohromady....
Edit:
Teď jsem si přečetl taky ten odkaz.. ukazuje to na kontaminaci nafty benzínem... sakra tam ho teda muselo být.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Giggo » 12.03.2012 10:18

Borja píše:No nevím, bod vzplanutí 35 stupňů , nedavno tu byla ukázka obrázku že nafta na ONO nezamrzla, někdo tu taky radil přidat do nafty benzín.... můžete si dát 1+1 dohromady....
Edit:
Teď jsem si přečetl taky ten odkaz.. ukazuje to na kontaminaci nafty benzínem... sakra tam ho teda muselo být.
Taky bych to tipoval na benzín v naftě - nevypláchnutá cisterna, záměr .. buh ví.
V týdle republice si člověk nemůže bejt jistej u žádný čerpačky .. co takhle si udělat nějakou vlastní?

FordZina nebo FordNafta s cenama kolem 25Kč/l jooo to by se tankovalo.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 13.03.2012 20:59

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Eidž » 14.03.2012 07:33

pěkný výlet do minulosti

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 14.03.2012 08:58

To sice možná,ale v parametrech se nic nezměnilo kromě pár novinek a nevím o žádném jiném rozboru zahraničních paliv.Z toho testu je jasné,že standardní paliva jsou naprosto srovnatelné vyrábí se podle stejné směrnice a stejných parametrů a to je celé.
teď se nebavím o mimořádně aditivovaných palivech jako Ultimatediesel,Verva Maxxmotion atd.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od Giggo » 14.03.2012 09:55

No a tadyk máš zase test, kerej vyvrací to tvoje
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
+ pokud přidám zkušenosti lidí i moje vlastní raděj vždy natankuju v Německu nebo Rakousku.
Není to o tom, že tadyk bych nesehnal kvalitní naftu (proto jezdím jen na Vervu), ale o tom že ta méně kvalitní nafta v okolních státech je mnohem spolehlivější než tadyk z nějaký benzínky na poli.

A moje osobní zkušenost z minulejch měsíců, když vezmu v Rakousku BP Ultimate (tj. taky prémiová nafta jako Verva) může se jít Verva zahrabat ten rozdíl by cejtil i hluchej a slepej bez řidičáku.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Kvalita motorové nafty

Příspěvek od tomason » 14.03.2012 11:40

Ty mystyfikuješ v posledním testu měla Verva přídavek 1470 mg/kg 2 EHN to je více než ten Aral měl v testu Německých naft.Buď neumíš hledat,nebo ti něco utíká.
Vrátíme se k tomu Polsku a tvému tvrzení,že mají lepší naftu.
citace z dopisu na Benzinu:
...
k vašemu dotazu na kvalitu dieselových paliv, prémiové nafty s cetanovým číslem 60, aditivace a dalších parametrů podávám následující vysvětlení :
Vzhledem k širokému rozsahu dotazu vysvětlení kvality dieselových paliv bude ve více částech naší odpovědi.

Zásadně naše společnost prodává aditivovované pohonné hmoty a pro kvalitu platí evropské technické normy jakosti , které schvaluje evropská asociace výrobců motorů (ACEA). To platí i pro oba druhy dieselových paliv, které máme v nabídce.

a) motorové nafty

Kvalita motorové nafty je pro český a evropský trh předepsána normou jakosti ČSN EN 590 .
Motorová nafta pro mírné klima -bezsirná . To je povinnost pro každého prodejce dodržet tuto kvalitu definovanou bud´min. hodnotou nebo max .hodnotou.
Norma předepisuje až 17 jakostních parametrů ,které se před expedicí z výroby na trh čerpacích stanic kontrolují. Diesel TOP Q odebíráme z moderní špičkové rafinerie České rafinerské a.s.Litvínov-Kralupy . Podle této normy se také kontroluje kvalita i na čerpací stanici. Jedním z důležitých parametrů je i cetanové číslo , které udává vznětovou charakteristiku nafty. Čím vyšší je tím je nafta kvalitnější , motor lépe startuje , má vyšší výkon, tišší spalování , také nižší spotřebu a lepší startovatelnost .

U motorové nafty je v celé síti (336 stanic) v nabídce aditivovaná nafta pod obchodním názvem Diesel TOP Q. Aditivací jsou zlepšeny a posíleny některé užitné vlastnosti jako mazivost,ochrana proti korozi, detergentní schopnosti. Cetanové číslo u tohoto druhu se pohybuje od 51 do 54 jednotek . Norma jakosti ČSN EN 590 stanovuje min. 51 a při nejistotě měření min. 48,5 ještě jako vyhovující . U této nafty je možné doplnit individuální aditivaci zákazníkem a to v kvalitě "letní super diesel aditiv" nebo zimní super diesel aditiv (orientovaný na zlepšené nízkoteplotní vlastnosti)- vysvětlím samostatně.


b) prémiová nafta

Ve vazbě na vývoj vozového parku osobních dieselů (moderní vstřikovací systémy Common Rail,vysoké vstřikovací tlaky ) kladou výrobci automobilů se vznětovým motorem vysoké nároky i na užitné vlastnosti nafty. Do této kategorie patří i Váš automobil Toyota.
Proto byla vyvinuta nová kvalita nafty s cetanovým číslem 60 . Prémiová nově vyvinutá motorová nafta je prodávána pod obchodním názvem VERVA Diesel dnes na celkem 185 čerpacích stanicích.
Proto pro stoupající podíl moderních dieselových automobilů na domácím trhu a požadavky automobilového zásadně nabízíme 2druhy nafty.

Nově formulovaná VERVA diesel je novinkou na českém trhu a je na daleko vyšší kvalitativní úrovni. Tato nafta má velmi dobré užitné vlastnosti díky vysokému cetanovému číslu , které je 60 jednotek.
Komerční dodávky prémiové nafty v parametru cetanového čísla se pohybují od 59 jednotek do 62 jednotek. Také proto celá řada značkových servisů doporučuje svým zákazníkům čerpat aditivované nafty.
Samozřejmě i tato prémiová nafta je nadstandardně aditivovaná k zajištění dalších důležitých vlastností jako mazivost, ochrana proti korozi, snížená pěnivost a detergentní schopnosti dále je zde zvýšená oxidační stabilita z důvodů povinnosti přimíchávat biosložku. Do této nafty, která je komplexně aditivovaná není potřeba doplńovat žádný další individuální aditiva.

c) k pěnivosti motorových naft sděluji:

motorové nafty z ohledem na uhlovodíkovou skladbu mají při čerpání větší či menší sklon k pěnění . Při přídavku bisložek (který je dnes povinný do 7%) je pěnění ještě vyšší. Čisté bionafty (100% metylestery mastných kyselin) pění mnohem více .
Naše společnost proto přidává proti pěnivostní přísady. U prémiové nafty je pěnivost velmi nízká, při laboratorní zkoušce pěna zmizí do 15 sekund. (12 až 17 sekund dosahují pěnivost špičkové nafty v Evropě ).

Vážený pane XY, jednoznačně zastávám názor čerpat pouze kvalitní nebo značkové nafty. V této souvislosti ve stanovisku ještě uvádím náš systém kontroly jakosti prodávaných paliv na čerpacích stanicích a péči jakou věnujeme palivům: (odkalování ,čištění nádrží, udržba stojanů ,filtrů atd.)

d) celý systém prodeje motorových paliv v naší síti a související služby je certifikován mezinárodní společností Lloyd´s Register Quality Assurance podle standardů managmentu jakosti (ISO 9001), environmentu (ISO 14001) a bezpečnosti a ochrany zdraví (OHSAS 18001).

e) naše společnost pracuje v dobrovolném systému " Pečet´kvality" to reprezentuje pravidelné kontroly paliv na čerpacích stanicích, audit o řádnou péči i kontrolu technolgii na ČS (čištění nádrží, odkalování) a nákupu z prověřených zdrojů-pouze z rafinerií . Kontrolu paliv provádí nezávislá akreditovaná laboratoř Ústav paliv a maziv -ročně nám odebere cca 1800 vzorků paliv . Pokud je vše v pořádku je na výdejním stojanu vylepena"Pečetˇkvality". Paliva aditivujeme a nakupujeme pouze od rafinerií, kde je moderní technologie a záruka vysoké kvality.

f) naše společnost zveřejňuje na svých webových stránkách i výsledky státních kontrol kvality prováděných ČOI. (Testy ČOI).

Zatím všechny kontroly v 1. pololetí a 2. pololetí 2011 motorových naft jsou v pořádku, všechny kontrolované parmetry vyhovují normě .
Mimo testů zveřejňujeme zde i názory zákaznků na naše paliva.
Současně Vás informuji , že Svět motorů provedl nezávislý test nadstandardních vlastností dieselových paliv , kde Verva diesel byla odborně hodnocena z více pohledů motoristickým časopisem .
Z toho je jasné,že některé paliva záměrně překračují platné normy které jsou mimochodem zastaralé.PS: zajímalo by mě jak dokážeš diagnozou určit jestli má nafta 60-62 cetanů
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů