Stránka 24 z 26
P0380-61 závada
Napsal: 09.03.2019 14:27
od TomasN
Zdravím,
klasická závada P0380. Motor v nouzáku, nesvítí kontrolka motoru, auto netáhne.
Popis situace: celou zimu i při -15C auto startuje na prvním otočení.
Včera +12C, jedu z práce, zaparkuju po 20km u obchodu, vrátím se po 10ti minutách a auto hodí nouzák.
Diagnostika vypsala závadu P0380-61. Žhaviče neměnéné od koupě před 4mi lety. Takže je vyměním, ale můj dotaz zní jestli někdo neví co znamená to označení za závadou 61.
Děkuji
Tyhle žhaviče by měly pasovat, že?
https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... 099&ga=243
P0380-61 závada
Napsal: 09.03.2019 14:49
od FLA
ak si vyberal podla VIN tak by mali pasovať
Re: P0380-61 závada
Napsal: 09.03.2019 16:14
od TomFocus
Určitě pasují na tvůj dvoulitr tdci

máš spávné žhaviče.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 09.03.2019 18:23
od rva
Když vidím ty problémy s vyndáváním, nebylo by lepší jen vyšroubovat a místo tahání ven natočit motor? Tu, která vystřelí, nahradit novou a pokračovat? Nebo třeba se konec po vyšroubování alespoň uvolní a pak se třeba neukroutí.
Proč se ptám. Diagnostika ForScan hlásí něco se žhavicími svíčkami, auto samo nic nehlásí a funguje na svůj věk normálně. Ale někdy svíčky přeměřím a než se případně potom pustím do riskantní akce, tak chci eliminovat problémy.
Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.03.2019 06:18
od vita_k
A jak by jako vystřelila, když je zasroubovana?
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.03.2019 07:33
od TomFocus
Však píše, že je prvně vysroubuje.
A není lepší motor pořádně zahřát (hodinu jezdit) a pak jít na to?
Pokud za studena vysroubujes zhavicky (už může byt ,,vajgl,, oddelenej a tím během motoru buď vystřelí nebo podtlakem si jej pist stáhne do válce? To je slusnej risk.
Já bych motor prohřál a pripravil se na zalomeni zhavice.
Pak bych dle peněz a zrucnosti řešil...
- odtah auta do servisu na vydání toho kusu
- mobilní servis co to dělá u auta (3-5k Kč)
- poridit si sadu na vytahování to vajglu (1-2,5 Kč)
- natukat vajgl do spal prostoru, vydat vstrikovac a přes otvor vysat, magnetem odebrat vajgl. Potreba sadu těsnění na vstrik. (šel bych do téhle možnosti nebo do mob.servisu).
Záleží co umis s rukama a jak rychle potřebuješ auto.
Na YT je plno videi jak to vytahují na 1.6tdci. Stačí hodku googlit.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.03.2019 07:34
od zuntak
po povolení a nastartování by ti vystřelila ven většinou ta co je dobrá v některých případech i vadná ale většinou vadná by ti nevystřelila,kdo svíčky někdy dělal ví o čem mluvím,je mnoho způsobů jak vyndat svíčky,jako poslední možnost vždy vidím vyndat hlavu.Ale když je místo kolem svíčky tak je to dobré nejhorší jsou fordy co mají žhavící svíčky směrem ke kabině.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.03.2019 07:49
od TomFocus
My se bavíme o 1.6tdci. (ke kabine) určitě se hlava sundavat nemusí.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.03.2019 13:20
od stano.
A na starej 1.6 je demontaz hlavy za trest.
Zahriat motor, este pri nastartovanom dat dole stierace a plasty pod oknom, vypnut motor a skusit vykrutit. Az si myslis, ze pretlak v komore ti pomoze, mozes vykrucat na beziacom motore

Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.03.2019 17:53
od vita_k
Správně Tom. U mě to tehdy byla ta varianta se sundáním hlavy a byla to drahá hovadina
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 19.03.2019 14:14
od memento
Zhaviace sviecky maju deklarovanu zivotnost?
Myslim tym ze odporuca sa menit po x km alebo len cakat az zlyhaju? To moze nastat v dost nevhodnu chvilku.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 19.03.2019 15:08
od TomFocus
Nemají, každý pouzivava auto jinak. Někdo nastartuje na 100km 30x jinej 2x + dalnice - město.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 05.10.2019 09:08
od Sirk9
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat na pár věcí ohledně výměny žhavičů. Mám motor 1,6 TDCi, 85 kW.
Jak jsem si pročítal fórum, měly by být zezadu motoru, jestli se nepletu. S motorem nemám problém, ale vím, že jsem u minulého Forda, měl tři špatné a žádná kontrolka se nerozsvítila, až mi jednou nešlo nastartovat při nižších teplotách.
1. Rozsvítí se nějaká kontrolka při špatném žhaviči?
2. Jakou mají asi životnost v kilometrech?
3. Nedávno jsem si koupil NGK 4ks, při objednávce nových brzd, ale NGK jsou o něco delší než BERU (např. NGK 114,4mm a BERU 112mm, rozdíl 2,4mm). Nebude to vadit? )
4. Nemáte někdo video, jak na jejich výměnu u tohoto motoru?
Díky za Vaše rady.

Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 05.10.2019 09:20
od dusanlulka
Ja som mal 2 KO a nic nesvietilo.
https://youtu.be/gwDSSS4Wp0s
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 07.10.2019 08:01
od vladko
Já měl KO všechny a taky žádná hláška.
Myslím, že celková délka není až tak důležitá.
Hlavní je délka armatury, tam je dosedací plocha co si tak vybavuji když jsem to dělal.
Hlavně demontovat na teplém motoru a nespěchat! Když to bude tuhnout prostříknout a zase zašroubovat o něco zpět a chvíli počkat. A tak pořád dokola
