Stránka 24 z 28

Re: venkovni teplomer

Napsal: 12.03.2008 08:07
od cage
Mě ten teploměr z tesca šlape jak hodinky už víc jak půl roku :D

Re: venkovni teplomer

Napsal: 12.03.2008 08:22
od Damon
Kota píše:Napájení mám řešené stejně a s pískáním jsem to psal já.Proto taky chci měnit.Jen začíná být problém ho sehnat.E-shopy se tvářej,že ho maj na skladě a pak píšou,že už není,že se nevyrábí.Tak uvidíme :wink:
Zkusím najít shop kde jsem ho kupoval. Já byl u nich v kamenným obchodě.

Re: venkovni teplomer

Napsal: 12.03.2008 10:20
od Damon

Re: venkovni teplomer

Napsal: 12.03.2008 17:29
od Kóťa
Damone díky za odkaz.Našel jsem mezitím jinej obchod,tak uvidíme jestli maj nebo ne...Pak bych ho kdyžtak vzal tady odsud... :wink:

Re: venkovni teplomer

Napsal: 12.03.2008 17:43
od JirkaD
V mém starém autíčku mám noname teploměr z Baumaxu. Ukazuje vnitřní a venkovní teplotu. Maká už 2 roky bez problému. Čidlo mám vyvedený až dopředu před náporák. Jen mu nedělá dobře mobil položený příliž blízko něj. To jsou pak teploty :D

Re: venkovni teplomer

Napsal: 12.03.2008 20:52
od Damon
Já potřeboval hlavně aspoň trochu do modra. Zelená se mi nehodí.

Re: venkovni teplomer

Napsal: 12.03.2008 21:33
od Kóťa
Já bych bral zelenej,ale nedělaj to s timhle podsvícením.Aspoň jsem to neviděl.Vždycky to bylo udělaný zelěně jen ledkama a svítily jen strany displeje... :(

Re: venkovni teplomer

Napsal: 13.03.2008 17:10
od Peter
ja som kupil tento http://autoomega.sk/index.php?id_sek=11 ... ie=1&obr=1 ma zelene diodove podsvietenie ale svieti rovnomerne cely displej

Re: venkovni teplomer

Napsal: 13.03.2008 17:37
od Skubi
u nás jsme ho našel taky, ale podsvícení má modré :evil:
http://www.dstechnik.cz/digitalni-autot ... d56eb1e69a

Re: venkovni teplomer

Napsal: 13.03.2008 20:35
od Peter
buď je tam zly popis alebo obrazok lebo on zobrazuje len 2 hodnoty naraz nie 3 ako tam píšu... je to vidno aj na tom druhom obrazku

Re: venkovni teplomer

Napsal: 14.03.2008 00:49
od Joose
a měl bys Peter fotečku toho podsvícení :?:

Re: venkovni teplomer

Napsal: 14.03.2008 16:23
od Peter

Re: venkovni teplomer

Napsal: 17.03.2008 01:11
od Joose
Dík vystřihl jsem si rozměry toho teploměru na čtvrtku a budu zkoušet ,kam ho dát do auta.

Re: venkovni teplomer

Napsal: 22.03.2008 23:22
od Kóťa
Tak jsem namontoval teploměr...Ten co mi poslali poprvé jsem reklamoval,protože po připojení do zásuvky pískal.Poslali nový kus,který taky píská,ale hodně jemně.Dával jsem ho do zásuvky a měřil dobře.Tak jsem odcvakl zástrčku a čidlo a vše připojil na stávající kabely od napájení a kabely k čidlu vytaženém pod podložkou přední RZ.Podsvícení(napájení)mám z jednoho kontaktu na vypínači světel.Po otočení klíčku se tam objeví napětí.Poté jsem jel na myčku a cestou si všiml,že vnitřní teplota ukazovala mezi 9-10 stupni uvnitř,ale to je hloupost,protože topení jelo naplno.Určitě tam bylo kolem 20 stupňů.A venkovní byla na 15-16 což taky neodpovídalo.Bylo okolo 6 stupňů.Nenapadá někoho čím to může být?Damone,nesetkal jsi se s tím?Napětí to měří dobře,ale ty teploty jsou nějaký divný.Není rozdíl v tom odkud beru napětí?Asi určitě ne...A prodloužení kabelu na čidlo je prý také jedno,spoje jsou nepájené...Je taky jedno jak ho připojím.Myslím který fous dám na který z těch dvou k čidlu...Pokud by někoho něco napadlo,tak bych byl rád... :(

Re: venkovni teplomer

Napsal: 24.03.2008 09:56
od LudaL
FF mam teprve 14dnů, tohle je zde můj první příspěvek, takže jen obecně k elektrice:
1) Prodloužení, spojování kabelu čidla má určitě teoretický vliv na přesnost měření. Myslím ale, že prakticky tento vliv bude, vzhledem k "přesnosti" těchto teploměrů, v toleranci samotných přístrojů. Muselo by se to vyzkoušet před úpravami a po úpravách jaký je konkrétní vliv (samozřejmě při vícenásobném měření a zjištění průměrných hodnot. To co jsem uvedl, však platí při určitých dodržení podmínek viz bod 2.
2) Napojování kabelu by mělo být provedeno tak, aby se odpor kabelu zvedl jen minimálně. Tzn. že kabel navíc nebude mít menší průřez než originální, nejlépe trochu větší ale tak aby se dal snadno propojit s ordinálním kabelem a dal se snadno protahovat. Myslím že tak 2x0,8mm2 by mělo bohatě stačit. Délka nastavovacího kabelu jen taková aby to vyšlo +cca 0,5m rezerva. Napojení by se mělo provést tak aby mělo co nejmenší odpor-tzn. nejlépe důkladně spájet nebo nalisovat nějaké solidní konektory. Rozhodně zakroucení žil do sebe nedoporučuji (jedině při zkoušce zapojení), protože zákonitě časem dojde k oxidaci mědi a odpor spojení bude moc velký.
Takže konkrétně k Kotovu problému:
a)zkontrolovat zda ta měď na kabelech k senzoru není zoxidovaná. Pokud je, tak ty zoxidované konce ustřihnout a oholit kabel znovu kousek dál
b) zkusit přehodit polaritu zapojení senzoru (ale myslím že to by nemělo mít vliv ale za zkoušku nic nedáš)
c) změřit napájecí napětí jestli se s tím v průběhu času něco nestalo