Stránka 23 z 91

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 22.12.2009 09:44
od killerhammer
rest, to som rad ze si sa ozval
mozno ma osrali s tou vodou v obchode, kupoval som v baumaxe vodu do -30
ja som sa uz zlakol ze je to systemova chyba na mondeu :mrgreen:
od toho auta nikdy nevies co mozes cakat 8O
skusim vymenit teda vodu

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 22.12.2009 09:50
od rest
Tak v Baumaxe som si raz kupil aj ja (žltú, tuším 5l?) do minulého focusa. Už od pohľadu bola taká "vodovejšia" (menej viskózna) ako tá so Shellky. A mal som tiež problém zo zamrzaním(focus, octavka). Tak dúfam, že to bude len tou vodou u Teba :wink:

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 22.12.2009 11:13
od moabster
Zlta voda? A ja som si doteraz myslel, ze zimna je len modra :oops: Vcera som schvalne skusal cestou do prace ci funguju ostrekovace a samozrejme zamrznute aj ked mam kvapalinu do -20 :D

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 22.12.2009 11:53
od rest
je to mozne, farbu si uz presne nespominam-nejdem tu mystifikovat, sorry :oops:

Re: Ostřikovače př.skla - Výměna prasklé nádržky ostřikovačů

Napsal: 10.01.2010 10:29
od Peeer
Mám prasklou nádržku ostřokovačů.
Máte někdo radu, jak ji vyměním?
Mám FoFOII-2004/10 - 1,6 TDCI, 80KW.
Co vše musím odstrojit, abych ji vyměnil?
Stačí pouze plast. podběh nebo celý blatník?
Koukal jsem tam od světla a opravdu prasklá.

Díky za radu

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 10.01.2010 11:20
od foki
plastovy podbeh a ten kryt co je na blatniku zezhora , musi se vyndat i hrdlo a to je pod tim plastem prisroubovane .

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 10.01.2010 13:46
od Peeer
foki píše:plastovy podbeh a ten kryt co je na blatniku zezhora , musi se vyndat i hrdlo a to je pod tim plastem prisroubovane .
To se mi ulevilo. Myslel jsem, že bude potřeba více.
Zvládnu to i v zimě? Není tam něco, co by mohlo prasknout?

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 10.01.2010 16:58
od Ne_RAY
ak mas garaz a mas tam aspon 15C tak neni problem, urcite by som nic s plastami nerobil ked je teplota pod 5 C

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 10.01.2010 18:02
od foki
jak pise ne_ray , kazdy zmrzly plast je krehky a muze prasknout .

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 15.01.2010 00:02
od Nepér
Vážení přátelé,
před dvěma týdny jsem provedl výměnu předních trysek na mém FoFo II před FL za trysky z octavie/fábie, rozstřik je o něco lepší, ale vzhledem k větší vzdálenosti od skla oproti škodovkám to není 100% ono, no nic, rozhodně je to lepší.
Další postřeh:
původní trysky jsou připojeny přes jakési koncovky, ty rády při zmrznutí praskají, pak netěsní a kapalina stéká na nádržku brzdové kapaliny a na motor.
Protože trysky ze škodovek mají větší průměr na hadičku, než mají původní trysky na onu problematckou koncovku, nahradil jsem koncovky delší hadičkou na jedné straně a "T" rozdvojkou a dalším kouskem hadičky na straně druhé. Na levé straně se však hadička potkává s víčkem brzdové kapaliny a mírně tlačí na celou trysku nahoru, to ještě musím vyřešit (změna délky hadičky, ohnutí nátrubku ohřátím, přilepení trysky...)

Problém se stékáním kapaliny po kapotě jsem zatím nepozoroval, ALE...
Ford už jeden zpětný ventil má, v prostoru pravého podběhu, přímo u nádržky, tento ventil poněkud omezuje tlak čerpadla.
Vzhledem k jeho umístění však dochází k tomuto:
Po ukončení ostřikování se ventil uzavře a kapalina nad ním, tedy v podstatě mezi nádržkou a tryskami taknějak zůstane a nahoře nekontrolovatelně vytéká, což bude asi ten problém.
Řešením je tedy zpětný ventil přemístit co nejblíže tryskám, tak aby nad ventilem zůstalo co nejmenší množství kapaliny, která by mohla vytékat.

Závěr:
(tzv. Nepérovo ideální řešení pro odstranění stékání a kapání kapaliny na motor)

Odstranit původní zpětný ventil u nádržky.

Místo koncovek nacvaknutých zdola na trysky použít delší hadičku místo levé a hadičku s rozdvojkou místo pravé. Zároveň vřadit zpětné ventily přímo před trysky tak, aby výsledné zapojení bylo:
Nádržka-čerpadlo-rozdvojka-2x(zpětný ventil-tryska)

Výsledek:
1) Vyšší tlak, díky tomu, že kapalina neprochází přes jeden společný zpětný ventil.
Navíc ventily pro felicii/fabii/bůhvíco za 20 korun ze škoda shopu omezují tlak poněkud méně, než původní ventil.

2) Množství kapaliny, které nyní zůstane nad ventilem, tedy mezi ním a tryskou na kopotě, je nesrovnatelně menší a nemělo by docházet k jejímu vytékání.

A jako bonus si tam můžete dát zmíněné rozprašovací trysky, které byly v podstatě příčinou mého bádání, nejdříve jsem nahradil trysky a ve snaze zvýšit tlak jsem nahradil původní ventil tím škodováckým. Jak navíc zjišťuji, pokud bych měl problémy se stékáním kapaliny po kapotě, pořídím zpětný ventilek ještě jeden a přemístím je bezprostředně před trysky.

HOWGH

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 15.01.2010 06:12
od zirafak
Super rozpisane a vysvetlene,ale tento div s umiestnenim ventilkov co najblizsie k tryskam ma uz zopar deiatok clenov na moj podnet zrealizovane hodne davno.
Ale samozrejme tvoj popis je spracovany ozaj do posledneho detailu.Trebars o ventile za nadrzkov som ja osobne nevedel.Dobra praca :wink:

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 15.01.2010 08:03
od Dzefer
jj, zirafak nas namotal na ventilky uz dost davno. :D Mne osobne vyriesili problem otecenej kapoty na 100%. Ale dal si mi do hlavy dalsieho brouka, tie rozprasovace z vw group :? :lol:

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 15.01.2010 08:20
od Anndy
Chlapi. A nechce niekto vyskúšať tie trysky z volva c30/40/v50, atď.?
Čo viem, tak rozprašujú tiež a na pohľad sa viac podobajú na tie naše, plus sú tiež určené na kapotu a je to/bol koncern s fordom.

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 15.01.2010 08:21
od Dzefer
ok, moze byt, ked budes kupovat, tak kup aj pre mna :wink:

Re: Ostřikovače př.skla

Napsal: 15.01.2010 08:40
od Quickie
čo ma trochu štve je to, že spätné ventilky od forda mi podstatne znížili tlak v tryskách :(
teraz pri stojacom aute letí takým oblúčikom na okno.. ideálne ostrekovanie je až pri rýchlosti od cca 80 km/h. A z praveho ostrekovaca mi stale kuštičok pretečie.. budem to musieť na jar prekutiť :wink:

dzefo o tych tryskach spravil Kota navod v mondeo sekcii... odtial ludia cerpaju inspiraciu si myslim... ja som tiez nakloneny tejto zmene