Stránka 23 z 46
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 27.09.2010 20:16
				od Deepo
				oki, to som tak urobil, ide to super akurat ma stve ze tie svetla svietia hned a nie az po nastartovani, ale nejaku dan treba zaplatit asi 

,
rele pojdem kupit doo fordu v BB zajtra, dufam ze budu mat
dik za odpoved
 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 27.09.2010 21:31
				od peterkos2
				Matej píše:peterkos2 píše:Podla mňa,je ťažko merať nejaký úbytok napätia pri autobatérii,a už vôbec nie,keď je auto naštartované.Opravte ma,ak sa mýlim
Neviem čo tým sleduješ ,ale ohmov zákon platí vždy aj keď beží motor...............
 
Fakt by ma zaujímal presný postup merania
 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 27.09.2010 21:35
				od peterkos2
				Deepo píše:oki, to som tak urobil, ide to super akurat ma stve ze tie svetla svietia hned a nie az po nastartovani, ale nejaku dan treba zaplatit asi 

,
rele pojdem kupit doo fordu v BB zajtra, dufam ze budu mat
dik za odpoved
 
Kupoval som ho tiež vo Forde-Trenčianska Turná a stálo nejakých 7.5E,takže nemá význam s tým špekulovať
 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 28.09.2010 00:20
				od Matej
				Fakt by ma zaujímal presný postup merania[/quote]
Napíš čo presne ťa zaujíma. Keď si meral prúd a nameral si 7,5 A tak predpokladám že si ampermeter zapojil namiesto prepojovacieho vodiča alebo jednu stranu odpojil a druhou sa pripojil na voľný koniec. Ak si to meral bez bežieceho motora tak napätie baterie bolo napr. 12.5V tak si nameral tých 7,5A ale ak zapneš motor tak napätie stúpne na cca 14V a potom aj prúd  sa zvýši na 8,4 A .Je  to priamo úmerné. Tak neviem čo by som k tomu dodal.Jediná veličina ktorá sa mení je napätie a vzávislosti na ňom aj prúd lebo odpor v ktorom je ampermeter zapojený je konštantný. Keď si  to spočítaš tak to máme dohromady 93,7 W a to sú presne tie  dve 50W žiarovky v hlavných svetlometoch.
			 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 28.09.2010 16:58
				od peterkos2
				Neviem o čom to tu hovoríš,ale nás učili,že P=U.I,z toho I=P/U,čiže čím je vačšie napetie,tým je menší prúd.V tomto prípade I=100W/12.5V=8A,v prípade zvýšeného napetia I=100W/14V=7.14A,zjavne si mýliš odpor s príkonom.Keď sa tieto veci riešia diskusiou,je to v pohode,ale nemá to ďaleko k zhorenému autu-a priznajme si,v správach  je ich čím ďalej tým viac.
			 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 28.09.2010 19:42
				od Dzefer
				a ked pouzijes vzorec P=U^2/R  a zvysis napatie? 
Preco v tvojej uvahe povazujes za konstantu vykon a nie odpor?
			 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 28.09.2010 20:31
				od Matej
				Dzefer píše:a ked pouzijes vzorec P=U^2/R  a zvysis napatie? 
Preco v tvojej uvahe povazujes za konstantu vykon a nie odpor?
Presne tak ako píšeš ,odpor je vždy konštantný. Ako príklad  uvediem ,žiarovka má vždy odpor konštantný ak vylúčime to že je malý keď je studená, a jej svit sa mení podľa napätia v sieti a teda aj jej  nielen svetelný ale aj elektrický výkon. To pre vysvetlenie  pre peterkosa2
 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 28.09.2010 21:24
				od peterkos2
				OK.Zrejme niesú moje znalosti z elektrotechnoky až také závratné.Predsa len je lepšie určité veci odmerať priamo,ako sa mýliť pri výpočtoch.
			 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 09.10.2010 21:19
				od TYU
				Dneska jsme s Fokim trochu bádali v jedné vykuchané elektroinstalaci a chtěli vědět kam vedou inkriminované originální kabely ze svorkovnice (pin 1 a 26). Inu páni inženýři ve Fordu se zase vyznamenali. Kabel pinu 1 vede z pojistkovky pod nohami spolujezdce až téměř k pojistkovce u motoru, tam se otáčí (smyčka) a vede zpět do pojistkovky pod nohami spolujezdce do pinu 26. Celkem tedy asi 5m kabelu mezi pinem 1 a 26. 
My jsme chytřejší a vystačíme si s 10cm. Pokud teda na velikosti nezáleží... 

 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 11.10.2010 09:06
				od TYU
				Matej, peterkos2: 
Včera experimentálně ověřeno, kolik tam skutečně teče. Při vypnutém motoru je to cca 7,5A a při nastarovaném (během dobíjení) až přes 8A. Viz foto:
 
			 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 11.10.2010 09:13
				od TYU
				Ještě přikládám fotky originál konektorů:
Kabel se mi zdá docela tenký. Ale když to tak bylo originálně, budu tomu věřit.
A takhle jsem to měl řešené provizorně poté, co mi Žirafákův kabel shořel:
Pro jistotu jsem to i zacínoval 
 
 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 11.10.2010 09:31
				od Matej
				TYU píše:Matej, peterkos2: 
Včera experimentálně ověřeno, kolik tam skutečně teče. Při vypnutém motoru je to cca 7,5A a při nastarovaném (během dobíjení) až přes 8A. Viz foto:
P1020852.JPG
 
Je to perfektné aj so všetkými detailnými obrázkami.Tie originály mám taktiež a bez absolútneho problému.Som presvedčený že najdôležitejší je prechodový odpor ktorý zabezpečia len originál konektory.Na tom kúsku vodiča  potom vzniká zanedbateľný úbytok napätia a myslím že táto téma po odbornej stránke  je týmto príspevkom  už úplne vyčerpaná. Vďaka za príspevok
 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 11.10.2010 09:36
				od TYU
				Matej píše:Vďaka za príspevok
Ale rozpitvali jsme to pěkně...  

 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 13.11.2010 11:29
				od pavel28
				Může te mě poradit Vaši skušenost se světli pro denní svícení?Našel jsem si tyto:
http://www.kmobchod.cz/autodoplnky/1802 ... logace.htm
http://www.kmobchod.cz/autodoplnky/1802 ... logace.htm
Jak se Vám zdají,budou opravdu vodotěsné?DĚKUJI. 

 
			
					
				Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
				Napsal: 13.11.2010 12:01
				od Matej
				
No podľa mňa je to zbytočná investícia a práca navyše.Ostatné posúdiť nedokážem.