Stránka 23 z 44

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 01.05.2014 18:25
od Wolodyjowsski
Jezdím téměř výhradně podle ceny paliva (Pumpdroid, dříve "jedu kolem, vidím dobrou cenu tak natankuju...") popř. "mám prázdno a je mi p*del jestli to teď bude stát o korunu či dvě víc, vezmu tady jen za pětikilo a zbytek jinde..."

Vyhýbám se pumpám "JZD Oil", aditiva jsem nikdy žádná nelil a ani nebudu.Možnou příměs vody v nádrži vyřeší občas přitankování 5 nebo 10 litrů E 85.

Za více jak 30 let vlastnictví řidičáku a nájezdu určitě vyšším jak půl milionu km jsem nikdy nezjistil tak často situaci zde popisovanou tj. "jede to vo moc líp" nebo "spotřeba mi spadla vo 0,6754 litru na sto.
Několikrát jsem opravdu zaregistroval vyloženě nekvalitní benzín, kdy to potom smrdělo sírou z výfuku jako v pekle (neznačková pumpa či Slovnaft...) a tak jsem tyto pumpy jednoduše "vyřadil z jídelníčku".

Vždy jsem měl a hodlám mít jen atmosférické benzínové motory ( slovo "turbo" považuji za sprosté slovo a nafta je vhodná ideálně na polní práce a do náklaďáku) - nevylučuji však, že i sportovně laděných motorů s vysokým kompresním poměrem lze zjistit rozdíl N95 vs. N98 - ale to je tak asi vše...

Nicméně - jsou to vaše peníze a utrácejte si je, jak chcete :ble2:

Tento prvomájový příspěvek berte jako odlehčení tématu,normálně do podobných debat nijak nevstupuji a už to ani nezopakuji :dih:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 01.05.2014 21:06
od stano.
Wolodyjowsski píše:Vždy jsem měl a hodlám mít jen atmosférické benzínové motory ( slovo "turbo" považuji za sprosté slovo a nafta je vhodná ideálně na polní práce a do náklaďáku) - nevylučuji však, že i sportovně laděných motorů s vysokým kompresním poměrem lze zjistit rozdíl N95 vs. N98 - ale to je tak asi vše...
:palec_nahoru: :palec_nahoru:

Ja dodam: 1.8 nema cidlo klepania. Pred barakom mame 2x hned za sebou 90stupnovu lavotocivu zakrutu, potom pravotocivu a mierny kopcek. Chodim tam na 2-ke, nizke otacky. So stiahnutym oknom je pocut rozdiel medzi benzinmi - ci motor klepe alebo nie.
Ci to lepsie ide alebo spotrebu som nikdy neporovnaval a objektivita takehoto "merania" je nulova.
Ja cisto iba podla toho klepania posudzujem.
Len raz som do pekaca natankoval asi odtok z kanala a nie nadrze, lebo to auto islo ako keby tam bolo par litrov vody.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 02.05.2014 09:46
od ballu
Tak opět, jako před 4 roky jsem pocítil kvalitu benzínu, spíše motor mého obyváku. Tankuju několik let u stejné benzínky , kdy akční rádius vždy umožní pohodlně přijet do Brna zpět a opět natankovat po víčko u té samé.
Po posledních dvou plných nádržích N95 u nejmenované benzinky , mě začaly houpat otáčky na volnoběh po startu, na což je ford - benzín háklivý a ihned odhalí nekvalitní benzín. To, že i motor začal méně táhnout jsem nepoznal, jelikož do práce jezdím sám. Tak jsem tu druhou nádrž vyjel a byl připraven natankovat na zkoušku jinde. Nyní probíhají nějaké akce a kousek od baráku je benzinka, tak jsem tam narval plnou V-Power nitro+ při cestě domů a zaparkoval. Ráno start to samé, s kmitáním otáčkoměru, ale na jízdě jsem nic nepoznal a dorazil do práce /35km/ V poledne mě volali synátoři , že jim vyplivl kámoš s autem , tak se nemají s lístkama na LVA dostat do Prahy na hokej. Tak že přijedou našim druhým autem bez známky k mé práci a pujčí si Mondeo s dálniční. To že byl hokej suprový dle jejich vyprávění popisovat nebudu , ale popíšu jejich cestování.
Při cestě do Prahy brutalita, ve 3 lidech s pedálem na podlaze nechtělo auto přes 130, jen z kopce, a tak tímto způsobem, že je předjížděli kamiony dojeli až k Aréně. Po třech hodínách krásného hokeje sedli do Mondea s obavou, jestli vůbec nastartují a dojedou do Brna. Nastartovali , na jižní dotankovali benzín lacinší o 2kč jak v Brně a vyrazili. Najednou Mondeo bz problému, stačilo pošimrat na plynu a vyrazilo. I spotřeba, na cestě zpět to vzalo jen dvě třetiny toho co tam a jelo to. Tak jsem opět dotankoval V-Power nitro+ a přidal čistící aditiva STP pro benzín. Již na první nádrži to jde znát, jak na kultivovanost chodu motoru, startu, tak i na spotřebě.

PS: měl jsem zanesenou palivovou soustavu, při natankování kvalitního benzínu se po cestě do Prahy začal uvolňovat bordel a přicpal vstřiky. Po tříhodinovém stání aditiva rozložila vše, tak při cestě do Brna veškerý bordel prolítl výfukem. Placebo - neplacebo efekt, dávat N95 + nějaký VIF pro jistotu, to rovnou mohu tankovat V-Power nitro+, ve kterém vše je a když odpočtu cenu plechovky VIF a snížené spotřeby o 0,5L /poslední dobu jsem šel přes 8 L/100km/, tak mě to s tankováním V-Power nitro+ a jiného lepšího benzínu vyjde laciněji. Na nějaké oktany pro navýšení výkonu kašlu, jde mě o kvalitní benzín, nehuntující motor. :cry:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 02.05.2014 20:20
od Tesna
"dávat N95 + nějaký VIF pro jistotu, to rovnou mohu tankovat V-Power nitro+, ve kterém vše je ..."

Já aditiva přidávám ne pro jistotu, ale právě z toho důvodu, že kombinace toho nejlevnějšího místního N95, který je v průměru o 1,50 Kč levnější, než Shellka s N95 Fuelsafe (kolik stojí Nitro+ nevím, protože to na totemech nemají) nebo Benzina, je ve výsledku srovnatelná se 100 oktanovým benzínem, přičemž samotné aditivum vyjde na zanedbatelných 0,40 Kč/l. Kolik dnes stojí stojí V-PR Nitro + také bohužel nemám info, ale rozdíl proti N95 + aditivum bude u nás mezi 4-5 Kč/l. Tudíž poměr cena/výkon za nadstandard ve výsledku minimálně 1:10.

Jak jsem ale psal v minulém příspěvku, reakce na kvalitu benzínu se liší motor od motoru. Moje minulé auto (přes SW vyhoněná 1.8T) rozdíl nepoznala, ale třeba 1.6 MPi ve Feldě s SW i HW úpravami jednoznačně poznala rozdíl mezi Shellackým N95 a N95 V-P.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 12.05.2014 13:44
od stano.
Na Shell nechodim kvoli (ne)kvalite N95. ALE... Cez vikend som nabral do lego auticka na precistenie trubiek Shell vpower nitro+ racing turbo super extra... Co to precistilo neviem, ale auticko dostalo asi 4 kone navyse, co je pri tom vykone tak 10% :D Vazne, ide to lepsie a zivsie. Samozrejme kupovat do toho benzin za 1.65€/liter nemienim (normalny stoji 1.48€/liter), ale zmenu bolo citit. Ich obycajny N95 je chaby priemer.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 12.05.2014 14:21
od ballu
Já když to spočítal , tak cena obyčejného N95 u kterého jsem poslední roky tankoval je nyní 36.20 Kč/L , V- pover nitro + je za 37.50 Kč/L. Tak stále jsem s nitrem + lépe , aby se cena na 1 km se srovnala, musel by motor vzít o 0,5 L na 100 km více. Zakopaný pes je však jinde, proč je umožněno nějakou humus N95 vůbec za takové ceny prodávat. :roll:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 12.05.2014 14:30
od stano.
Neviem ako to presne volaju tie vpower a nitro. Jeden maju 95 oktanovy a druhy 100 oktanovy. Ja pisem o stovke, ty asi o devatdesiatpatke. Inak mi ten maly cenovy rozdiel u vas nedava zmysel 8O

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 12.05.2014 14:31
od jenda^^
S tím Shellem je to zvláštní, jak tu čtu o nekvalitě.
Před pár týdny jsem tam zkusil tu jejich "obyčejnou" N95 natankovat a spotřeba mi klesla na 6,6 l/100 km. Minulý týden jsem natankoval obyč N95 u OMV a spotřeba je zas na 7 l/100 km, stejně jako jsem měl před tím s benzínem z Globusu. :nixw:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 13.05.2014 12:13
od George V.
S tou Shell-kou je to pumpa od pumpy. Já s tou "svojí" taky nejsem nějak extra spokojen, kvalita dost proměnlivá, proto raději tankuju jinde.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 13.05.2014 12:17
od enjoy
Musím říct, že před dvěma týdny jedu jako každý den po Jižní spojce, ignorujích pumpy na ní, ale najednou koukám Shell, Natural 95 za 34,60,-? Tak šup tam s ním.. a už mám druhou nádrž a jsem místo 8,4l/100km na 7,9l/100km.. dávám tomu ještě nějakou dobu na testování, ale zatím dobrý.

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 14.05.2014 12:16
od unicorn
skusal niekto aditivovane paliva, alebo tie s vyssim oktanovym cislom v motoroch 1.0l ecoboost? ake mate skusenosti?

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 14.05.2014 14:45
od ballu
Po čtvrté mám tankováno v nádrži V-pover nitro+ , mohu potvrdit mé poznatky již po druhé nádrži. O schopnosti vyčistit a udržovat palivovou soustavu v čistotě psát nebudu, ta je již potvrzena stabilním chodem na volnoběžné otáčky a reakcí motoru na plyn. Nyní o rozdílné spotřebě. Neměl jsem sice závratnou spotřebu, ale rozdíl najetých km na nádrž si nejde nevšimnout. Průměrnou letní spotřebu po okrskách jsem měl 7,3L/100km , při jízdě po dálnici 120 - 140 km/hod pak vylezla na 7.9L/100 km . Těch 7.9L jsem měl během zimních měsíců po okrskách, v případě dálnice to šlo na 8.4L/100 km. Jak by šla spotřeba dolů s kvalitnějším benzínem v zimě posoudit nemohu, protože změna tankování nastala teprve nyní. Po změně benzínu šla spotřeba v nynějších teplejších dnech na okrskách ze 7.3 na 6.4 L a na dálnici ze 7.9 na 7.3 L/100km.
Jelikož mě PC se spotřebou nekecá a je shodná s tankováním, jak starý benzín tak ten nový byl tankován jen u stejných benzínek,pravidená cesta do práce 70 km jen po okrsce nebo jen po dálnici, mohu s čistým svědomím napsat to, co jsem zde uvedl. Když to shrnu, při rozdílné ceně benzínu bych po dálnici aby to na love vyšlo šul nul, musel jezdit za 7.6 ale já jedu za 7.3 a na okrskách za 7 litrů a já jedu za 6.4L :palec_nahoru:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 14.05.2014 14:47
od enjoy
Hele... z vlastní zkušenosti.. člověk má při takovýchto pokusech dost nutkání jet hodně na spotřebu. Jsi si jistý, že jezdíš stejným stylem, jako předtím?

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 14.05.2014 15:09
od Stanley_vy
Mám stejné podezření, protože dělám to samé. :wink:

Re: extra benzin,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 14.05.2014 15:11
od ballu
Jezdím stejně,na spotřebu jsem nejezdil, když stejnou trasu dělám za stejný čas + - 2 minuty /odjezd od domu - cvaknutí docházky v práci/ smyslem změny benzínu bylo vyčistění všeho od nádrže po motor, tak jsem si spotřeby nejprve nějak nevšímal. Ale spíše naopak, táhlé kopce vylétnu lehčeji a na palubce se to hne jen o půl litru a pak cesta zpět to srovná. Výhodou je, že co vyjedu, tak tou samou cestou z práce sjedu, tak to mé měření pak simuluje cestu po rovince. :wink: