Stránka 23 z 27

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 18.05.2020 11:37
od solfan
jasne, pohledam. Dik.

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 18.05.2020 11:38
od solfan
a staci mi neco takoveho, plsu soft?
https://arduino-shop.cz/arduino/5004-bl ... uoQAvD_BwE

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 18.05.2020 12:05
od ZaQik
v tomto vlakne se resi servo :nunu:

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 30.07.2020 02:54
od kPetr
Zdravím,
snad jsem zde správně, nechci zakládat nové vlákno. Rád bych se zeptal na problém se servem u C-MAX 2.0L Duratec-HE (145PS) - MI4, v provozu od 4/2008, najeto přes 170tis. km.
Po nastartování se objeví hláška "porucha posilovače řízení":
Obrázek

Hlášení cca do půl minuty zmizí a zůstane pouze uloženo ve zprávách. C-MAXe máme přes 2 měsíce a servo ještě ani jednou nijak nevynechalo, funguje i v době, kdy je na displeji PP uvedené hlášení.
Náplň neubývá, nikde nic neutíká ani nepíská a podobně. Čeho jsem si všiml, že řízení jde na můj vkus velmi lehce, což například při vyšších rychlostech na dálnici není zrovna ideální. Porovnání mám také s mým Focusem, kde jde řízení naprosto ideálně, u toho C-Maxe jde však o poznání lehčeji. Mezi třemi režimy přepínat jde, je tam Normal / Sport / Comfort. Ovšem ať přepnu do jaké-ho koliv režimu, není v tom žádný poznatelný rozdíl.

C.Maxe jsme nedávno měli v servisu (neznačkovém), o jehož majiteli si myslím, že je na něj vcelku spolehnutí. Potřebovali jsme vyměnit tlumiče a při té příležitosti jsem ho požádal, ať se podívá i na to servo. Slíbil, že s tím zajede k elektrikáři do Forda. Zda tam skutečně byl nevím, ale řekl nám, že vadný je posilovač řízení ale že dokud funguje, tak ať jezdíme a nelámeme si s tím hlavu, že vyměnit se může vždycky. Což je sice pravda, ale to lehké řízení mě hlavně z hlediska bezpečnosti nepřipadá zrovna ideální.

Tak nad tím přemýšlím a dovoluji se zeptat ještě zde, také na názor někoho jiného. I když samozřejmě vím, že jenom podle popisu závady není jednoduché nějakou příčinu určit. Říkám si, že by mohla být závada třeba jenom v komunikaci mezi posilovačem a řídící jednotkou. Toto bych mohl zkusit najít a proměřit, ale diagnostiku apod. k dispozici nemám.
Předem díky za každý názor :wink:

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 30.07.2020 07:28
od miki21
Sežeň někoho poblíž s diagnostikou. Dělá mi občas to samé a hlásí to jen chybu v komunikaci U1900. Vyskočí i hláška omezení rychlosti, ale vše funkuje a nic omezeno není.
Při delších x startech nic a ani žádná chyba. Těžko říct čím to je, chystám se na vyčištění konektorů na servu.

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 02.08.2020 08:27
od jenikHK
Taky mi 1x chyba posilovače vyskočila. A stejně rychle zase zmizela. Občas projedu všechny jednotky diagnostikou. Pokud tam chyba není a je jen sporadická, ignoroval bych.

Co se týče režimů posilovače - rozdíl v nastaveních poznáš až ve vyšší rychlosti. Při parkování jsou rozdíly mimo moji rozlišovací schopnost.

Osobně jezdím na "sport", ale už dobře dva roky si říkám, že zkusím dát dohromady vlastní kalibraci, abych snížil preposilovani pro parkování a malé rychlosti a zbytek nechal, jak je.
Respektive ono se na to stávající dá zvyknout, ale když pak Sednu do MK3 Mondea s hydraulickým posilovačem a zase zpět, tak jsem znechucen. :mrgreen:

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 02.08.2020 09:55
od TomFocus
Proto jezdím bez posilovače.

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 06.08.2020 01:16
od kPetr
Díky za reakce kluci :wink: . Jakmile bude chvilka času, podívám se aspoň na konektor u serva a zkusím vyčistit. Nám se ta hláška neobjevuje sporadicky, ale pravidelně při každém startu. Rozdíl v řízení při změně režimu zkouším právě při vyšší rychlosti na dálnici a je to pořád stejné, řekl bych že se nic nemění. Jde to na můj vkus hodně zlehka, což není právě při vyšší rychlosti zrovna úplně bezpečné. Při ježdění po běžných komunikacích to lehčí řízení nevadí. Přepnuto jsme to nechali na "Sport".

Já mám u mého focusu přepnuto na "normal", což by mělo být lehčí než "sport" pokud se nepletu a jde mě tak akorát, jak mě to vyhovuje. Rozhodně to nejde při vyšších rychlostech tak zlehka, jako u toho C-Maxe.

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 06.08.2020 08:22
od ZaQik
dobij baterku a zkus nastartovat s kolama rovne

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 06.08.2020 09:18
od kPetr
Díky, vyzkouším :wink:

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 14.09.2020 18:17
od miki21
miki21 píše: 30.07.2020 07:28 Sežeň někoho poblíž s diagnostikou. Dělá mi občas to samé a hlásí to jen chybu v komunikaci U1900. Vyskočí i hláška omezení rychlosti, ale vše funkuje a nic omezeno není.
Při delších x startech nic a ani žádná chyba. Těžko říct čím to je, chystám se na vyčištění konektorů na servu.
Tak jsem zjistil, že problém bude nejspíš ve studených spojích konektoru v palubce. Chystám se na přepájení a pak sem dám report.
Ps-chyba zmizne, jakmile bouchnu dlaní shora po kapličce budíkú, takže tak. :wink:

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 15.09.2020 00:33
od kPetr
ZaQik píše: 06.08.2020 08:22 dobij baterku a zkus nastartovat s kolama rovne
Jen tak pro info, konečně vyzkoušeno. Jelikož baterie byla hodně stará, pravděpodobně snad ještě původní, koupili jsme preventivně před zimou novou. Nová baterie byla nabitá na 100%, dali jsme ji tam a nastartovali s kolama rovně. Bohužel, závada stále přetrvává, nic se nezměnilo.
Tak zatím tento problém odkládáme, případně ještě zkusím někoho s diagnostikou.

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 16.09.2020 17:22
od miki21
Tak včera proběhla operace "přepájení konektoru v budíkách" a zatím vše v normálu. Žádné padání ručiček, chyba posilovače, porucha motoru a podobné šeškárny při každé jízdě. Ujeto sice asi 25 km, ale ťuk ťuk ťuk. :mrgreen:
kPetr- pokud bouchneš dlaní po kapličce, nastane nějaká změna? Pokud jo, tak vítej v klubu páječů.

kalibrace EHPAS

Napsal: 07.11.2020 10:58
od jenikHK
už od pořízení auta (a v případě občasné zápůjčky MkIII Mondea a rovnež ve srovnání s předchozím focusem) si říkám, jak brutálně je řízení přeposilované, což se projevuje především za nízkých rychlostí.
Akceptovatelné pro mne byl jen režim "Sport", který má ale ke sportu pořád dost daleko - nicméně zhruba od 50 km/h funguje tak, jak bych čekal.
Ponořil jsem se proto do kalibračních tabulek, trochu si pohrál a vyzkoušel.

Zadání bylo zhruba takové:
- ponechat nastavení jako u režimu Sport od rychlosti 50 km/h
- při nízkých rychlostech zvýšit sílu na volant / snížit učinek posilovače

Zároveň, jelikož režim "Comfort" vůbec nepoužívám, chtěl jsem mít v záloze možnost přepnutí, pokud bych se s kalibrací netrefil, na původní "Sport" - ta se nově nalézá pod nastavením "Standart".

Rešení je tedy následující:
- do původního nastavení Comfort jsem přepsal hodnoty Standart
- do původního Standard jsem přepsal hodnoty Sport
- do původního Sport jsem zapsal novou konfiguraci.

Jelikož je funkce posilovače závislá na rychlosti jízdy a rychlosti otáčení volantem, je funkce definovaná tabulkou, definující v jednotlivých bodech (rychlost jízdy / rychlost otáčení volantem) otáčky čerpadla posilovače.

Porovnával jsem rozdíly mezi jednotlivými režimy v originále a na základě toho a svých požadavků vytvořil vlastní kalibraci, která potom vypadá takto:
ehpas01.JPG
ehpas02.JPG
ehpas03.JPG
Legenda ke grafům:
- modrá: comfort
- oranžová: Standart
- šedá: sport
- žlutá: vlastní kalibrace

V prostředí ELM config potom vypadá kalibrační tabulka (po úpravě hodnot) takto:
ehpas04.JPG
ehpas04.JPG (28.75 KiB) Zobrazeno 3649 x
První dojmy jsou velmi pozitivní - při zatáčení na místě a manévrování v malých rychlostech je potřeba víc vzít za volant (jak jsem byl dřív zvyklý z aut z hydraulickým posilovačem), při vyšších rychlostech se samozřejmě nic nezměnilo. Možná ještě provedu časem drobné doladění, ale zatím zkusím víc pojezdit.

Za sebe tedy: pokud jste stará škola, zvyklí na hydraulické posilovače, a nevadí vám za volant vzít normální silou a nepovažujete za normální točit volantem jedním prstem, doporučuji provést úpravu kalibrace.

Re: Posilovač řízení - servo

Napsal: 07.11.2020 13:53
od djdekl
To chci do Focusu MK3.5