Stránka 23 z 80
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 11.04.2016 00:03
od 321910336
u benzínu je automat s měničem, dvouhmota tam není, místo spojky je tam právě ten měnič. dvouspojka je u nafty
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 11.04.2016 09:21
od C4R3W
Tak, planetova prevodovka s hydrodynamickym menicem (6F-35). Stejne je to reseny i u 1.0 Ecoboost a u mondea i u dvoulitru, dvouspojky snad konecne miri na smetiste dejin

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 11.04.2016 20:31
od Quickie
neboj sa automatu, sám jedneho mám.. vlastne už druheho focusa s automatom.. parádne vozeníčko

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 16.08.2016 16:33
od amerigo
Čau hoši,
moc se mi líbí motor 1.5 EB.
Co myslíte, nebudou mu vadit každodenní couračky po městě, vození dětí na kroužky a tak podobně?
Delší štreky spíš jen jednou za čas.
Nikdy jsem turbo neměl. Jaký na to máte názor?
Dík
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 16.08.2016 18:57
od stano.
Na curacky po meste pouvazuj nad 1.0. Ono aj cenovy priplatok za 1.5 nie je najmensi...
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 10:58
od jack-3d
Mám podobný názor, pokud auto do města 1.0EB vypadá jako nejvhodnější volba. Ale zase záleží do čeho to chceš, do Focusu/Cmaxu nebo Mondea a SMaxu.
Co se turba týče, já osobně před vyjetím nechávám motor po nastartování alespoň půl minuty běžet na neutrál (připásuju zatím děti a sebe) a totéž dělám po zastavení, než ho zhasnu.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 16:16
od amerigo
Ten 1.5 EB by byl do Focusu kombi.
Parametrově se mi ten motor fakt moc líbí, jen mám obavy abych ho častými jízdami ve městě nezničil.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 16:48
od Stanley_vy
Toho bych se nebál. Pořád je to benzín, a když budeš dodržovat základní principy, jako je ohřívání (mazání) a dochlazování turba, tak je jedno, jestli to bude 1.0 nebo 1.5. Pokud na to máš, jdi do výkonnějšího.

A atmosféra je ve FFIII už podle mě zabitá.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 16:49
od 321910336
jinou možnost stejně nemáš, všechny motory trpí poskakováním po městě
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 16:55
od stano.
Ked pojdeme do detailov, tak 1.0 sa kvoli mensej hmotnosti rychlejsie zohreje a to iste plati aj o jej olejovej naplni. Co ju robi vhodnejsiu na kratke starty. Nenici sa tak behom na studeno a rychlejsie kuri.
Pri poskakovani v meste bez rozdielu na typ motora urcite castejsie menit olej. Max po roku, ked aj najazdi len 4t km. Ak teda chces, aby ti auto par rokov vydrzalo.
Pokym nemas silny dovod (neratam tabulkove parametre), odporucal by som 1.0 pred 1.5. A nebat sa trojvalca, nie je to haraburda ako u koncernu. Navyse 1.0 jazdi mnoho fleetovych a firemnych aut, a aj napriek patricnemu sa spravaniu k nemu vydrzi najmenej 150t km bez ujmy. Co sa o koncernovych TSI povedat nedalo.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 17:50
od MIROMEN
Nevim jak v zimě topi 1.0EB , ale podle ADAC je na tom 1.5 EB vyrazněji lepe a to dokonce v kombiku oproti 1.0EB v HB. U něj je velky problem dle nich hlavně zadni čast , i když ani v te předni to udajně neni ono. Z osobni zkušenosti mužu řict že 1.5EB topi opravdu rychle a na turbomotor až nečekaně. U 1.2 TSI to byla tragedie a ja tomu pomahal tak , že prvni kilometry jsem držel motor ve vyššich otačkach. A je škoda že Ford stejně jako koncern VW nema ukazatel teploty oleje. Co se tyče dynamiky či pružnosti , tak zde je opravdu velky rozdil a určitě větši než jak to na papiře vypada. S 1.5EB už se da solidně svest a je tedy otazkou zda je to žadouci. Nevyhodou bude samozřejmě spotřeba a řekl bych , že ve městě vyraznějši než mimo.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 17:56
od 321910336
ta 1.5 vychází z 1.0 jestli se nepletu a místo litiny je z hliníku, takže doba zahřátí by nemusela být zase tak rozdílná
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 18:02
od stano.
1.0 ma vyfukove zvody a zda sa mi, ze aj turbo, integrovane v hlave motora a chladene vodou. Takze sa voda rychlejsie prehreje. Mozno to ma aj 1.5, ale ta ma viac hmoty. Takisto olejova napln je u 1.5 o dost vacsia.
1.0 ma urcite "zaluzie" pred chladicom na rychlejsie zahriatie. Ma to aj 1.5?
Ak sa 1.5 naozaj rychlejsie zohreje, tak to bude iba tym, ze aj ked ma viac hmoty, produkuje viac odpadneho tepla (ma vacsiu spotrebu). A tiez moze byt rozdiel vo vedeni vyfukoveho potrubia a umiestneni katalyzatora v okoli motora. Tieto detaily neviem.
Tiez bude rozdiel v zahrievani pri stati na volnobehu a pri normalnej jazde pod zatazou.
ADAC by som nebral za relevantny zdroj pri priamom porovnavani. Ti si to uz par krat posrali s renome. A rucicku teplomera na pristrojovke ako porovnanie tiez nie.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 18:11
od MIROMEN
Ano i 1.5EB ma žaluzie. To s tim Adac jsem čekal , ale nějak nevim v tomhle připadě proč. Navic jinde tenhle test snad neprovaději. Jinak rozdil vyjadřen body je předek/zadek 2.7/3.1 pro 1.5EB a 3.3/3.8 pro 1.0EB s tim jak už jsem psal , že 1.5EB byl v kombiku.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 17.08.2016 18:43
od ZaQik
pokud merili teplotu az na vyduchu z klimy, tak to meli zkreslene o el. primotop, co se k ecoboostum dava standardne