Výměna žhavicích svíček
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Výměna žhavicích svíček
Super, dobrá práce.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- slapak.michal
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 23.08.2014 22:02
Re: Výměna žhavicích svíček

Tak zkusím žhaviče vyměnit a dám info jestli se zadařilo nebo nee.
Truďa píše:Ahoj Libiq1, a další příznivce s motorem 1,6TDCi. Poslední tři dny jsem nedělal nic jinýho než sjížděl toto téma a hrabal se v motoru.Libiq1 píše:help pls mám obrovskej problém dnes jsem se pustil do výměny žhavičů na mě 1.6 tdci a povedlo se mě tohlenemá s tím někdo zkušenosti jak tu zalomenou část dostat ven bez sundání hlavy?
Začnu od začátku:
Auto žhavilo a jezdilo v poho, jen cca po 5min jízdy mi skočila chyba ENGINE SYSTEMS FAULT. Auto do nouzáku - akcelerace jak kdyby mi upadlo turboPřipojil jsem ŘJ přes ELM327 a co nevidím chyba P0380 - chyba žhaviče jak bylo zde napsáno je to nesmyslně udělaný že ŘJ jakmile zjistí že jsou 2 žhavky KO vyhodí chybu a hlavně hodí auto do nouzáku. No nic objednal jsem 4 nový žhavky od NGK a pustil jsem se do díla. Začal jsem povolovat první žhavič (nejblíže k baterce) a už podle vrzajícího zvuku při povolování jsem měl stažený půlky jak to dopadne. No a co myslíte. žhavič jsem vytáhnul ale špička nikde - prostě jsem ji ukroutil. Celej nasr...j jsem se pustil do ostatních. Druhý šel jako po másle, třetí vrzal stejně jako první ale kupodivu byl celej
no a čtvrtej mi šel opět nádherně (to bylo dobře protože přístup kněmu bylo jak k penězům...)
Tak jsem zkoušel tu zalomenou špičku něčím podebrat ale marně.Tak jsem vsadil na nápad jak tu někdo zmiňoval v klepnout ji do spalovací komory a vytáhnout ji přes otvor pro vstřik. Šla vcelku dobře v klepnout dovnitř. Otvor pro vstřik má 8mm tak mě napadlo vzít si hadičku na vzduch a pomocí vysavače ji nasát a otvorem ji vytáhnou protože jak tu někdo zmiňoval že špička není magnetická tak jsem magnet ani nezkoušel. No nezadařilo seTak jsem začal zvažovat znovu ten magnet. Špičku ze staré žhavky jsem ulomil a ejhle zjistil jsem, že docela obstojně magnetizuje. No protože jsem měl píst v horní pozici spal. komory bylo obtížný se dostat do krajních poloh pístu kdyby tam náhodou špička žhavky byla. Tak jsem začal vyrábět "patent" . Do špičky hadičky prům. 6mm jsem dal kousek super silnýho magnetu a konec jsem zapalovačem spekl aby magnet nevypadl do válce (to by mi ještě tak chybělo
No a šup s tím do komůrky. Hadička byla pěkně ohebná, tak jsem stím projel celý vršek pístu no a co myslíte - bingo, špička byla na magnetu. Roztřepal jsem se radostí jak malej kluk
No ta komůrka pro vstřik je dost hluboká tak jsem to vytahoval jak svátost ale podařilo se
Tak jsem do spal komory ještě znovu poslal hadičku na vysavači, jen abych povysával zbytky od te keramiky nebo co to v té žhavce je, no a vstřik šel zpátky a už to zase vrčí. Tak se omlouvám, že jsem se tak rozvášnil, ale myslím, že nebudu poslední komu se to stane a tím chci říct, že hlavu motoru nechte kde je a zkuste to touto metodou. Good luck a ať to jezdí.
P.S. Chyba P0380 už se po následné jízdě nezobrazila.
Ford Focus MKII 1.6 TDCI 66KW rok vyroby 2005
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Výměna žhavicích svíček
Chyba zhaveni je na diag poznat
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- slapak.michal
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 23.08.2014 22:02
Re: Výměna žhavicích svíček
Tak se podařilo žhaviče vyměněny závada zhasla a motor opět frčí jak má.
Jeden šel vymontovat úplně lehce dva šli hůře a ten jeden teda skřípal vrzal (ten nejhůře přístupný) že už jsem čekal že z něj vytáhnu jen část se zavřenýma očima a prostříkáváním odrezovačem se dílo nakonec podařilo bez úhony.

Jeden šel vymontovat úplně lehce dva šli hůře a ten jeden teda skřípal vrzal (ten nejhůře přístupný) že už jsem čekal že z něj vytáhnu jen část se zavřenýma očima a prostříkáváním odrezovačem se dílo nakonec podařilo bez úhony.


Ford Focus MKII 1.6 TDCI 66KW rok vyroby 2005
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
- Francois5
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07.12.2016 19:39
Re: Výměna žhavicích svíček
Zdravím,je tu někdo na Jižní Moravě (Hodonínsko) kdo by mi pomohl vyměnit žhavící svíčky na 1.8TDCI?Jinak bych to dal asi do servisu.Díky
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Výměna žhavicích svíček
To zvládne 1 člověk. Dvoje ruce tomu nepomůžou
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Výměna žhavicích svíček
Na 1.8 to asi ide lepšie jak na 1.6 a bez menšívh rizík, či nemám pravdu?
- zuntak
- Junior
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: Výměna žhavicích svíček
Tak určitě to jde na těchto motorech lépe než na 2.0TDCI tam je doporučeno vyndat motor nebo hlavu při zalomení svíčky a hlavně jsou svíčky ze strany kabiny tedy s předního pohledu na motor vzadu motoru (mezi motorem a kabinou) To vymyslel opravdu expert a kord na c,s-maxech.
- Francois5
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07.12.2016 19:39
Re: Výměna žhavicích svíček
Takže žhavičky vyměněny v servise v rámci přípravy auta na STK a emise,Ze 4 žhavičů byly 3 vadné (BERU 10V),teď se tam daly Bosch Duraterm.
Podle známého mechanika šli povolit parádně a šli dolů bez sebemenších problémů,jinak auto je po STK a emisích bez ztráty kytičky,jediná závada lehká byla že žárovky levého blinkru je víc oranžovější jak pravá.Jinak je vše OK.
Žhavení funguje skvěle,ikdyž se teď oteplilotak to startuje mnohem snáz,ale větší zkouška bude až nastanou mrazy.
Podle známého mechanika šli povolit parádně a šli dolů bez sebemenších problémů,jinak auto je po STK a emisích bez ztráty kytičky,jediná závada lehká byla že žárovky levého blinkru je víc oranžovější jak pravá.Jinak je vše OK.
Žhavení funguje skvěle,ikdyž se teď oteplilotak to startuje mnohem snáz,ale větší zkouška bude až nastanou mrazy.
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 05.01.2010 16:15
- Bydliště: Praha
Re: Výměna žhavicích svíček
Tak hlásím P0380 a motor v nouzáku při 165000km. Předpokládám, že svíčky jsou z výroby. Samozřejmě jsem na horách na dovolené a 200km od domova
. Motor chytá bez problému na první otočení (je tu tak -5), ale ta jízda v kopcích je utrpení
. V létě jsem svíčky měřil a byly OK (asi už úplně OK nebyly, ale žádná nebyla přerušená - do všech tekl proud), ale tady v zimě se asi víc žhavilo a odešly.


aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 05.01.2010 16:15
- Bydliště: Praha
Re: Výměna žhavicích svíček
Jízda domu celkem OK, dva táhlejší kopce jsem jen na trojku, na dálnici po rovině jsem měl maximálku 122km/h, víc to prostě nejelo.
Dneska výměna svíček. Motor zahřátý hodinovou jízdou, sundal jsem kryt motoru, stěrače + plast. Přístup nic moc, ale dalo se. Při povolování to u všech trochu vrzalo. První od baterky šla povolit dobře, druhá taky, třetí vrzala příšerně a šla povolovat jen velkou silou, tak jsem jí přeskočil. Čtvrtá od baterky (ta nejhůř přístupná) šla dobře. Tu třetí sem prostříkával sprejem na zarezlé závity a točil jsem s ní sem tam. Po pár minutách byla taky povolená. Překvapení bylo, že povolené svíčky vůbec nešly vyndat - ani jedna. Musel jsem je vzít kleštěma a rvát je ven vší silou a zároveň je pootáčet. Všechny vylezly a vcelku
, ale byla to fakt fuška.
Nové jsem dal BOSCH Duraterm, závit namáznul keramickou pastou, utáhnul momenťákem, nasadil koncovky + montáž všeho co bylo potřeba sundat.
Start OK, chyba je pryč a fofík jede jako dřív.
Díky všem za inspiraci jak na to. Svíčky 1032,--kč + 2 hodiny práce. Dělal jsem to venku na ulici. Na to že je půlka února, bylo krásné počasí a na sluníčku příjemně teplo.
Všechny čtyři staré svíčky (které jsem v létě zkoušel a byly OK) byly zcela nefunkční, ani jedna nežhavila!
Dneska výměna svíček. Motor zahřátý hodinovou jízdou, sundal jsem kryt motoru, stěrače + plast. Přístup nic moc, ale dalo se. Při povolování to u všech trochu vrzalo. První od baterky šla povolit dobře, druhá taky, třetí vrzala příšerně a šla povolovat jen velkou silou, tak jsem jí přeskočil. Čtvrtá od baterky (ta nejhůř přístupná) šla dobře. Tu třetí sem prostříkával sprejem na zarezlé závity a točil jsem s ní sem tam. Po pár minutách byla taky povolená. Překvapení bylo, že povolené svíčky vůbec nešly vyndat - ani jedna. Musel jsem je vzít kleštěma a rvát je ven vší silou a zároveň je pootáčet. Všechny vylezly a vcelku

Nové jsem dal BOSCH Duraterm, závit namáznul keramickou pastou, utáhnul momenťákem, nasadil koncovky + montáž všeho co bylo potřeba sundat.
Start OK, chyba je pryč a fofík jede jako dřív.
Díky všem za inspiraci jak na to. Svíčky 1032,--kč + 2 hodiny práce. Dělal jsem to venku na ulici. Na to že je půlka února, bylo krásné počasí a na sluníčku příjemně teplo.
Všechny čtyři staré svíčky (které jsem v létě zkoušel a byly OK) byly zcela nefunkční, ani jedna nežhavila!
aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 05.01.2010 16:15
- Bydliště: Praha
Re: Výměna žhavicích svíček
V létě jsem sundal koncovky a měřákem změřil odpor. Nepamatuju si přesně hodnotu, ale byly to nějaké jednotky ohmů. Teď mají všechny nekonečný odpor, jsou přerušené.
aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host