EcoBoost motory
- v.marty
- Pokročilý

- Příspěvky: 634
- Registrován: 20.10.2009 22:00
Re: EcoBoost motory
Treba pro Fábisty zacnou za chvili v Lidlu prodavat kapsy do motorovyho prostoru na suchace... Na backory, svetr a tak..
Do toho prazdnyho mista..
)
Ford Mondeo V6 3.0 Ghia 2004 150kW @ 162kW
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: EcoBoost motory
predevsim pro vyrobce predstavujou jistotu pravidelnyho servisu 
jinak na tohle pristoupim, az si budu moc motor vymenit jako lego
jinak na tohle pristoupim, az si budu moc motor vymenit jako lego
- No Name
- Pokročilý

- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
Jinými slovy, všichni ví, že je to nesmysl, ale stejně to dělají. Tady bych viděl docela chybu na straně automobilek, že neprosadí rozumný přístup, ale raději plní nařízení pitomců z Bruselu:
"Ford chystá litrový EcoBoost se 180 koňmi, vážně
Nelíbí se vám “báječný svět downsizingu”? Tak to máte docela smůlu, neboť dnešek nepřipouští alternativy. A bude ještě hůř.
Pokud si přečtete náš někdejší článek o vztahu otáček motoru a spotřeby paliva a dáte si jej do kontextu se způsobem měření normované spotřeby a pokutami EU za “nadlimitní spotřebu” (více než 130 g CO2/km, tedy cca 5,2 litru benzinu či nafty na 100 km), rychle pochopíte, oč tu běží.
V testu spotřeby je výkonový potenciál motorů využíván pro pohon samotného auta jen minimálně, a tak velkou část udávané spotřeby tvoří nároky motoru na rozpohybování sebe sama. V jeho případě pak logicky platí, že čím je agregát menší a má tedy méně válců nebo menší jednotlivé komponenty, tím méně je svým pohybem zaměstnáván. Když pak každý (nebo skoro každý, výpočet je trochu složitější) ušetřený gram CO2 na kilometr (cca 0,04 l paliva na 100 km) znamená pomoci si od 95 Eur pokuty směrem k EU za jeden gram “nadlimitních emisí” za každé prodané auto, mohou se automobilky přetrhnout, aby motory zmenšily, jak to jen jde. A také to skoro bez výjimky dělají.
Tento přístup na papíře funguje skvěle, ale v reálném světě na jeho krásné tváři poněkud přibývají vrásky. V tom by fungoval jen tehdy, pokud by všichni jezdili konstantní a co možná nejnižší rychlostí, praxe ale vyžaduje více náhlejších změn režimu jízdy, intenzivnější zrychlování nebo vyšší dosahované rychlosti. To už menším přeplňovaným motorům tolik nesedí, a tak zatímco na papíře klesla spotřeba aut za poslední dekádu o desítky procent, reálně se nic podobného neděje.
Samozřejmě, někomu se něco takového poštěstit mohlo, záleží na stylu jízdy, půjde ale spíše o výjimku potvrzující pravidlo - kvůli těžším autům a jejich pohonným jednotkám stále více přiškrcovaných emisními limity je obvyklý posun spíše opačným směrem. Ostatně v našich testech jsme ještě nikdy nenarazili na auto, které by v praxi vykazovalo skutečně dramaticky nižší spotřebu než dříve. Na opačné případy ale narážíme velmi pravidelně, a to obvykle s přímou úměrou k tomu, kolik “muziky” od auta chcete.
Snadno se pak setkáte s tím, že zatímco na papíře má třeba takové Audi S4 spotřebu o několik desítek procent nižší, v praxi může být až o 100 procent žíznivější než předchozí model. A to samé platí u ještě silnějšího BMW 650i nebo naopak o hodné slabších aut jako jsou Opel Astra 1,4 Turbo nebo vozy s motorem 0,9 TwinAir od Fiatu. Všechno downsizované agregáty. A to vůbec nemluvíme o tom, že všechny tyto motory (zejména pak ty méně objemné) jsou svým charakterem obvykle daleko za svými “většími” (obvykle pohřbenými) sourozenci.
Mohlo by se zdát, že nazrál čas s touto přetvářkou skončit, děje se ale pravý opak. Regulace EU jsou naplánovány na dekády dopředu a automobilky podle nich jednají - ať je realita jaká chce. A tak lze očekávat jen a pouze další posun tímtéž směrem - ke stále horší realitě a stále lepšímu papírovému stavu. Svědčí o tom ostatně i poslední krok Fordu.
Ten si v poslední době získal hodně mediální pozornosti díky motoru 1,0 EcoBoost. Ne snad proto, že by jeho dílo bylo tak výtečné, zatím jej v praxi vyzkoušel jen málokdo, ale proto, že je prvním litrovým tříválcem montovaným do vcelku “dospělého” kompaktu. I u nás se dnes prodává Focus 1,0 EcoBoost, který má v nabídce postupně nahradit verzi s atmosférickou šestnáctistovkou. Disponuje nejvýše 92 kilowatty (125 koní), což se na litrový motor zdá být výkonu až běda. Jenže u této cifry se Ford s vývojem nezastavil.
Podle informací britského Autocaru Ford chystá variantu s plnými 132 kW neboli 180 koňmi. Litrový výkon si v tomto případě asi spočítáte sami... Něčím takovým dnes nedisponují ani ty “nejvyhoněnější” sériové sporťáky, Ford ale tento motor připravuje s úmyslem montovat jej do silničních osobních aut. A že nejde o žádný výmysl potvrzují přímo lidé z americké automobilky.
“Je to pořádný nášup, ale je to dosažitelné,” řekl k informacím Autocaru Gunnar Hermann, který je ve Fordu odpovědný za vývoj Focusu, v němž tento agregát oslavil svůj sériový debut. Automobilka již prý má mít připravený funkční prototyp, který využívá dvojitého sekvenčního přeplňování, z nichž jedno je elektrické stejně jako u BMW M550d xDrive.
Tato motorizace by pak měla posloužit ostřejšímu provedení Focusu, které si najde místo mezi dnešní konfekcí a ostrou variantou ST. Že to je směr, který Fordu není cizí, Hermann potvrdil i konstatováním, že litrový EcoBoost do roku 2015 nahradí dosavadní atmosférickou šestnáctistovku ve většině světových regionů, kde firma působí.
Nezájmu zákazníků se přitom Hermann nebojí: “Víme, že se ze strany zákazníků můžeme setkat s odporem, pokud po nich budeme chtít, aby vyměnili jedna-šestku za litrový motor. Ale jen do chvíle, než si jej vyzkouší.”
Zatím jsme s EcoBoostem nejeli, a tak jeho slova nemůžeme rozporovat. U většiny podobných agregátů ale platí, ze jsou naopak zajímavé jen do chvíle, než je poznáte na vlastní kůži. Bude 1,0 EcoBoost výjimkou? Uvidíme, dolovat 180 koní z litrového motoru se nám ale z mnoha hledisek tak jako tak dobrým nápadem být nejeví. Už proto, že se tím nebezpečně blížíme stavu, kdy bude počet turbodmychadel jednoho motoru vyšší než počet jeho válců...
Kolem 180 koní výkonu dnes nabízí čtyřválcový EcoBoost s objemem 1,6litru, který jsme testovali ve vícero současných modelech Fordu.
Automobilka ale nyní pracuje na stejně výkonném litrovém tříválci."
"Ford chystá litrový EcoBoost se 180 koňmi, vážně
Nelíbí se vám “báječný svět downsizingu”? Tak to máte docela smůlu, neboť dnešek nepřipouští alternativy. A bude ještě hůř.
Pokud si přečtete náš někdejší článek o vztahu otáček motoru a spotřeby paliva a dáte si jej do kontextu se způsobem měření normované spotřeby a pokutami EU za “nadlimitní spotřebu” (více než 130 g CO2/km, tedy cca 5,2 litru benzinu či nafty na 100 km), rychle pochopíte, oč tu běží.
V testu spotřeby je výkonový potenciál motorů využíván pro pohon samotného auta jen minimálně, a tak velkou část udávané spotřeby tvoří nároky motoru na rozpohybování sebe sama. V jeho případě pak logicky platí, že čím je agregát menší a má tedy méně válců nebo menší jednotlivé komponenty, tím méně je svým pohybem zaměstnáván. Když pak každý (nebo skoro každý, výpočet je trochu složitější) ušetřený gram CO2 na kilometr (cca 0,04 l paliva na 100 km) znamená pomoci si od 95 Eur pokuty směrem k EU za jeden gram “nadlimitních emisí” za každé prodané auto, mohou se automobilky přetrhnout, aby motory zmenšily, jak to jen jde. A také to skoro bez výjimky dělají.
Tento přístup na papíře funguje skvěle, ale v reálném světě na jeho krásné tváři poněkud přibývají vrásky. V tom by fungoval jen tehdy, pokud by všichni jezdili konstantní a co možná nejnižší rychlostí, praxe ale vyžaduje více náhlejších změn režimu jízdy, intenzivnější zrychlování nebo vyšší dosahované rychlosti. To už menším přeplňovaným motorům tolik nesedí, a tak zatímco na papíře klesla spotřeba aut za poslední dekádu o desítky procent, reálně se nic podobného neděje.
Samozřejmě, někomu se něco takového poštěstit mohlo, záleží na stylu jízdy, půjde ale spíše o výjimku potvrzující pravidlo - kvůli těžším autům a jejich pohonným jednotkám stále více přiškrcovaných emisními limity je obvyklý posun spíše opačným směrem. Ostatně v našich testech jsme ještě nikdy nenarazili na auto, které by v praxi vykazovalo skutečně dramaticky nižší spotřebu než dříve. Na opačné případy ale narážíme velmi pravidelně, a to obvykle s přímou úměrou k tomu, kolik “muziky” od auta chcete.
Snadno se pak setkáte s tím, že zatímco na papíře má třeba takové Audi S4 spotřebu o několik desítek procent nižší, v praxi může být až o 100 procent žíznivější než předchozí model. A to samé platí u ještě silnějšího BMW 650i nebo naopak o hodné slabších aut jako jsou Opel Astra 1,4 Turbo nebo vozy s motorem 0,9 TwinAir od Fiatu. Všechno downsizované agregáty. A to vůbec nemluvíme o tom, že všechny tyto motory (zejména pak ty méně objemné) jsou svým charakterem obvykle daleko za svými “většími” (obvykle pohřbenými) sourozenci.
Mohlo by se zdát, že nazrál čas s touto přetvářkou skončit, děje se ale pravý opak. Regulace EU jsou naplánovány na dekády dopředu a automobilky podle nich jednají - ať je realita jaká chce. A tak lze očekávat jen a pouze další posun tímtéž směrem - ke stále horší realitě a stále lepšímu papírovému stavu. Svědčí o tom ostatně i poslední krok Fordu.
Ten si v poslední době získal hodně mediální pozornosti díky motoru 1,0 EcoBoost. Ne snad proto, že by jeho dílo bylo tak výtečné, zatím jej v praxi vyzkoušel jen málokdo, ale proto, že je prvním litrovým tříválcem montovaným do vcelku “dospělého” kompaktu. I u nás se dnes prodává Focus 1,0 EcoBoost, který má v nabídce postupně nahradit verzi s atmosférickou šestnáctistovkou. Disponuje nejvýše 92 kilowatty (125 koní), což se na litrový motor zdá být výkonu až běda. Jenže u této cifry se Ford s vývojem nezastavil.
Podle informací britského Autocaru Ford chystá variantu s plnými 132 kW neboli 180 koňmi. Litrový výkon si v tomto případě asi spočítáte sami... Něčím takovým dnes nedisponují ani ty “nejvyhoněnější” sériové sporťáky, Ford ale tento motor připravuje s úmyslem montovat jej do silničních osobních aut. A že nejde o žádný výmysl potvrzují přímo lidé z americké automobilky.
“Je to pořádný nášup, ale je to dosažitelné,” řekl k informacím Autocaru Gunnar Hermann, který je ve Fordu odpovědný za vývoj Focusu, v němž tento agregát oslavil svůj sériový debut. Automobilka již prý má mít připravený funkční prototyp, který využívá dvojitého sekvenčního přeplňování, z nichž jedno je elektrické stejně jako u BMW M550d xDrive.
Tato motorizace by pak měla posloužit ostřejšímu provedení Focusu, které si najde místo mezi dnešní konfekcí a ostrou variantou ST. Že to je směr, který Fordu není cizí, Hermann potvrdil i konstatováním, že litrový EcoBoost do roku 2015 nahradí dosavadní atmosférickou šestnáctistovku ve většině světových regionů, kde firma působí.
Nezájmu zákazníků se přitom Hermann nebojí: “Víme, že se ze strany zákazníků můžeme setkat s odporem, pokud po nich budeme chtít, aby vyměnili jedna-šestku za litrový motor. Ale jen do chvíle, než si jej vyzkouší.”
Zatím jsme s EcoBoostem nejeli, a tak jeho slova nemůžeme rozporovat. U většiny podobných agregátů ale platí, ze jsou naopak zajímavé jen do chvíle, než je poznáte na vlastní kůži. Bude 1,0 EcoBoost výjimkou? Uvidíme, dolovat 180 koní z litrového motoru se nám ale z mnoha hledisek tak jako tak dobrým nápadem být nejeví. Už proto, že se tím nebezpečně blížíme stavu, kdy bude počet turbodmychadel jednoho motoru vyšší než počet jeho válců...
Kolem 180 koní výkonu dnes nabízí čtyřválcový EcoBoost s objemem 1,6litru, který jsme testovali ve vícero současných modelech Fordu.
Automobilka ale nyní pracuje na stejně výkonném litrovém tříválci."
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: EcoBoost motory
zamrzi ,ze ve Statech se "celosvetovy" FoFo 3 dodava s normalnim benzinovym dvoulitrem. Downsizing je pitomost jako vetsina toho, co prislo z Brusele 
-
Bastr
- Nováček

- Příspěvky: 77
- Registrován: 30.07.2011 12:32
Re: EcoBoost motory
A proto je lepší honem koupit FFIII 1,6EcoBoost než místo něj bude nějaký půlitrový dvojválec s dvěma Turbama 
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: EcoBoost motory
No nejvíc mě asi překvapilo elektrické olejové čerpadlo
Ale dojmů z jízdy tam moc nebylo
Ale dojmů z jízdy tam moc nebylo
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Mna trochu zarazila hlaska o tom, ze v kombi je to citit - ted rozdiel medzi kombi a HB. Je to ale diskutabilne - lebo vo vacsine aut je citit kazdy prirastok vahy. Ja aj v aute (osobnom) s 380Nm citim jednu osobu navyse (nemyslim tym 150kg chlapa
). Cize to nemusi nutne znamenat, ze je to negativum, iba fakt - logicky.
btw. co ma zaraza su hodnoty zrychlenia. Je otazne, ci je to sprevodovanim (kvoli spotrebe) alebo hmotnostou. Mojich 92kw papierovo zrychluje na 100 za 10,4 tusim (alebo 10,6 kombi). A nie 11,5 ako je tam uvedene.
btw. co ma zaraza su hodnoty zrychlenia. Je otazne, ci je to sprevodovanim (kvoli spotrebe) alebo hmotnostou. Mojich 92kw papierovo zrychluje na 100 za 10,4 tusim (alebo 10,6 kombi). A nie 11,5 ako je tam uvedene.
-
Dreede
- Junior

- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: EcoBoost motory
Akože nie. V podstate napísali, že zatáča ako motokára, ťahá ako ropák od 1500, nevibruje, nehučí, cucne si benzínu "za babku", pocitovo ťahá lepšie ako 1.6TiVCT 92kW, len zvuk má ako bzučo

______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi
- Hal9000
- Test driver

- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: EcoBoost motory
Konec motorů s charakterem v automobilovém průmyslu. Nastupuje éra bezduchých motůrků z mopedu. Když to čtu, tak mě to lomí z koupení ST170 na koupi ST220 jenom pro to, aby to auto mělo pořádný objem a mohl se uprděným litrům jen smát 
- v.marty
- Pokročilý

- Příspěvky: 634
- Registrován: 20.10.2009 22:00
Re: EcoBoost motory
Hal:
Jdi do 3 litru Hale, udela ti radost 
Ford Mondeo V6 3.0 Ghia 2004 150kW @ 162kW
- Dzefer
- Zkušený

- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Chalan mne sa zda, že to zrýchlenie pre 1.8 je pod 10.Anndy píše:Mna trochu zarazila hlaska o tom, ze v kombi je to citit - ted rozdiel medzi kombi a HB. Je to ale diskutabilne - lebo vo vacsine aut je citit kazdy prirastok vahy. Ja aj v aute (osobnom) s 380Nm citim jednu osobu navyse (nemyslim tym 150kg chlapa). Cize to nemusi nutne znamenat, ze je to negativum, iba fakt - logicky.
btw. co ma zaraza su hodnoty zrychlenia. Je otazne, ci je to sprevodovanim (kvoli spotrebe) alebo hmotnostou. Mojich 92kw papierovo zrychluje na 100 za 10,4 tusim (alebo 10,6 kombi). A nie 11,5 ako je tam uvedene.
- Hal9000
- Test driver

- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: EcoBoost motory
Ještě se rozhoduji, ale spíš mě láká Focus, Mondeo mi přijde zbytečně velké, navíc Focus=WRC minulost. Ale při čtení o nějakém litru by tři byly tak akorátv.marty píše:Hal:![]()
Jdi do 3 litru Hale, udela ti radost
- No Name
- Pokročilý

- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
Jdi do toho, nebudeš litovat...

Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- v.marty
- Pokročilý

- Příspěvky: 634
- Registrován: 20.10.2009 22:00
Re: EcoBoost motory
abych nepsal uplne OT: na autowebu meli peknej videotest ecoboostu.. strucne receno tvrdi ze novy mondeo jede daleko lip, je lepsi a narozdil od V6 tahne v celym spektru otacek, ale ten zvuk a projev celkove je proste pryc..
Ford Mondeo V6 3.0 Ghia 2004 150kW @ 162kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů






