Ahmed píše:Lak poškrábe úlpně všechno, na černém to je krásně vidět. Když chvilku budu šudlit jedno místo houbou, tak to bude poznat. Auto jsem myl v myčce asi 3x, takže kruhy od kartáčů tam nemám, ale zase tam jsou pruhy z toho, jak to myju houbou.
Jelenice je dobrá věc, ale leštit tím kombíka je na šichtu a z mé zkušenosti to nesmí úplně zaschnout, což je u černého laku dost problém, když je to hned rozpálené a mokré se to leštit taky nedá.
Od toho na to patláme přece ty vosky, aby ty škrábance nebyly vidět

Lak poškrábe všechno, ale dá se to i na černý minimalizovat tak, že i po 5 letech vypadá jako nová a věř mi, voskem to není

Tvoje popsaný metody jsou přesně to, co laku nedělat

Mytí na místě, kde se lak rozpálí (na sluníčku), drhnutí houbou (houbou netlačit, nejlépe mýt pod tekoucí vodou, často máchat a používat dva kýble - jeden na vodu se šamponem, druhý na vymytí houby a její zbavení drobných abrazivních nečistot) a to, že jsi byl v myčce "jenom" 3x vůbec nezmiňuju, dokáže lak zničit během 10 vteřin

. Je jasný, že někdo prostě na to není, nemá čas a energii aby se s autem pomalu mazlil při mytí, ale i tak se to dá rozumně umýt beze škod. Vím, o čem mluvím, měl jsem už 3 černý auta a 4. stále mám (to je služebka, ale i tak se o ní starám rád). Prostě to chce čas a něco tomu dát, nebo jednou za rok dát 3000 a nechat si to přeleštit, ale co jsem tak tady viděl, z 80% tomu "umělci" v ČR a SR dají ještě víc na triko, než aby tomu pomohli a lak máš sice hladkej bez škrábanců, ale někdy i bez krycího laku, nebo s hologramama atp...
Neživím se tím, to ne, ale baví mě to a tak jsem si dost věcí zjistil a "nastudoval". Když myju auta, přítelkyně volá do Bohnic, ale pak se nafukuje pýchou, když s tím nablyštěncem někam jede
