Stránka 21 z 34
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 26.02.2011 00:27
od Borja
Přečti si co psal Borja, měl VIF jako marmeládu. Ještě jsi neviděl hustý vif vlivem mrazu? Z toho důvodu ho v zimě nevozím v autě. On se v té naftě může rozpustit, ale klidně se hned může nasát do filtru, pak už to můžeš míchat v nádrži i vařečkou

Jak jsem psal, pro důkladné spojení je třeba teplota nad nulou, jinak to jsou vyhozené peníze.
Abych zamezil tuhnutí VIFu přeleju si do 1/2 litrový lahve od limonády několik odměrek VIFu a doliju naftou. Několik takových lahví pak vozím v kufru a před tankováním protřepu a naleju do nádrže.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 26.02.2011 06:23
od Eidž
Takže VIF skutečně tuhne! Jinak by jsi to nedělal...
Až si lidi spočítají, že jestli natankuji naftu o 50 haléřů levněji nebo o 1 Kč dráž je o krátkodobé úspoře versus dlouhodobé nižší provozní náklady, pochopí.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 26.02.2011 15:17
od Borja
Dávám ten VIF i když tankuju Vervu. Jde o to ušetřit vstřiky a čerpadlo, mohl bych tankovat třeba TopQ a ty ušetřený koruny dávat do prasátka který pak rozbiju....
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 26.02.2011 20:50
od tomason
To nemá žádný význam pokud jí čerpadlář nenapajcoval něčím jiným,ale Benzina by si to měla hlídat.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 27.02.2011 02:31
od mickielli15
Ano, jak píše Tomason - do Vervy nemá smysl cokoliv dávat, nalistujte si několik stran zpátky - potvrdili mi to všude. A logika jde taky vstříc této úvaze. Je to jako sladit sladký čaj, nebo mýt umyté auto (pokud nepočítám detailing

).
Na Vervu jezdím rok a čtvrt, najel jsem na ni 35000km a auto ani neškrtlo, prostě mu to chutná.

Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 27.02.2011 10:46
od Standa.64
S natankovanou vervou měl příbuzný ve služebáku průměr 5,3l na nádrž ,od OMV 5.9l ,od Shellu 5.8l. Zkoušeno na trase Mladá Boleslav -Norimberk .Akorát ty řeči od účetní , proč kupuje tu drahou naftu u Benziny.Do svýho tankuju většinou vervu a když musím natankovat jinou, ředím ji Vifem.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 28.02.2011 03:57
od Eidž
To je právě ono - proč tankovat dražší palivo - abych dlouhodobě ušetřil. Bohužel to našemu myšlení není blízké. Ale pokud si někdo sleduje výdaje, tak je sakra rozdíl v ročních nákladech, když mám nižší průměrnou spotřebu jen tím, že tankuji dražší palivo.
O tom, že oddaluji smrt vstřiků ani nemluvě.
Ale to je házení hrachu na zeď. Kdo si to umí spočítat, ví. Kdo ne, jeho věc. Já to neplatím

Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 28.02.2011 04:06
od Eidž
postak píše:...Přijedu na OMV, zastrčím pistol do hrdla, zmáčknu, jen zachrčelo a nic. Jak tak koukám, stojan zamrzl. Jdu za obsluhou, říkám jim jak se věc má a úplně v pohodě, že si mám přeparkovat a zkusit jiný. ...
Nevím, jak to bylo ve Vašem případě, ale stalo se mi to samé. A v mém případě to bylo rukama
Přijedu na Benzinu, Verva, pistole s vločkou, -5C. Dám pistoli, zmáčknu a nic. Tak mačkám a pak jdu za obsluhou. Pokrčila rameny, že tam přede mnou právě tankoval a vše OK. Ať si přejedu. Tak jsem si přejel, v pohodě natankoval. A teď pointa příběhu. Během mého tankování přijel k tomu stojanu, co mi to nešlo chlápek. Hned jsem koukal, co bude tankovat. Vervu. Super. Už jdu za ním, že to nefunguje a v tom čumím jako puk. On normálně tankoval!!!
Při placení mi obsluha řekla, jestli jsem neměl pootočenou pistoli. Už nevím, ale asi jo, stál jsem trochu dál a tak hadice byla mimo osu

No, prostě už neumím ani nasadit pistoli a natankovat...

Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 28.02.2011 21:31
od postak
Hele sorky, ale jezdím na tuhle benzinu 10 let a do služebáku leju pořád to samé, OMV. Ještě se mi to nestalo a nebylo to stylem, že bych zasunul pistol, zmáčknul, nic a vykašlal se na to.
To víš že jsem zkoušel točit a všemožně kroutit, mačkat a nic. Prostě jsem to po několika pokusech vzdal a bylo. Natankoval jsem v pátek odpoledne a pohoda.
Tahle benzina ale nezamrzla poprvé. Pokud vzpomene někdo zimu před 4 roky, psal se rok 2008 ty Ladovské zimy, tak jim taky zamrzla. A to nebylo jedinkrát od té doby.
Majitel téhle benziny před 3 rokama, když se měla stavět Shellka, skoupil pozemky kolem, aby se mohl vyjadřovat v územním řízení apod. a stavbu zdržoval více než rok. On má benzinu ve městě, kdežto Shellka je na hlavním tahu na Slovensko poslední před hranicema a přímo u cesty. Asi tak.

Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 28.02.2011 22:40
od Borja
No koukám na Vaše příspěvky, myslím Eidž a Standa.64 a bral by mě čert.
Jak dokážete že máte při stejný motorizaci spotřebu 5,3 nebo 5,5 litru. Beru tu Vervu taky a z 6,3 se mi povedlo snížit na 6,1 ale to se po dálnici plazím 120. Jezdím do práce z K.Varů do F.Lázní tj. 50 km z toho 30km po dálnici.
Nemám počítač a tak jen podělím nádrž ke kilometrům. To snad do kopce vytlačíte a dolu jedete bez motoru.
Nebo je to tím že tam dávám ještě ten VIF?
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 01.03.2011 07:41
od Eidž
Borja: je vidět, že jsi nečetl vlákno o aditivech do nafty (min. od str. 46) - já jaksi nejsem zastáncem lití jakýkoliv aditiv do již aditivované nafty (např. VIF, který je v testech velmi úspěšný). Já preferuji koupit takovou aditivovanou naftu, kterou již nemusím jinak ošetřovat. Ale je to o víře, já věřím v to, někdo jiný věří v to. A je to o pohodlí. Já jsem rád, že již nemusím nic mít v kufru, co by zabíralo prostor a špinilo to věci. Užil jsem si toho dost v krátkém provozování jinak skvělého wartase a děkuji, jsem rád v roce 2011 a ne 1960...
Jinak BC je pro mě fajn věc - bez něj bych měl min. o půl a litr větší spotřebu. Prostě fakt stačí strašně málo a místo okamžité spotřeby 4,8 máš 7 a přitom auto jede úplně stejně.
postak: tankuji jen 9 let a zaseknutá, nikoliv zamrznutá pistole byla moje první právě tuto sobotu. Je možné, že kdybych ji vrátil do stojanu a zkusil to znovu, že by to fungovalo. Nevím. Ale na každém stojanu pro naftu v CR máš okýnko a vidíš, jestli je nafta bílá nebo ne. Protože zamrznutí nafty jsem ještě neviděl. Zvětšení hustoty (parafíny), že nafta neproteče palivovým filtrem ano.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 01.03.2011 16:44
od Standa.64
[quote="Borja"]No koukám na Vaše příspěvky, myslím Eidž a Standa.64 a bral by mě čert.
Jak dokážete že máte při stejný motorizaci spotřebu 5,3 nebo 5,5 litru.
Služebák je oktávka 1,9 Tdi.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 02.03.2011 09:44
od Eidž
Standa.64 píše:Služebák je oktávka 1,9 Tdi.
jojo, tyhle motory jsou moc fajn - z pohledu spotřeby, když jsem jel Varšavu a zpět, tak jsme ujeli 1100 km na nádrž bez tankování v Polsku a ještě to ukazovalo dojezd 100 km... Moc fajne... Myslím si, že s tímto motorem bych měl průměr 4,5 litru či mín... Je to prostě o využití hmotnosti-setrvačnost, vhodný rozjezd a hlavně myslet.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 02.03.2011 10:55
od štíreček
Dálkovou jezdím úplně běžně za 4.0 - 4.2l Ještě po ujetí třista km mi dojezd ukazuje 999km, samozřejmě při dodržování předpisů, tacho 100-110. Na to nepotřebuju ani vervu, kterákoliv běžná nafta ať už s VIF či bez. Dá se jezdit i za 3,7-3,9, takhle jezdí moje paní, paradoxně si drží ale více otáček, motor se tak netrápí. Nejmíň co jsem jel bylo za 3,6litru, dvě osoby a 500kg nákladu vzadu, stačí využít tu obrovskou dynamiku.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 02.03.2011 21:00
od postak
štíreček píše:Dálkovou jezdím úplně běžně za 4.0 - 4.2l Ještě po ujetí třista km mi dojezd ukazuje 999km, samozřejmě při dodržování předpisů, tacho 100-110. Na to nepotřebuju ani vervu, kterákoliv běžná nafta ať už s VIF či bez. Dá se jezdit i za 3,7-3,9, takhle jezdí moje paní, paradoxně si drží ale více otáček, motor se tak netrápí. Nejmíň co jsem jel bylo za 3,6litru, dvě osoby a 500kg nákladu vzadu, stačí využít tu obrovskou dynamiku.
Přesně s tebou souhlasím, je to o tom, jezdit hlavou. Šlapat na plyn a brzdu umí každý debil
Do mě se tady V12 navážel a rozšiřoval rozumy, že jezdím jak s trakařem a že 1.6 74 kW je nejhorší motor, který muže do FF2 existovat apod., ale ta spotřeba kterou mám není tím, že bych jezdil pomalu. Přitom se vůbec neznáme, tak nechápu jak mohl podobné věci tvrdit, ale nechal jsem ho u toho.
A co se týče té tvé spotřeby, že manželka jezdí s většíma otáčkama a paradoxně jezdí za míň. Ani u dieselu není dáno, že čím více si motor bude ševelit, bude mít nižší spotřebu.

Četl jsem reportáž z loňska, jak Peugeot pořádal nějaký ekomaraton s různymi modely s dieselama, čímž chtěl dokázat, že i dnešní motory jsou úsporné.
S jedním s Peugeotem vyhráli čech s nějakou slovenkou, jelo se ve dvou, měli 1.6 HDI, tzn. stejný motor co máš ty a jeli pod 4 litry. A právě s něma byl v tom článku rozhovor a říkali, že paradoxně, čím úsporněji chtěli jet, tzn, dříve řadit a skoro až podtáčet, spotřeba byla vyšší. Po několika stovkách, desítkách km přišli na to jak jet a stlačili to, teď už fakt nevím přesně kolik to bylol, ale tipnul bych kolem 3,5 max. A auto to bylo Peugeot 308 tuším
