Stránka 21 z 23
Re: problém tachometer
Napsal: 11.07.2022 12:35
od Karel Sadílek
Nikdo nic?
Ještě jsem si všiml, že při vypnutém zapalování je ručička pokaždé v jiné poloze (nepatrně) je to vidět podle 0.
Viz fotky
Po zapnutí zapalování je správně na 0.
Re: problém tachometer
Napsal: 11.07.2022 14:33
od ScorpionSX
Možno by pomohlo keby si dal celú fotku a nie len screenshot ak chceš podla nej niečo identifikovať
Ale pred-FL budíky pokial nemajú v poriadku konektor vzadu, tak si vedia žiť celkovo vlastným životom, takže by som možno začal práve tam

Re: problém tachometer
Napsal: 11.07.2022 17:25
od Karel Sadílek
Díky, to znamená vyndat budíky a konektor prostříkat Kontaktolem?
Divný ale je, že ten rozdíl je při vypnutém zapalování.
Fotku jako takovou mi to nevezme kvůli velikosti.
Re: problém tachometer
Napsal: 11.07.2022 18:47
od jenikHK
Budíky vyndat, rozebrat a konektor přeletovat
Re: problém tachometer
Napsal: 11.07.2022 18:52
od Karel Sadílek
Tak do toho nejdu, to bych nedal.
Re: problém tachometer
Napsal: 11.07.2022 18:56
od miki21
Když jsem to dal i já podle návodů na you tube, tak to zvládne každý.
Re: problém tachometer
Napsal: 11.07.2022 19:30
od Karel Sadílek
No nevím, já před bytovkou určitě ne.
Re: problém tachometer
Napsal: 12.07.2022 07:16
od miki21
Budíky vymontuješ a uděláš to doma. Je to pár šroubků. Někde tady ten návod je.
Re: problém tachometer
Napsal: 13.07.2022 19:31
od brentmo
pri vyp. motore a pri zap. klucika v prvej polohe su rucicky /rychlomer a otackomer/ pod nulou, pri zap. klucika do druhej polohy vystupia na nulu.Zatial by som do budikov nesiahal,posleduj to dlhsiu dobu mozno v chladnejsich dnoch ako pises mas problem,ale to moze byt tak ako ti napisali bateriou.
Re: problém tachometer
Napsal: 13.07.2022 20:13
od Karel Sadílek
O.K. díky brentmo, máš jasně pravdu. Ta první část mého dotazu byla slabá baterka. Ta druhá část o tom, že po vypnutí zapalování spadnou ručičky pod 0 je samozřejmě správně, mně šlo spíše o to proč ručička tachometru spadne nepatrně jednou tak a podruhé jinak (viz foto výše). Ale bude to tím, že ručka tachometru po vypnutí zapalování padá z 0, malinký kousíček, kdežto u otáčkoměru padá z větší výšky. Asi fyzika, teplota atd., ale určitě ne elektrika.
Souhlas?
Karel
Re: problém tachometer
Napsal: 13.07.2022 20:23
od ZaQik
rucicka sama nikam nepada - ovlada ji krokovy motorek, ktery rucicku "zaparkuje" podle dostupneho zbytku napeti po vypnuti zapalovani
(teoreticky kdybys odpojil budiky od konektoru pri rychlosti 50km/h, tak Ti to bude porad ukazovat)
Re: problém tachometer
Napsal: 13.07.2022 21:22
od Karel Sadílek
Tomu moc nerozumím, jak to může teoreticky ukazovat po vytažení konektoru, když tam nebude napětí?
Stačí mi jednoduché vysvětlení, abych to pochopil i já.
Děkuji předem. Asi by mi stačilo "je to normální, neřeš to, vysvětlení je na tebe moc složité"

Re: problém tachometer
Napsal: 14.07.2022 06:50
od miki21
Myšleno to bylo asi tak, že ručičky zůstanou po odpojení tam, kde momentálně ukazují. Nepadnou na nulu.
Re: problém tachometer
Napsal: 14.07.2022 07:58
od ZaQik
krokovy motorek = motorek, ktery se hybe jen kdyz ma napeti (neni tam zadna protipohybova pruzina a gravitacni sila pusobici na rucicku ho nepretlaci) ... neco jako hodiny doma na zdi pohanene baterkou (nebo kukacky) - taky se zastavi, kdyz je baterka vybita (nebo zavazi uplne dole)
Re: problém tachometer
Napsal: 14.07.2022 09:38
od Karel Sadílek
Mám v tom čím dál tím větší hokej. To znamená auto stojí, motor běží, napětí drží krokový motorek na 0. Vypínám zapalovaní a zbytkové napětí jak si trefně nazval zaparkuje krokový motorek potažmo ručičku do výchozí polohy pod 0. Ta výchozí poloha se může v řádech desetin mm lišit dle okolností.
Už jsem to trefil?
Díky.