Stránka 21 z 34
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 29.01.2012 19:05
				od Cowley
				jj, vstric zarive budoucnosti 

...este ze je letos ten konec sveta 

 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 03:28
				od rybi
				Sobull píše:Jinak já nejsem žádný zpátečník 

 . Novým technologiím fandím, jen bych si představoval, že se s jejich pomocí bude ze současných objemů dolovat vyšší výkon, než při zachování výkonu ubírat válce bez faktickýho vlivu na spotřebu.
Třeba mondeo... dřív tam kraloval 3,0 V6, pak 2,5 V5T, teď 2,0 V4T... výkon pořád téměř stejnej a o snížení spotřeby si uluze nedělám.
Nebyl by lepší vývoj 3,0 V6, 3,0 V6T, 3,0 V6biT? 

 
Jasně že byl. Nárůst výkonů a dynamiky se současným snižováním spotřeby.  

 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 07:36
				od Eidž
				Cowley píše:...
Primarne si ale myslim ze resit CO2 je blbost - CO2 je v prirode naprosto prirozeny, narozdil treba od mikrocastic litajicich z turbomotoru....
Potíž je v tom, že nejde o přirozený vznik CO2, na což je ekosystém Země připravený. Problém je, že CO2 děláme uměle.
A pevné částice - saze, se u dnešní dieselů řeší poměrně významně. To jen my, s Euro 3 a vyřazeným EGR děláme binec a otravujeme vzduch sobě a okolí...
 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 09:40
				od Cowley
				no, s tim CO2 je to takovy vselijaky. Jsou teorie, podle kterych se vraci do atmosfery to co uz tam jednou bylo, tim padem si s tim priroda poradi znovu. Ale k jadru veci: povazuju za nespravny, ze se vsichni chlubej mnozstvim CO2, coz je vicemene neskodna zalezitost, ale u kteryho motoru si muzes precist kolik a jak velkejch z nej lita mikroprachovejch castic?
To jsou hodnoty ktery mne zajimaj, protoze tenhle bordel mne skutene ohrozuje na zivote, narozdil od CO2, na jehoz likvidaci staci vysadit par stromu 

Bohuzel se tehle udaju asi nedockame, protoze jak by vedle sebe vypadaly stara benzinova V6 3.0 vs. napr. dyzlova 1.6? 

 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 11:39
				od Anndy
				Sobull píše:Mezi CO2 a spotřebou je přímá úměrrnost. Měřit CO2 je asi jednodušší a taky to zní dneska správně ekoteroristicky. Průměrná rychlost při laboratorním měření kombinovaného cyklu je snad 34 km/h, což se ale potřebě běžného řidiče nepřiblíží ani vzdáleně.
Suhlas s tou priamou umerou.
Ale dlhodobo (poseldny rok) mestska premavka - mojim fordom jazdim iba v meste - a tak sa nudim, kedze vacsinou je to upchate, tak sledujem premerne spotreby, cas jazdy a priem rychlost (a podobne somariny). A po pravde kazdu jazdu z prace a do prace sa to pohybjue od 29 km/h az do nejakych 38 km/h. Cca 6-9 km (podla toho aku trasu volim) usek po meste (BA).
Cize v meste je to v pohode realisticky odhad.
 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 12:00
				od Sobull
				Jenže to je rychlost kombinovaného cyklu. Městská část má průměrnou 19 km/h.
I to srovnání co tu dal MK2 ukazuje, že ve městě je rozdíl EB/tivct 20% mimo město už jen 10% a kdyby ten cyklus se blížil reálnému provozu budou se přibližovat i ty spotřeby.
Já mám dlouhodobou průměrnou rychlost asi 60 km/h a to se na dálnici kouknu tak jednou za rok.
Takže ten měřící cyklus nahrává malým motorům s turbem nebo těm co si odpojí válce, "když o nic nejde". S realitou to má pramálo společnýho.
			 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 12:09
				od Sobull
				Ještě přihodím ten cyklus. je vidět, že to auto v něm pomalu zrychluje a i stejně pomalu zpomaluje, v podstatě polovinu toho cyklu nežere palivo vůbec. A mimoměstská část má jednu akceleraci asi na 70km/h, která trvá víc než 20s (odhadem z obrázku).
motor který chce oslnit spotřebou musí být konstruován na tenhle cyklus. To by v podstatě na poloviční počet válců zvládl každej motor 

 . Já tak ale teda nejezdím...
 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 13:21
				od Cowley
				jj, pri pohledu na ten graf je jasny, proc spotreba nad 120 km/h raketove stoupa (a stejne tak hluk). Proste v tabulkach se s opravdovou dalnici nepocita
			 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 13:33
				od Anndy
				V zasade mate pravdu. Na druhu stranu aspon je s cim porovnavat. Cize pri kupe je skor relevantny rozdiel medzi danymi autami, ako samotna vysledna hodnota.
			 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 20:29
				od FUGAS
				Tak ještě k tomu TFSI od Audi. Jak jsem se dneska dočetl, v rozmezí 1400 - 4000ot./min. to odpojí druhý a třetí válec (resp. přepne vačkovou hřídel na nulový zdvih), aktivní zůstává první a čtvrtý válec. V tomto režimu motor dává 25 - 75Nm.
Zdroj: Svět Motorů
			 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 30.01.2012 21:31
				od Eidž
				Sobull: neměl by jsi něco podobného, ale pro americkou normu? Udávané spotřeby na US trhu jsou vyšší, než u evropských verzí, údajně jsou ale pravdivější.
			 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 31.01.2012 07:45
				od Sobull
				Vzal jsem z tohohle článku: 
http://www.auto.cz/mereni-spotreby-pali ... dnes-17092
nic jinýho nemám, kdoví jestli se ta norma třeba od tý doby už zase neměnila...
 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 01.02.2012 12:39
				od Anndy
				Tu je celkom pekny clanok o porovanni - historii - vypinania valcov u jednotlivych vyrobcov.
http://www.auto.cz/technika-vypinani-va ... dnes-64657 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 17.02.2012 15:51
				od MK2
				Ehm  
 
 
  Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.
  Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí. 
			
					
				Re: EcoBoost motory
				Napsal: 17.02.2012 17:20
				od Bastr
				MK2 píše:Ehm  
 
 
  Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.
  Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí. 
Tak jako půdorys se může vejít aj na A6 klidně pokud neudají v jakém měřítku 

 jestli 1:5 tak se mě tam vlezou aj tři 

Furt si myslím že je lepší tohle než TSI s vypínám 2. a 3. válce. 
