...este ze je letos ten konec sveta
EcoBoost motory
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: EcoBoost motory
jj, vstric zarive budoucnosti 
...este ze je letos ten konec sveta
...este ze je letos ten konec sveta
- rybi
- Nováček

- Příspěvky: 180
- Registrován: 01.04.2011 00:47
- Bydliště: Plzeň
Re: EcoBoost motory
Jasně že byl. Nárůst výkonů a dynamiky se současným snižováním spotřeby.Sobull píše:Jinak já nejsem žádný zpátečník. Novým technologiím fandím, jen bych si představoval, že se s jejich pomocí bude ze současných objemů dolovat vyšší výkon, než při zachování výkonu ubírat válce bez faktickýho vlivu na spotřebu.
Třeba mondeo... dřív tam kraloval 3,0 V6, pak 2,5 V5T, teď 2,0 V4T... výkon pořád téměř stejnej a o snížení spotřeby si uluze nedělám.
Nebyl by lepší vývoj 3,0 V6, 3,0 V6T, 3,0 V6biT?
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: EcoBoost motory
Potíž je v tom, že nejde o přirozený vznik CO2, na což je ekosystém Země připravený. Problém je, že CO2 děláme uměle.Cowley píše:...
Primarne si ale myslim ze resit CO2 je blbost - CO2 je v prirode naprosto prirozeny, narozdil treba od mikrocastic litajicich z turbomotoru....
A pevné částice - saze, se u dnešní dieselů řeší poměrně významně. To jen my, s Euro 3 a vyřazeným EGR děláme binec a otravujeme vzduch sobě a okolí...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: EcoBoost motory
no, s tim CO2 je to takovy vselijaky. Jsou teorie, podle kterych se vraci do atmosfery to co uz tam jednou bylo, tim padem si s tim priroda poradi znovu. Ale k jadru veci: povazuju za nespravny, ze se vsichni chlubej mnozstvim CO2, coz je vicemene neskodna zalezitost, ale u kteryho motoru si muzes precist kolik a jak velkejch z nej lita mikroprachovejch castic?
To jsou hodnoty ktery mne zajimaj, protoze tenhle bordel mne skutene ohrozuje na zivote, narozdil od CO2, na jehoz likvidaci staci vysadit par stromu
Bohuzel se tehle udaju asi nedockame, protoze jak by vedle sebe vypadaly stara benzinova V6 3.0 vs. napr. dyzlova 1.6?
To jsou hodnoty ktery mne zajimaj, protoze tenhle bordel mne skutene ohrozuje na zivote, narozdil od CO2, na jehoz likvidaci staci vysadit par stromu
Bohuzel se tehle udaju asi nedockame, protoze jak by vedle sebe vypadaly stara benzinova V6 3.0 vs. napr. dyzlova 1.6?
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Suhlas s tou priamou umerou.Sobull píše:Mezi CO2 a spotřebou je přímá úměrrnost. Měřit CO2 je asi jednodušší a taky to zní dneska správně ekoteroristicky. Průměrná rychlost při laboratorním měření kombinovaného cyklu je snad 34 km/h, což se ale potřebě běžného řidiče nepřiblíží ani vzdáleně.
Ale dlhodobo (poseldny rok) mestska premavka - mojim fordom jazdim iba v meste - a tak sa nudim, kedze vacsinou je to upchate, tak sledujem premerne spotreby, cas jazdy a priem rychlost (a podobne somariny). A po pravde kazdu jazdu z prace a do prace sa to pohybjue od 29 km/h az do nejakych 38 km/h. Cca 6-9 km (podla toho aku trasu volim) usek po meste (BA).
Cize v meste je to v pohode realisticky odhad.
- Sobull
- Zkušený

- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: EcoBoost motory
Jenže to je rychlost kombinovaného cyklu. Městská část má průměrnou 19 km/h.
I to srovnání co tu dal MK2 ukazuje, že ve městě je rozdíl EB/tivct 20% mimo město už jen 10% a kdyby ten cyklus se blížil reálnému provozu budou se přibližovat i ty spotřeby.
Já mám dlouhodobou průměrnou rychlost asi 60 km/h a to se na dálnici kouknu tak jednou za rok.
Takže ten měřící cyklus nahrává malým motorům s turbem nebo těm co si odpojí válce, "když o nic nejde". S realitou to má pramálo společnýho.
I to srovnání co tu dal MK2 ukazuje, že ve městě je rozdíl EB/tivct 20% mimo město už jen 10% a kdyby ten cyklus se blížil reálnému provozu budou se přibližovat i ty spotřeby.
Já mám dlouhodobou průměrnou rychlost asi 60 km/h a to se na dálnici kouknu tak jednou za rok.
Takže ten měřící cyklus nahrává malým motorům s turbem nebo těm co si odpojí válce, "když o nic nejde". S realitou to má pramálo společnýho.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Sobull
- Zkušený

- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: EcoBoost motory
Ještě přihodím ten cyklus. je vidět, že to auto v něm pomalu zrychluje a i stejně pomalu zpomaluje, v podstatě polovinu toho cyklu nežere palivo vůbec. A mimoměstská část má jednu akceleraci asi na 70km/h, která trvá víc než 20s (odhadem z obrázku).
motor který chce oslnit spotřebou musí být konstruován na tenhle cyklus. To by v podstatě na poloviční počet válců zvládl každej motor
. Já tak ale teda nejezdím...
motor který chce oslnit spotřebou musí být konstruován na tenhle cyklus. To by v podstatě na poloviční počet válců zvládl každej motor
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: EcoBoost motory
jj, pri pohledu na ten graf je jasny, proc spotreba nad 120 km/h raketove stoupa (a stejne tak hluk). Proste v tabulkach se s opravdovou dalnici nepocita
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
V zasade mate pravdu. Na druhu stranu aspon je s cim porovnavat. Cize pri kupe je skor relevantny rozdiel medzi danymi autami, ako samotna vysledna hodnota.
- FUGAS
- Test driver

- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
Tak ještě k tomu TFSI od Audi. Jak jsem se dneska dočetl, v rozmezí 1400 - 4000ot./min. to odpojí druhý a třetí válec (resp. přepne vačkovou hřídel na nulový zdvih), aktivní zůstává první a čtvrtý válec. V tomto režimu motor dává 25 - 75Nm.
Zdroj: Svět Motorů
Zdroj: Svět Motorů
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: EcoBoost motory
Sobull: neměl by jsi něco podobného, ale pro americkou normu? Udávané spotřeby na US trhu jsou vyšší, než u evropských verzí, údajně jsou ale pravdivější.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Sobull
- Zkušený

- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: EcoBoost motory
Vzal jsem z tohohle článku: http://www.auto.cz/mereni-spotreby-pali ... dnes-17092
nic jinýho nemám, kdoví jestli se ta norma třeba od tý doby už zase neměnila...
nic jinýho nemám, kdoví jestli se ta norma třeba od tý doby už zase neměnila...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: EcoBoost motory
Tu je celkom pekny clanok o porovanni - historii - vypinania valcov u jednotlivych vyrobcov.
http://www.auto.cz/technika-vypinani-va ... dnes-64657
http://www.auto.cz/technika-vypinani-va ... dnes-64657
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: EcoBoost motory
Ehm
Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
-
Bastr
- Nováček

- Příspěvky: 77
- Registrován: 30.07.2011 12:32
Re: EcoBoost motory
Tak jako půdorys se může vejít aj na A6 klidně pokud neudají v jakém měřítkuMK2 píše:Ehm![]()
Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.
Furt si myslím že je lepší tohle než TSI s vypínám 2. a 3. válce.
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů







