jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od misoo » 05.04.2008 20:30

ked to nachipujes (u koisa aj vramci zaruky), tak budes mat parametre ako 2,0 tdci :!: 8) :wink:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od bee » 07.04.2008 16:52

Ahojte. Mate krasne recenzie hosi na moje.auto.cz (vcedula, misoo).
To misoo: Zaujali ma tie tvoje struny a rozsirovacie podlozky. Struny uvidím, ale podložky by som určite chcel dať a časom (ked zoderiem gumy z fabriky - 16") asi aj 17" disky. Dik za info, ku Koisovcom sa uz teraz teším :)

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od bee » 10.05.2008 01:34

misoo píše:ked to nachipujes (u koisa aj vramci zaruky), tak budes mat parametre ako 2,0 tdci :!: 8) :wink:
Zdravím.
Po dlhsej pauze vyplnenej intenzivnych hladanim na webe mam zhruba predstavu co za motor som ( sme :) ) si to objednali. Duratec vyzera byt fajn, len skoda ze moj je z rady zakladny, s najmensim vrtanim. Chcel by som ho dostat na nejakych 150k ale custom "throttle bodies" su uplne mimo rozpocet (2000 libier bez roboty) a neviem ci je to uprava, ktoru by prehtla STK (ale dokaze z duratecu vydolovat 200k vpohode). Sportovy filter +vyfuk+uprava ECU by mozno potiahli zvysili vykon na 140k ale neviem ci by nebolo rozumnejsie (rozumej lacnejsie) zacat so zvysenim objemu motora 1.8 na 2.0 - vrtanim noveho motora a vymenou priestov. Duratec 2.0 ma aj premenlive sacie potrubie (1.8 nie), to by ale nemal by problem (jednoducha vymena). Neviem ako s tym vrtanim.. ci to je mozne s ohladom na homologaciu auta (N1 nie je na Slovensku s motorom 2.0, aj ked hmotnost motora by mala byt totozna = zhodny blok, hlava, vsetko, len ine vrtanie, piesty a sacie potrubie), potom neviem ako to funguje so zapisom do TP a ci to je niekto schopny urobit v ramci zaruky (bez straty)... zeby Kois? Teoreticky aj prakticky by to nemal byt problem, len ako to je na Slovensku..(lidi + urady)? Nema s tym niekto skusenost? Tato cesta sa mi javi (v ramci mojich obmedzenych znalosti) ako najlepsi zaklad...pokracovat sa da filtrom, chipom, vyfukom...atd. Na zaklade referencii by to vrtanie (vratane rozobratia a zlozenia motora) mohlo vyjst cca 20 000Sk + nove piesty. Nie zle ak pozriem uvazim cennikovy rozdiel cien 1.8-2.0 duratec. (2.0 duratec som kupit nemohol, skratka v N1 nebol). Jediny problem by mohol byt (podla jedneho clanku na webe) ze Duratec motory su prakticky nerozoberatelne? (skladaju CNC stroje) - skratka v zmysle "set it and forget it" - neviem. Co vy na to? Kadial ist? (foki este nedorazil :( )

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od bee » 10.05.2008 01:40

uz je to kus off topic, ale nedalo mi to... a btw, cele toto riesim vlastne kvoli tomu, ze ff2 je taky tazky :( inak samozrejme ze default 125k v aute je parada nebyt to auto 1,3 tony tazke... holt, to som teda zvedavy, ako to pojde (felda 1.6 kombi pri cca 980kg mala slusny tah, FF bude mat lepsi: felda 980kg/55kW=17,8kg/kW vs 1.8 duratec FoFo 1360kg/92kW=14,8kg/kW vs 2.0 duratec FoFo 1360kg/106kW=12,8kg/kW) :)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od vcedula » 10.05.2008 10:51

Clovece, neviem, ci si to uz neprekombinoval. Uz pri kupe auta rozmyslat nad jeho otvorenim, prevrtanim a vymenou vnutornych cast a to este v zaruke ... 8O 8O 8O

- aj tvoja 1.8 musi mat premenlive nasavacie potrubie, neviem, kde si to cital, ze nema, pretoze o tom hovori skratka HE.
- vrtat motor, na to rovno zabudni, ked si ho nechces rovno znicit. Radsej si pozri nejake tie turbo kity, to ti da urcite viac, ako prevrtanie bloku. A mozno za tie iste peniaze.
- kazdy motor sa da rozobrat, okrem hrackarskych z Ciny :)
- nezabudni, ze kazda cast auta je stavana na niejaky vykon. Ked budes zvysovat vykon, musis menit aj niektore dalsie casti. Napr. piesty, ojnice, klukovku, a potom asi aj aj prevodovku a spojku, zalezi od toho, kolko PS chces z toho vydolovat.

Cakum-prask: ja by som tiez chcel z auta aspon 200 PS, ale nebudem predsa robit upravy motora pocas zarucnej doby. Ked sa nieco stane s motorom, tak mi to nikto neuzna ako zaruku. Zacal som strunami a filtrom a je to rozdiel citelny, dost citelny.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od bee » 11.05.2008 20:22

jasne ze 200 koni je mimo misu.. to som videl na nete, ze to robia z Duratec-u, ale je to komplet prerobeny motor (priame sanie, ine trysky a vymenene skoro vsetko co sa dá :))
Rozmyslam ako sa dostat niekde na 150 k. Kedze si niekde v sekcii motorov spominal ze 2.0 ma inu prevodovku, tak meniť objem je pasé, lebo by sa musela meniť aj prevodovka. Myslel som že 2.0 a 1.8 maju rovnake prevodovky. Chcelo by to pozrieť niekde údaje k tomu 1.8, len som zatiaľ nehľadal sprevodovanie.
Inak 1.8 Duratec praveze nema oznacenie HE (oznaceny len ako 1.8 16V Duratec DOHC) a cital som to aj v nejakých clánkoch ze 2.0 HE ma variabilne sacie potrubie, oproti 1.8 .
Este existuje varianta 2.0 Duratec SCI (priamy vstrek), ale to sa montovalo len do Mondea.
Opytam sa niekde vo ford servise, ci ma vyznam vrtat 1.8 na 2.0, ak okrem piestov by nebolo treba nic ine menit. Ak treba aj prevodovku, tak nic.
Zostane mi len upraviť filter/vyfuk (čo je tiež riadna palka :( komplet Milltec 4-2-1 + sportovy kat. skoro 1000 euro, narast o 5-10 k http://www.european-parts.net/catalog/p ... cts_id=598 ). Preto som myslel ze by bolo lepšie, rovno zvýšiť objem. Ale s tym mozem počkať aj na generálku a miesto vybrusu urobiť vrtanie :wink:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od bee » 11.05.2008 21:23

tak z vrtania nic nebude ani v buducnosti, 2.0 ma aj vacsi priemer ventilov oproti 1.8.
Okrem toho valce maju vložku z liatiny, co by bol asi dalsi problem, v garazi sa to asi nebude dat prevložkovat.
Takze definitivne zostavaju ako mozne upravy len filter/Ecu remap/vyfuk.
Idem setrit na ST-cko :)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od vcedula » 11.05.2008 22:20

som rad, ze si sa takto rozhodol. Daj tomu radsej cas. Postupne si mozes motor upravovat, aj ja sa tak chystam. Vrtanie je podla mna ta uplne najhorsia vec, ktoru by si spravil.
Presne, ako pises, filter + ECU + zvody + vyfuk. Neboj sa, to spravi z tvojho auta riadnu raketu. Ja mam zatial len filter, este nemam doriesene nasavanie, ale rozdiel vo vykone je uzasny. Nezabudni, mas 1.8 litrovy motor, tebe sa nebude zdvihat vykon ako na 1.3, tebe pojde pekne rychlo hore.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
tompec
Junior
Junior
Příspěvky: 264
Registrován: 25.04.2008 19:45
Bydliště: Ostrava, F-M

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od tompec » 11.05.2008 23:00

No vida tak to už budeme v reds 3 nové kombíky - počítám i Quickiho :wink:

Já teda nejsem žádný závodník a jen běžný uživatel a v motorech se moc nevyznám. Ale myslím si, že 1,8 v benzínu bude bomba, protože moje 1,6 100k je taky bomba. Když chci někoho předjet, stačí lehce přišlápnout plyn a už ho mám :mrgreen: I když se teda většinou snažím jezdit ekonomicky. Ale auto táhne krásně i při 160 km/h a rozhodně to není žádný lenoh :twisted:
Takže už jsem na to pěkně vybavené auto zvědavý :!:
FoFo Combi FL08 Trend, 1,6 Duratec 74 kW/100 k, 04/08, Red Colorado
Škoda Fabia Clasic Plus, 1,2 47 kW, 07/04, červená Cordoba
Citroen AX
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od killerhammer » 12.05.2008 13:03

bee, ty si blazon 8)
za cenu tych uprav si mohol radsej kupit 2.0 tdci alebo 2.0 benzin, nie :?: :D

tompec, 100k 1.6 vo focuse takisto ako aj 115k 1.6 ti-vct takisto ako aj 1.8 benzin su na blaznenie slabe motory
ak sa xces vyblaznit, tak jedine focus ST :!:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od vcedula » 12.05.2008 13:10

KH: on chcel auto bez DPH, tam 2.0 benzin nie je.
A na vyblaznenie ti staci aj 2.0 benzin, ver tomu. Ten nesmies prehnat podvozok :) Kazde rano do prace prechadzam zakruty v polosmyku, riadim ho plynom :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od jamaka » 12.05.2008 13:13

Mal si dat dorobit mrezu a mal by aj tu 2,0.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od killerhammer » 12.05.2008 13:18

ale 2.0 tdci N1 urcite je, nie :?: :idea:

samozrejme, nehadam sa, kazdy sa blazni podla svojich schopnosti a moznosti, mne tiez staci na vyblaznenie mojich 115k 8)
ano tych 145-150k co 2.0 benzin ma, na blaznenie urcite staci. ale ST by bolo lepsie :idea:
ale zasa mas doma ST a rozmyslas, ze bmw1 135i by bolo lepsie :mrgreen: takze si nevyberies :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
tompec
Junior
Junior
Příspěvky: 264
Registrován: 25.04.2008 19:45
Bydliště: Ostrava, F-M

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od tompec » 12.05.2008 13:30

No jo, no jo :wink: Pro mě je 100k akorát :mrgreen: Asi bych měl pak strach jezdit s takovým motorem (160k a víc) po městě, protože to je právě lokalita, kde jezdím asi nejvíce (80%).
FoFo Combi FL08 Trend, 1,6 Duratec 74 kW/100 k, 04/08, Red Colorado
Škoda Fabia Clasic Plus, 1,2 47 kW, 07/04, červená Cordoba
Citroen AX
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: jaký motor Ford Focus 3 kombi/5d hatchback

Příspěvek od killerhammer » 12.05.2008 13:45

hej hej to je pravda :idea:
ono napr. aky ma zmysel kupovat 1000k bugatti veyron na slovenske cesty alebo do mesta :?:
urcite ziadny, jedinym zmyslom je iba ukazat ze na to mas prachy :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host