Stránka 3 z 4
					
				
				Napsal: 26.12.2007 11:14
				od pelen
				pbjun píše:No fakt mi to doporucil primo ten chlapik u nahradnich dilu 

 Ptal se me jak jezdite pane tak sem mu rek ze jako prase a hodne to tocim a on mi rekl ze doporucuje 5W50 tak sem kyvl a uz mi nesl kanystr s tekutinou jakoby olejova voda 

 
Je to v rozporu z:
b) Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída SAE). Proto může být pro motor, pro který je předepsán olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50 při normálním zatížení.
vice na:
http://www.csmarketing.cz/znalost_viskozita.asp 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 12:48
				od pbjun
				Ja se v tomto moc nevyznam, proto sem si nechal doporucit primo u vyrobce auta a tam mi rekli ze pro me bude nejlepsi olej 5W50 a este k tomu longlife kteryzto sem odmitl protoze sem slysel ze to neni dobra volba tak sem vzal klasicky 5W50 a zatim to vypada docela dobre, ale pokud je pro motor lepsi 5W30 tak pri vymene ktera bude velmi brzy tam naliju 5W30 

 Rad se poucim...
 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 13:25
				od inziFocus
				auto bolo pred 2 mesiacmi na servisnej kontrole, menili samozrejme olej, ale neviem aky dali. Inac auto v tychto zimach tazsie startovalo a motor dost hucal kym bol studeny. takze to mozno suvisi aj s olejom. auto uz pri sebe nemam, idem teraz cestovat inym autom
inac to pravdepodobne budu rozvody - pozeral sa na to jeden clovek.
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 13:27
				od pbjun
				Ze by Ti tam dali 10W40? myslim ze to se pak chova takhle (zkusenejsi bud potvrdte nebo vyvratte) ale mam pocit ze toto tu uz nekdo psal ze dokud se neochladi tak 10W40 vpohode a jak se ochladi tak to hur hybe motorem...
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 13:31
				od Loeb
				Někdy taky ještě pomůže když vyměníš olej v motoru za novej. Jak ho tam máš dloho?
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 13:33
				od pbjun
				Psal dva mesice takze tipuju ze vic jak 10tis nema najete... (ja mivam 12 - 16 za dva mesice....)
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 13:48
				od Loeb
				Zkusil bych to..
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 13:50
				od pbjun
				Tak taky bych nejdriv sel po oleji podle toho co pise... Bud mu tam dali spatny a nebo ho tam muze mit malo... Popripade muze mit v oleji vodu ne, to by taky mohlo delat toto ne?
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 14:39
				od Loeb
				to by taky bylo možný, ale to by si snad všiml že se mu ztrácí voda...nebo třeba taky nevšiml..
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 15:36
				od pbjun
				No reknu Ti to takhle, muj tatik by si bez kontrolek nevsiml ze nema olej ani vodu vubec 

, ten si nevsimne niceho dokud mu auto nechcipne 

, takze chvilka nepozornosti a ani ten co si to hlida si nevsimne zavcasu...
 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 17:59
				od inziFocus
				olej 2 mesiace , 4000 km. nikdy som olej nepotreboval dolievat, vzdy bol presne po rysku.  zajtra teda uvidime 

 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 18:16
				od pbjun
				Jj to sem zvedavy co je to za zavadu 

 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 21:22
				od Jozkablack
				pbjun píše:Ze by Ti tam dali 10W40? myslim ze to se pak chova takhle (zkusenejsi bud potvrdte nebo vyvratte) ale mam pocit ze toto tu uz nekdo psal ze dokud se neochladi tak 10W40 vpohode a jak se ochladi tak to hur hybe motorem...
To ale musej jít teploty pod -20 aby tam bylo znát rozdílu, mezi 5W-40, nebo 10W-40. Tady bych problem nehledal.
 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 21:36
				od pbjun
				No to je taky fakt, ale on psal ze to startovalo hur, ale pri -20 uz by to nestartovalo skoro vubec ne?
			 
			
					
				
				Napsal: 26.12.2007 21:41
				od Jozkablack
				Já do Mitsubishi a švagr do Escorta lejem jedině 10W 40 a nebyl problém i v -25