Parkování bez ručky

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 17.11.2007 16:21

Dany píše:Poslední logické vysvětlení: Povolené svíčky...
Cože? Buď jsem ouplně mimo, nebo mi něco uniklo :?
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

Uživatelský avatar
zaza
Junior
Junior
Příspěvky: 247
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od zaza » 17.11.2007 16:29

Muj mechanik mi radil, že když chci zjistit prokluzování spojky, při zastavení zařadit 3 a pustit spojku. Když motor nechcipne, je problem :?
Ford Focus II Combi 2005 1,6TDCi 80kW silver
Obrázek

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 17.11.2007 16:32

ha :!: Tak já na to jdu selským rozumem a ono to nebylo tak úplně mimo :!:
:P
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 17.11.2007 16:42

Zkusím ti to vysvětlit, sice tím lexie nepomůžu ale bude to snad sloužit na udělámí obrázků kdy a proč se používá ručka. Dany měl na mysl, že když bude povolené svíčky je hodně snížena komprese a tím vlastně kola kinetickou energií auta roztočí přes převodovku i motor, když povolíš svíčku tlak prostě uteče a motor se točí lehce. Když se stojí z velkého kopce stává se třeba , že dokud je motor teplý udrží to komprese motoru, motor schladne, materiál v motoru se stáhne a motor neudrží váhu celého auta, auto se prostě dá do pohybu, stávalo se to běžně u starých liaz. Dnes se v motorech používájí jiné materiály, ale kinetická energie je stále stejná. Záleží kde člověk parkuje pokud na rovině tak bych to dělal přesně jak píše Pelen, z kopce jistě trochu víc, pokud nejsou popraskané lanovody nebál bych se toho a to ty Lexie nemáš, ale nevím z jakého kopce parkuješ, že se ti auto jen tak rozhýbe.

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 17.11.2007 16:48

Děkuji Bobanovi za vysvětlení, přesně to jsem měl na mysli :wink:
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 17.11.2007 17:06

Nejdříve mě napadlo, že o čem Dany mluví bude něco jako popisuješ - tedy že nebude co kompresovat. Pak jsem tu myšlenku ale zavrhl. Přece je tam vícero děr, než jen na svíčky: někudy tam musí něco přijít, nekudy to musí ven...
Takže jsem si řekl, že i kdyby svíčky těsnily jak blázen, je tam spousta jiných děr. Takže motor (válce) jsou jeden velkej cedník a tak jsem nepředpokládal, že auto, které drží jen na zpátečce vlastně drží na vzduchu :?
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 17.11.2007 17:12

Je to tak :wink: V praxi jsem s tím často přišel do styku jako kluk u pionýra kdy jsem čistil svíčku ocelovým kartáčem a když mě v tom někdo zabavil a já ji tam pak zapoměl dát, tak mi to bublalo naprázdno, jakoby tam žádný kvalt nebyl.
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 17.11.2007 17:15

no já ručku používám max. při stání na křižovatce v kopci, abych zbytečně nestál na brzdě a nesvíl tomu za mnou do očí páč to taky k smrti nesnáším :wink:
při prkování na rovině nechávám jedničku, v kopci 1 nebo Z podle toho jak stojím, ale pokud to je nějaký krpál tak ještě pro sichr i tu ručku :wink:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 17.11.2007 17:22

Skubi píše:no já ručku používám max. při stání na křižovatce v kopci, abych zbytečně nestál na brzdě a nesvíl tomu za mnou do očí páč to taky k smrti nesnáším....
Tak to koukám, co může vadit. Tohle jsem nějak nikdy nevnímal, natož abych si uvědomil, že to může někomu za mnou vadit :?
Tož to sa, chlapi a roby, omlouvám předem, ale asi na tý brzdě budu hamstnutej dál :P
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 17.11.2007 17:26

Kdyby byl motor spalovací prostor trochu ják cedník nefungovalo by to.!! Já mám jinou zkušenost upravený motor škoda tzv. A měl dva pistni kroužky. Když byl motor studený šlo s ním na klice točit jednou rukou za řemenici, ovšem když se motor ohřál tak nešlo otočit ani s klíčem.

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 17.11.2007 17:37

Boban píše:Kdyby byl motor spalovací prostor trochu ják cedník nefungovalo by to......
OK OK. Budu vám tedy věřit. Co jiného mi zbývá :P

:arrow: Ale stejně je zajímavé: když ve škole ukazovali funkci motoru, byl přeříznutej vejpůl (tedy díra jak vrata) a dalo se s ním točit jak za studena, tak po zahřátí. fungoval skvěle! :-D :lol: :-D
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 17.11.2007 17:40

-Ladis- píše:
Boban píše:Kdyby byl motor spalovací prostor trochu ják cedník nefungovalo by to......
OK OK. Budu vám tedy věřit. Co jiného mi zbývá :P
Tak je to správně :D
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
-Ladis-
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BRNO, CB, UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -Ladis- » 17.11.2007 17:44

Dany píše:Tak je to správně :D
Ano prosím 8) :oops: 8)
Ford Focus II 1.6 74 kW Collection 5HB 2007 modrá aquarius + Sony CD/mp3, dualklima, vyhř. přední sklo, EBA
Obrázek
galerie: zde

Uživatelský avatar
Lexie
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 654
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lexie » 17.11.2007 19:21

A ty svicky se daji dotahnout jen v servise nebo to clovek zvladne sam?? Teda abych byla presna... jestli to JA zvladnu sama :lol: :lol:
Ford Focus, 1.6 16V, 01/2000, HB / silver mazlik
Obrázek

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 17.11.2007 19:25

Lexie píše:A ty svicky se daji dotahnout jen v servise nebo to clovek zvladne sam?? Teda abych byla presna... jestli to JA zvladnu sama :lol: :lol:
Lexie, to v pohodě zvládneš dotáhnout sama odpojíš káblíky, vezmeš klíč na svíčky a dotáhneš, nic na tom není.
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů