spínání turba?
- Dala
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jevíčko
Nazdárek Abe, Ti to Turbo tam klidně namontuju. Se ještě domluvíme. Jestli máš u toho Turba ten Housing prasklej, tak to Turbo je na vyhození. Bude to praskat dál, a časem se Ti může rozletět. To vypadá podle těch zkroucenejch svodů a prasklim housingu, že tomu někdo dal pěkně na prdel. Bych do toho prasklího Turba nedával ani korunu.
Zatím čus.
Zatím čus.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
EGR ventil je zařízení na snižování škodlivých emisí, umístněn na sání. Je spínán podtlakově z EGR solenoidu nebo přímo elektricky podle splodin ve výfuku. Umožňuje přepouštět bohaté výfukové plyny zpět do válců.abe píše:Nevim jak je to u TDDI,ale u TDCI je to primo na sani(samozrejmne je to na kazdym aute na sani u nafty),ale proste neni tam ani vydu po srobkuNekde jsem cet ze nejaky tipek sundal primo tu plechovou cepicku z toho EGR,ale pak se stejne nikam nedostal.Jinak uz jsem toho hodne precet o zaslepeni EGR vypadalo to velice zajimave.
Uz vim, co se mi tam jeste posralo, ten solenoid


- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- abe
- Junior
- Příspěvky: 201
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bohumin
Jeste se vratim k tomu EGR.Mne by mnel fungovat,ale co kdybych si ho nejak odblokoval.Rika se ze nekteri davaji kulickove lozisko do hadicky a tim ho deaktivuji,ale musi fungovat,jinak jak nefunguje a propousti tak by se musel zaslepit.To bych ho musel vyrezat
Najdu lozisko a skusim to.Zkousel jsem jen ze jsem vytah hadicku,ale auto to poznalo a bylo uplne chciple.Neni to vubec spatne tema,co by na to rekli odbornici Foki,Dala atd. jak je to s tim EGR!!! 




- Dala
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jevíčko
Nazdárek, Abe ti to turbo tam za tu cenu i namontuju.
Muzes me kontaktovat na e-mail: Dala.K@seznam.cz
Muzes me kontaktovat na e-mail: Dala.K@seznam.cz
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
to abe:
Nasel jsem tohle:
Honda klub:
Funkce EGR ventilu je jednoduchá: Propojuje výfukové potrubí se sáním takovým způsobem, že část výfukových plynů se nasává do motoru zpět společně s filtrovaným vzduchem. Cílem je snížit emise výfukových plynů. Snaha jistě chvályhodná, ale po 200 tis. najetých kilometrech nemusí už být složení výfukových plynů ideální, a tak tím spíš dochází k zanesení EGR ventilu a následně i sání.
Na ventilu je snímač, který funguje na principu potenciometru a vedou k němu tři vodiče: Je do něj přiváděno napětí +12V a uzemění. Na třetím vodiči lze pak odečítat napětí, které je závislé na poloze ventilu. Samotný ventil je vcelku chytře ovládán podtlakem, jehož zdrojem je prostor sání (toto řešení je mnohem méně poruchové, než kdyby byl ventil elektromechanický). Hodnota podtlaku se sice mění v závislosti na otevření škrtící klapky, ale ventilu stačí k otevření málo (to lze vyzkoušet i nasátím ústy – ale pozor, pokud to budete dělat na zamontovaném EGRku a s běžícím motorem, tak si raději sundejte kravatu
– tohle je mimochodem jednoduchý test, zda EGR funguje správně – na volnoběh se totiž motor při otevření EGRka začne dusit a většinou i chcípne. Strašpytlové použijí k vytvoření podtlaku vakuovou pumpičku (nebo podtlakový erektor
).
V praxi se podtlak dostává k ventilu na pokyn ECU, která pak logicky předpokládá, že se ventil otevřel a tuto skutečnost bohužel i kontroluje. Pokud tedy na už zmíněném třetím vodiči konektoru nenaměří napětí v určité toleranci, tak nahlásí chybu 12 – Chyba EGR okruhu.
Existuje návod, jak EGR ventil odstavit. Naneštěstí to nelze udělat prostým odpojením konektoru nebo podtlakové hadičky (ECU si funkčnost hlídá) – a tak nezbývá než vystřihnout z plechu záslepku ve tvaru půdorysu EGR ventilu a vložit ji mezi ventil a blok motoru. Tím se zamezí cirkulaci výfukových plynů a EGR ani sání se už nezanáší – je sice stále nutné zajistit, aby byl ventil funkční, ale teď se na něm už nemá co pokazit. Touha po laciném zisku (rozuměj zvýšení výkonu za málo peněz) je věčná, a tak někteří lidé tvrdí, že se tím zvýší i výkon - to ale nemohu z vlastní zkušenosti potvrdit. Dovolím si tvrdit, že z logiky věci vyplývá, že tato úprava nemá negativní vliv na životnost motoru – spíše naopak. Naproti tomu je potřeba počítat s vyššími emisemi – na technické kontrole se to ale neprojeví, protože EGR ventil se v průběhu měření nedostane do otevřeného stavu.
http://enzo.opf.slu.cz/~foltyn/fist/rea ... ticle_id=8
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 804fc1d73a
Nasel jsem tohle:
Honda klub:
Funkce EGR ventilu je jednoduchá: Propojuje výfukové potrubí se sáním takovým způsobem, že část výfukových plynů se nasává do motoru zpět společně s filtrovaným vzduchem. Cílem je snížit emise výfukových plynů. Snaha jistě chvályhodná, ale po 200 tis. najetých kilometrech nemusí už být složení výfukových plynů ideální, a tak tím spíš dochází k zanesení EGR ventilu a následně i sání.
Na ventilu je snímač, který funguje na principu potenciometru a vedou k němu tři vodiče: Je do něj přiváděno napětí +12V a uzemění. Na třetím vodiči lze pak odečítat napětí, které je závislé na poloze ventilu. Samotný ventil je vcelku chytře ovládán podtlakem, jehož zdrojem je prostor sání (toto řešení je mnohem méně poruchové, než kdyby byl ventil elektromechanický). Hodnota podtlaku se sice mění v závislosti na otevření škrtící klapky, ale ventilu stačí k otevření málo (to lze vyzkoušet i nasátím ústy – ale pozor, pokud to budete dělat na zamontovaném EGRku a s běžícím motorem, tak si raději sundejte kravatu


V praxi se podtlak dostává k ventilu na pokyn ECU, která pak logicky předpokládá, že se ventil otevřel a tuto skutečnost bohužel i kontroluje. Pokud tedy na už zmíněném třetím vodiči konektoru nenaměří napětí v určité toleranci, tak nahlásí chybu 12 – Chyba EGR okruhu.
Existuje návod, jak EGR ventil odstavit. Naneštěstí to nelze udělat prostým odpojením konektoru nebo podtlakové hadičky (ECU si funkčnost hlídá) – a tak nezbývá než vystřihnout z plechu záslepku ve tvaru půdorysu EGR ventilu a vložit ji mezi ventil a blok motoru. Tím se zamezí cirkulaci výfukových plynů a EGR ani sání se už nezanáší – je sice stále nutné zajistit, aby byl ventil funkční, ale teď se na něm už nemá co pokazit. Touha po laciném zisku (rozuměj zvýšení výkonu za málo peněz) je věčná, a tak někteří lidé tvrdí, že se tím zvýší i výkon - to ale nemohu z vlastní zkušenosti potvrdit. Dovolím si tvrdit, že z logiky věci vyplývá, že tato úprava nemá negativní vliv na životnost motoru – spíše naopak. Naproti tomu je potřeba počítat s vyššími emisemi – na technické kontrole se to ale neprojeví, protože EGR ventil se v průběhu měření nedostane do otevřeného stavu.
http://enzo.opf.slu.cz/~foltyn/fist/rea ... ticle_id=8
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 804fc1d73a
- abe
- Junior
- Příspěvky: 201
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bohumin
Hoj kluci,Dalo mas me na mailu,tak dej echo.Dik za zpravicku Pelene,je to velice zajimave tema.Jak je vydno,tak zaslepeni by tomu urcite prospelo nez uskodilo.Je to tam fakt jen kvuli emisim,kdyz si clovek predstavi co mu tam jdou za sr.... do sani,hruza.Ale je problem,zaslepit ho na TDCI.Urcite u TDDI jde odsroubovat,ale TDCI ho ma na ostro.Proto pri poruse EGR se musi vymenit i se sanim
Kdyby mnel nekdo napad jak ho zaslepit u TDCI,tak sem snim 


- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kladensko
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Tenka hadicka jde do dilu, ktery je tesne vlevo cervenych kabliku - celek:kmichal píše:mě taky turbo zabíralo až od cca 2800 ot. a našel jsem uvolněnou jakousi hadičku,tak jsem ji stáhnul el.páskou a motor šlape jak má.Mám to vyfocený tak to mohu poslat na mail kdo bude mít zájem.Vložit to sem neumím.

Detail pojisteni tesnosti hadicky paskou:

- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Ja jsem poznal po zaslepeni ventilu o trosku vetsi vykon. Dal mi tam ten Plech, jak popisoval pelen.
Kdyz byl ten ventil spatny, tak kdyz jsem mel nizsi otacky - cca. 1300ot. na trojku, tak se auto vubec nechtelo rozjet a musel jsem podradit. Po zaslepeni se auto z nizkych otacek vyhrabe o hodne rychleji, takze se daji nektere zatacky dobre projet na trojku a pak bez problemu rozjet, predtim to bylo temer nemozne.
Kdyz byl ten ventil spatny, tak kdyz jsem mel nizsi otacky - cca. 1300ot. na trojku, tak se auto vubec nechtelo rozjet a musel jsem podradit. Po zaslepeni se auto z nizkych otacek vyhrabe o hodne rychleji, takze se daji nektere zatacky dobre projet na trojku a pak bez problemu rozjet, predtim to bylo temer nemozne.
- Singlemalt
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Mohelnice
- Kontaktovat uživatele:
- abe
- Junior
- Příspěvky: 201
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bohumin
Hoj kluci,tak jsem si dal kulicku z loziska do podtlakove hadicky co vede do EGR ventilu
(EGR fungoval takze kulicka staci) Zatim jezdim a negativni ucinky nepozoruji,ale zda se mi ze je to o malinko zivejsi hned od spodu.Ale cas ukaze jestli to neni prvni pocit,ale doufam ze ne posledni
Dam pak vedet jak to funguje 



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host