Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám
Jak efektivně zahřát motor TDDi
- PedroH
- Zkušený

- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Jediná možnost, kdy ohřívám motor na volnoběh, je pokud je fofo zasněžený. Nastartuju, zapnu ofuk předního okna (spolu s ofukem noh, aby nešla klíma) naplno a jdu ometat. Než ometu, trochu se to zahřeje, pak šetrnou jízdou zahřeju převodovku a můžu jet.
Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám

Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- PedroH
- Zkušený

- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver

- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- Partizan
- Junior

- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
Já nastartuju a hned jedu.Volnoběhem zahřívat není podle mého dobrý.Kór u diesela.A tohle to potvrdí
Někteří motoristé si dělají přehnané starosti o svého čtyřkolového miláčka. Mnozí před jízdou motor svého vozu nastartují a nechají jej "zahřívat" na volnoběžné otáčky v domnění, že vyjet se musí jen se studeným motorem.
Toto tvrzení však není zcela správné, protože otravují své okolí zbytečným hlukem a výfukovými splodinami. Hlavní chybou při takovém "zahřívání" je, že motor se sice částečně zahřeje, ale ostatní pohyblivé části vozu zůstanou studené! Každé vozidlo obsahuje totiž nejen motor, ale i převodovku, řízení a brzdy. Toto všechno jsou pohyblivé díly, které mají také svoji předepsanou teplotu a před uvedením na plný výkon vozu by se měly zahřát. Tedy nejen motor, ale vlastně celý podvozek.
Nejlepším způsobem, jak všechno pomalu a rovnoměrně uvést do provozní teploty je nastartovat a ihned vyjet! Na tom se shodnou výrobci všech vozidel a v každé příručce k motorovému vozidlu tuto radu taky najdete.
Ihned po vyjetí samozřejmě nesmíme vytáčet motor do vysokých otáček. Plynule se rozjíždíme a postupně řadíme vyšší rychlostní stupně, to je ostatně hlavní zásada hospodárné a bezpečné jízdy i se zahřátým motorem!
Nesmíme zapomenout, že i brzdy se musí zahřát! Systém jízdy "brzda-plyn" v zimě při teplotě -10°C ihned po nastartování není zrovna nejbezpečnější!
Ten, kdo do této chvíle rozehříval auto před domem bude možná mile překvapen, jak rychle se nyní vůz tímto způsobem zahřeje na provozní teplotu!
Někteří motoristé si dělají přehnané starosti o svého čtyřkolového miláčka. Mnozí před jízdou motor svého vozu nastartují a nechají jej "zahřívat" na volnoběžné otáčky v domnění, že vyjet se musí jen se studeným motorem.
Toto tvrzení však není zcela správné, protože otravují své okolí zbytečným hlukem a výfukovými splodinami. Hlavní chybou při takovém "zahřívání" je, že motor se sice částečně zahřeje, ale ostatní pohyblivé části vozu zůstanou studené! Každé vozidlo obsahuje totiž nejen motor, ale i převodovku, řízení a brzdy. Toto všechno jsou pohyblivé díly, které mají také svoji předepsanou teplotu a před uvedením na plný výkon vozu by se měly zahřát. Tedy nejen motor, ale vlastně celý podvozek.
Nejlepším způsobem, jak všechno pomalu a rovnoměrně uvést do provozní teploty je nastartovat a ihned vyjet! Na tom se shodnou výrobci všech vozidel a v každé příručce k motorovému vozidlu tuto radu taky najdete.
Ihned po vyjetí samozřejmě nesmíme vytáčet motor do vysokých otáček. Plynule se rozjíždíme a postupně řadíme vyšší rychlostní stupně, to je ostatně hlavní zásada hospodárné a bezpečné jízdy i se zahřátým motorem!
Nesmíme zapomenout, že i brzdy se musí zahřát! Systém jízdy "brzda-plyn" v zimě při teplotě -10°C ihned po nastartování není zrovna nejbezpečnější!
Ten, kdo do této chvíle rozehříval auto před domem bude možná mile překvapen, jak rychle se nyní vůz tímto způsobem zahřeje na provozní teplotu!
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal
- zewl
- Test driver

- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- nego
- Nováček

- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Gottwaldov
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver

- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- Peter
- Junior

- Příspěvky: 326
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlate Moravce
ten ofuk mozes nechat len na sklo klima sa nezapne pokial je pod 4 stupne aj ked sa rozsvieti kontrolka ale klima nepojdePedroH píše:Jediná možnost, kdy ohřívám motor na volnoběh, je pokud je fofo zasněžený. Nastartuju, zapnu ofuk předního okna (spolu s ofukem noh, aby nešla klíma) naplno a jdu ometat. Než ometu, trochu se to zahřeje, pak šetrnou jízdou zahřeju převodovku a můžu jet.
Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám![]()
![]()
Ford Focus r.v. 99 1.8TDDi Trend 3dv Panther black


- zewl
- Test driver

- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- staroch
- Zkušený

- Příspěvky: 1100
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Já taky ometám na volnoběh
ale čas od času strčím nohu do auta a lehce zatůruju. Předpokládám, že se při tom motor promaže
.
Ať nedře na sucho jak stará mora.
Ať nedře na sucho jak stará mora.
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.
- zewl
- Test driver

- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Jakekoliv zahrivani na volnobeh bez bufiku nema smysl, pac se to proste neohreje
Na zahrati je nejlepsi jizda po meste, je to takova nenasilna metoda a po par semaforech uz je teplo
Plynula jizda 90km/h auto taky nezahreje. Kdyz mam rano fakt cas a do prace jedu pomalu = 90-100km/h, tak rucicka teploty je po 11km v 1/4 stupnice. Kdyz jedu svizneji 100 - 110km/h, tak je ve stejnem miste asi po 7km a pak stoupa az do poloviny. Kdyz sklidnim jizdu, zase klidne o kousek klesne. Takze podle me se proste plynulou rychlejsi jizdou zahriva nejpomaleji, protoze se mene zatezuje motor a proudici vzduch vice ochlazuje.
U stareho TDDI jsem mel bufik, takze po 3km byla rucicka uprostred, u dalkovych tras po 6km a zase pri delsi plynule jizde se bufik zapnul, protoze se motor ochladil. Bez bufiku to hralo tak po 8-10km mimo mesto.
Jediny duvod, proc jsem cekal s nastartovanym autem byl, ze jsem odmrazoval celni sklo vyhrivanim. Bufik byl ale hodne dobra vec, uvazoval jsem, ze bych ho chtel i v novem, ale obyc. stal kolem 8000,- a programovatelny cca 30000,-

U stareho TDDI jsem mel bufik, takze po 3km byla rucicka uprostred, u dalkovych tras po 6km a zase pri delsi plynule jizde se bufik zapnul, protoze se motor ochladil. Bez bufiku to hralo tak po 8-10km mimo mesto.
Jediny duvod, proc jsem cekal s nastartovanym autem byl, ze jsem odmrazoval celni sklo vyhrivanim. Bufik byl ale hodne dobra vec, uvazoval jsem, ze bych ho chtel i v novem, ale obyc. stal kolem 8000,- a programovatelny cca 30000,-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 4 hosti







