1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Měření kompresních tlaků je dost orientační - v podstatě zásadní je jen rozdíl mezi jednotlivými válci, nikoliv absolutní hodnota.
Jestlize zde jsou tři válce po 10 a poslední 9,65, tak se bavíme o 0,35 rozdílu.
Jestlize zde jsou tři válce po 10 a poslední 9,65, tak se bavíme o 0,35 rozdílu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Kde je prosím ten odkaz na pána (borce) na Fordy?vladka1 píše: 02.04.2025 11:40 Jediný co mi přijde divný jsou tlaky, myslim že ideál je 13
10 resp. těch 9,7 už může být hranice kdy blbě/ později zapaluje a to je to poškubávání...? Po resetu adaptací to jede na default mapy a chvíli trvá než se směs adaptuje na optimální, tj. do té doby může být bohatší a pálí to líp..
Ale může to být i chyba měření, jiný tlakoměr nebo postup může vyhodit jiný hodnoty.. Tři válce stejný jeden trochu jinak..
Možná oslovit toho borce na Fordy, vedle tu je odkaz.. To je asi jeden z mála kterej ty motory zná a umí vyhodnotit souvislosti drobností..
Chiptuning a upravit mapy na míň "eko" směs by to mohlo vyřešit taky..
Tipuju že to je nějaká pitomost/ kombinace několika drobností...
To auto tě miluje, prostě chce abys ho pořád osahával a byl u něj a i myslel na něj co nejvíc![]()
Ten můj jede perfekt ale hnijeAle to má ještě klapku na lanko a ne ty moderní kokotiny..
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Dneska jsem to napíchnul přes Forscan a sledoval dlouhodobé a krátkodobé korekce paliva a teplotu chladicí kapaliny. Korekce dlouhodobá je 3,91 až 7,81 %, korekce krátkodobá je -10,16 % až 10,94 % avšak teplota chladicí kapaliny vystoupá na 76°C, pak klesne na 73°C, pak vyleze na 79°C, pak klesne na 71°C. Hodnoty jsem začal sledovat po 10 km jízdy.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
To ti otevírá a zavírá termostat, na cukání by to nemělo mít vliv žádný, leda na spotřebu když by otevíral moc brzo... Ale když koukám na díly tak většina má 82°C některý 74, tak asi cajk..
Jiří Honěk, Dobruška
https://www.facebook.com/DuratecMotors
Jiří Honěk, Dobruška
https://www.facebook.com/DuratecMotors
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Děkuji, napsal jsem mu mail, tak uvidíme.
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Řeším s pánem problém přes maily, ale dám to i sem, kdyby někoho něco napadlo. Nahrávám také soubory z Forscanu, kdyby se chtěl někdo podívat na celkový průběh.
- Otáčky
- Zátěž
- První lambda sonda
1) Graf při pomalém zrychlování a držení otáček, kdy auto cuká
2) Graf při deceleraci
3) Graf při volnoběžných otáčkách, kdy se auto dost často chvěje
Soubory z Forscanu [/size]
- Otáčky
- Zátěž
- První lambda sonda
1) Graf při pomalém zrychlování a držení otáček, kdy auto cuká
2) Graf při deceleraci
3) Graf při volnoběžných otáčkách, kdy se auto dost často chvěje
Soubory z Forscanu [/size]
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Tak pán už nereaguje
Nicméně, je divné, že kolísá zátěž motoru. Včera jsem kontroloval i podtlakové vedení posilovače brzd a tam také netěsnost žádná není. Jediné, co jsem ještě neměnil je tlakový senzor na servo čerpadle a senzor klepání. Myslíte, že by to mohlo dělat něco z těchto dvou senzorů?

- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Ještě jedna věc, třeba to není normální, už nevím.
Když vypnu motor, tak se z motoru ozve celkem hlasité odfouknutí.

- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Senzor tlaku serva zkus, otacky by se meli zvysit. Pak bych se zameril na regulator otacek - zde asi uz jen skrtici klapka, neni zde volnobeznak.
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Ten senzor zkusím vyměnit, mám ho tu nový, ale bojím se, že to neodvzdušním
Jinak, škrticí klapka je nová (zkoušel jsem 4 klapky)

- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Tak jsem na popud jednoho kolegy naměřil zase nějaké hodnoty. Je v pořádku, že je takto otevřená škrticí klapka?
Volnoběh
Otáčky - 754 až 798
TPS (škr. klapka) - 11,76 %
MAF - 1,93 g/s
MAP - 27,3 kPa
Zátěž LOAD - 19,22 %
Lambda 1 - 0,09 V až 0,72 V
Krátkodobá korekce - 0,38 % až 0,82 %
Dlouhodobá korekce - 13,28 %
Decelerace
Otáčky - 2200 a méně
TPS (škr. klapka) - 14,90 %
MAF - 4,75 g/s
MAP - 23,8 kPa
Zátěž LOAD - 18,04 %
Lambda 1 - 0 V
Krátkodobá korekce - 0 %
Dlouhodobá korekce - 5,47 %
Akcelerace
Otáčky - 1800 až 2500
TPS (škr. klapka) - 20 až 23,14 %
MAF - 10,42 až 15,91 g/s
MAP - 42,3 až 63,3 kPa
Zátěž LOAD - 43,14 až 59,22 %
Lambda 1 - 0,04 V až 0,76 V
Krátkodobá korekce - 0 až 1,82 %
Dlouhodobá korekce - 5,47 % stabilně
Volnoběh
Otáčky - 754 až 798
TPS (škr. klapka) - 11,76 %
MAF - 1,93 g/s
MAP - 27,3 kPa
Zátěž LOAD - 19,22 %
Lambda 1 - 0,09 V až 0,72 V
Krátkodobá korekce - 0,38 % až 0,82 %
Dlouhodobá korekce - 13,28 %
Decelerace
Otáčky - 2200 a méně
TPS (škr. klapka) - 14,90 %
MAF - 4,75 g/s
MAP - 23,8 kPa
Zátěž LOAD - 18,04 %
Lambda 1 - 0 V
Krátkodobá korekce - 0 %
Dlouhodobá korekce - 5,47 %
Akcelerace
Otáčky - 1800 až 2500
TPS (škr. klapka) - 20 až 23,14 %
MAF - 10,42 až 15,91 g/s
MAP - 42,3 až 63,3 kPa
Zátěž LOAD - 43,14 až 59,22 %
Lambda 1 - 0,04 V až 0,76 V
Krátkodobá korekce - 0 až 1,82 %
Dlouhodobá korekce - 5,47 % stabilně
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Palivo OK, Iskra OK, vzduch OK.
1. Výmena oleja + dekarbo spal. priestoru (foto vačky cez viečko, kludne veko dole-nové tesnenie) - spotreba oleja? - možné zanesené drieky ventilov
2. Kontrola lambda 1 na tesnosť dosadnutia na výfuku + priepustnosť komplet výfuku (pri SHDA je hodnota lambda 1 vyššia)
3. kontrola rozvodov v spolahlivom servise (podla prípravkov! + home test ( na voľnobeh do max otáčiek a následné plynulé padanie bez zakolísania).
1. Výmena oleja + dekarbo spal. priestoru (foto vačky cez viečko, kludne veko dole-nové tesnenie) - spotreba oleja? - možné zanesené drieky ventilov
2. Kontrola lambda 1 na tesnosť dosadnutia na výfuku + priepustnosť komplet výfuku (pri SHDA je hodnota lambda 1 vyššia)
3. kontrola rozvodov v spolahlivom servise (podla prípravkov! + home test ( na voľnobeh do max otáčiek a následné plynulé padanie bez zakolísania).
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Olej měním každých 8-10tis. km (nyní mám na něm 7tis. km. Spotřeba oleje není téměř žádná, nedolévám a na rysce mám max. o 1-2 mm méně mezi výměnami. Foto vaček přikládám (pořízeno před pár měsíci, kdy jsem dělal mrazové zátky na hlavě).
Lambda sondy jsem měnil nedávno obě dvě. Netěsnost tam není.
Sháním někoho zkušeného na kontrolu rozvodů, ale zde je to nereálné. klidně dojedu kamkoli. Zítra zkusím test jak říkáš.
Lambda sondy jsem měnil nedávno obě dvě. Netěsnost tam není.
Sháním někoho zkušeného na kontrolu rozvodů, ale zde je to nereálné. klidně dojedu kamkoli. Zítra zkusím test jak říkáš.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Kontrola rozvodu je jednoduchá - trn na kliku a pravítko na vačky, na to nepotřebuješ leteckýho mechanika... Stojí to pár stovek, nebo si ho udělej ze šroubu, rozměry trnu tu někde jsou, pravítko je jakýkoliv rovný plocháč který zapadne do výřezů vaček..
Netěsnost kolem lambdy by znamenala přisávání kyslíku a jelo by to na bohatší směs = vyšší spotřeba, nad určitou hodnotu vyskočí chyba, ale necukalo by to..
Tak bude nějaká blbinka typu zlomenej drát nebo studeňák někde v elektronice a mění to vibracema kontakt, následek je výpadek zapalování = škubnutí, ať už signál z čidel pro ecu přes napojení čipu na desku, až po signál z ecu do cívky.. Může to mechanicky reagovat na přetížení nebo i na pohyb motoru akcelerace/ decelerace.. Buď to náhodně měnit/ přepájet spoje metodou pokus - omyl, nebo zkušený elektronik s vybavením a znalostma..
Jediný co na první pohled nesedí jsou tlaky válců, ale ani při těch 10bar by to podle mě cukat nemělo a už vůbec ne při deceleraci. (a naměřených 10 může být i chyba metodiky měření)
Pán nekomunikuje - je jasný že radši dělá generálky za pár desítek tisíc s jasným mechanickým problémem kde jde na jistotu, než zadarmo radit s takovýmhle špekem.
Netěsnost kolem lambdy by znamenala přisávání kyslíku a jelo by to na bohatší směs = vyšší spotřeba, nad určitou hodnotu vyskočí chyba, ale necukalo by to..
Tak bude nějaká blbinka typu zlomenej drát nebo studeňák někde v elektronice a mění to vibracema kontakt, následek je výpadek zapalování = škubnutí, ať už signál z čidel pro ecu přes napojení čipu na desku, až po signál z ecu do cívky.. Může to mechanicky reagovat na přetížení nebo i na pohyb motoru akcelerace/ decelerace.. Buď to náhodně měnit/ přepájet spoje metodou pokus - omyl, nebo zkušený elektronik s vybavením a znalostma..
Jediný co na první pohled nesedí jsou tlaky válců, ale ani při těch 10bar by to podle mě cukat nemělo a už vůbec ne při deceleraci. (a naměřených 10 může být i chyba metodiky měření)
Pán nekomunikuje - je jasný že radši dělá generálky za pár desítek tisíc s jasným mechanickým problémem kde jde na jistotu, než zadarmo radit s takovýmhle špekem.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Fíkus1596
- Zkušený
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 29.05.2010 17:38
- Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Tak zadarmo určitě nic nechci, i jsem mu to psal, že bych klidně dojel a náležitě samozřejmě zaplatil
Nic mu nevyčítám, asi se s daným problémem taky nesetkal. Nicméně. Zkusil jsem ten test maxi. otáček (přidával jsem postupně) a puštění plynu. Otáčky klesaly plynule bez zadrhnutí viz video -
YouTube Video
Dále jsem vyčetl tento seznam chybových kódů.

Dále jsem vyčetl tento seznam chybových kódů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů