Ahoj všem.
V první řadě bych chtěl poděkovat všem, kteří byli ochotni mi pomoci!
Níže popsané budiž slouží budoucím podobným problémům a jejich rychlejšímu řešení.
ZaQuikovi za pomoc s řídící jednotkou a zaslání schematu zapojení pro proměření.
Stano za: "Takuto chybu MAPu ti nehodi hned po vyskutnuti anomalie v datach. To, co mu nesedi, musi trvat dlhsi cas."
Zjistil jsem mimo jiné, že pokud mám problém s autem, nemá cenu se obracet na autorizované servisy ve svém okolí. Pozor, tím neházím všechny do jednoho pytle.
Elektrika s problémem souvisela nepřímo. ŘJ a senzory ve skutečnosti celou dobu měly pravdu. Senzory celou dobu hlásily: "mám problém se vzduchem".
Očištění naoxidovaných koster mělo vliv ve skutečnosti takový, že chyba senzorů se ozvala o trochu dříve/očištění problém pouze trochu oddálilo.
Když nepomohly autorizované servisy a servis 1, vlezl jsem si před auto a znova vše procházel:
Když jsou senzory vpořádku, trubky taky. ŘJ je ok (vyměněná) a elektrika proměřená. Alternátor chybu nedělá a baterie je nová. Co říkají senzory? "mám problém se vzduchem". Co jediné tam ještě řeší vzduch?
Vzpomněl jsem si na servis 2, jak mi říká: "Tondo, vodešlo ti turbo"
"né, to né"
"no jak myslíš"
Objednal jsem si nové turbo od kamaráda ze servisu 2 a vsadil vše na jednu kartu.
Nečekal jsem, až mě nějaký servis vezme, sám jsem si ho vyměnil.
Já neautomechanik (ale vyučený zámečník), za sedm hodin v autě dýchalo nové (ne repas) Nissens. Postupoval jsem velmi opatrně, vše přetěsnil a před spuštěním turbo naplnil stříkačkou oleje, aby se nestartovalo na sucho. Zátky a krytky jsem sundaval až na poslední chvíli, aby nevnikly dovnitř nečistoty. Stejně tak sací potrubí po odpojení jsem ucpal hadrem.
První start proběhl po 200násobné kontrole všech hadiček. Ihned po startu jsem kontroloval těsnosti, hlavně oleje. Překročil jsem kritických 9 minut a po 15ti jsem si troufnul začít mačkat tlačítka. A představte si - autu to vůbec nevadilo!!!
Po cca 5ti minutách se z turba začalo kouřit. Po půlminutovém infarktovém 200/150 jsem zjistil, že se začal odpařovat konzervační olej.
Následovala 20km testovací jízda i přes kritickou křižovatku - vpořádku. To vše už 28. září.
Druhý den po vychladnutí opět kontrola těsnosti.
Dnes jsme už jeli trasu nějakých 120km - vše naprosto vpořádku.
Ono turbo vysloveně neodešlo. Ve skutečnosti zpuchřela membrána podtlakové regulace natočení klapky na turbu. Jenomže nerupla úplně, takže, dokud byl vyšší podtlak, jelo. Když byl nižší - spadlo to nouzáku. Turbo ale zadřené/přidřené není. Točí se hladce. A těch devět minut? ŘJ jednotka některé věci vyhodnocuje, až po nějakém času od satrtu. Proto jak na studený, tak na zahřátý motor pokaždé 550s +- pár sekund.
Stejně jsem šel do nového. To Nissens jsem pořídil za super cenu (skoro za cenu repasu) včetně sady těsnění.
Jen mě udivuje, že v tom autorizáku takovouhle základní věc ani nehledali, aby odhalili.