
Demontáž alternátoru 1.6
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 476
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Demontáž alternátoru 1.6
To vím.Jak poznám že alternátor dává dostatečný proud? Napětí mám v pohodě,14,2 - 14,5 podle venkovní teploty.Mám 4 měsíce starou baterku,nedávno jsem ujel 500Km a baterka má druhý den 12,2V a třeba za 14 dní 12V.Jinak mi to dělá od doby co my vařili na autě výfuk a neodpojovali baterku.Neodešlo třeba něco v alternátoru? Nebo třeba ukostření minus kabelu na kastli? Mám to orezlý a nemůžu to povolit,hrozí že tu M6 utrhnu. 

Naposledy upravil(a) venca.mar. dne 17.07.2021 20:26, celkem upraveno 1 x.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24544
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Demontáž alternátoru 1.6
1. citujes primo predesly prispevek
2. opakujes dotaz, ktery uz jsi polozil v jinem vlakne
... dve poruseni pravidel - jsi tu poprve?
(a to uz jsem musel slucovat Tvuj prvni dnesni dotaz do existujicicho vlakna)
2. opakujes dotaz, ktery uz jsi polozil v jinem vlakne
... dve poruseni pravidel - jsi tu poprve?

(a to uz jsem musel slucovat Tvuj prvni dnesni dotaz do existujicicho vlakna)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 476
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Opraveno. 

Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24544
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Demontáž alternátoru 1.6
nezapojils do auta nejaky novy spotrebic?
kolik V nameris na svorkach baterky pri nastartovanem motoru?
kolik V nameris na svorkach baterky pri nastartovanem motoru?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 476
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Teď 14,2 - 14,3V, v zimě po delší jízdě to klidně doleze na 14,5V.Když zapnu výhřev okna tak to spadne ale regulace to dožene.Nic jsem tam nepřidával,jen plašič,ten mi to za 3 týdny vybije,takže jsem ho odpojil.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24544
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Demontáž alternátoru 1.6
a meris to na svorkach baterie? nebo nekde v zasuvce nebo je to cislo z displeje budiku?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 848
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Alternátor
No pokud ti svařovali výfuk a ne odpojili baterii, tak je to jasné. Zajdi do servisu, kde to svařovali a reklamuj znicenou baterii od svařování!
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 476
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Jak na baterce tak i v autě na ukazateli z Číny to samý.Jinak starší foto,teď tak 14,2V,když trochu přidám tak 14,3V.Fotka je po ujetí 150km,ono to postupně vyleze takhle nahoru,i v létě.Prostě tomu nerozumím,místo aby to zezačátku dávalo víc a pak ubralo,tak to funguje obráceně,čím víc km ujedu,tím větší napětí.A místo baterie Bosch S5 51ah jsem teď kupoval Exide Premium 45ah což je blíže originálu,jezdím spíš krátký trasy.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- venca.mar.
- Junior
- Příspěvky: 476
- Registrován: 03.05.2011 14:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží. 

Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206Kw (Revo Stage1),performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13410
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Dělá mi to to samé, akorát podle čínského měřáku, co máš na fotce, spadne na 12,3. Po vypnutí motoru 12,8 a pak klesne a drží i měsíc. Baterie varta silver dynamic. Pokud to startuje lehce naposlech, tak to neřeš. On ten měřák v zapalovači ukazuje každý jinak.
Počkej do zimy. Při prvních mrazech se případné problémy projeví.
Počkej do zimy. Při prvních mrazech se případné problémy projeví.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Varta mi běžne ukazovala 12,1-12,2 V. záleží na proudu, ktery je akumulator schopný davat a kapacite, kterou dokáže udrzet. Varta mi vydrzela vzdy 6-7 let, po prvnim problemu se startovanim sla pryc. Nekdo by to treba dobil nabijeckou a pak by to asi fungovalo, ale za ty nervy mi to nestoji.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napětí baterky se měří bez zátěže. Spíš tomu nic neni a těch 12,2 sis jen všiml... 14 - 14,5 je OK a těch 12,2 při zátěži (aktivní ŘJ) je taky OK.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Pokud nabijes baterku jizdou tak se logicky zvedne i napeti o par mV. Jak pak auto stoji tak se samovolne neco vybije a bud rad ze to drzi 12.1V. Pokud chces hledat problem tak mer napeti pri startovani. Strc tam ten merak a jak ti pri startu napeti pada pod 10V tak muzes mi baterku jednou nohou v kremikovem nebi neli uz v nem. Jinak cca 11V pri starto je ok.venca.mar. píše: 18.07.2021 15:26 Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží.![]()
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výměna alternátoru
Mám teď vlastní praktickou zkušenost. Odešel mi ten starý originální altík (Ford A115IM = Denso DAN588) na 105A a chtěl jsem dát pro jistotu silnější na 120A. Koukal jsem také na Denso DAN1041 a nakonec jsem vzal ekonomickou řadu od AS-PL A6088. Záludnosti montáže stručně shrnul ZaQik v předchozím příspěvku - viewtopic.php?t=51534&start=27venca.mar. píše: 17.07.2021 19:28 Zdravím,měnil někdo u Focuse 08 1,6 16V altík za 120A?Jde mi o to jestli dával Denso z Volva nebo nový co se běžně prodávají třeba DENSO Alternátor DAN1041 a jak funguje ten neoriginální.
Já jsem se inspiroval různými videi na YTB, kde dělají výměnu altíku a ponechávají starý drážkovaný řemen (např. tohle https://www.youtube.com/watch?v=3bf6Ix5saBI). Mám brzy v plánu rozvody, tak při tom ho pak nechám vyměnit (doporučený postup od výrobce je totiž použití speciálního napínáku, které se smí udělat prý jen jednou u nového řemene).
- demontáž jde vcelku dobře - jen je potřeba mít speciální ořech Torx (E8) na ten závrtný šroub
- kabel jsem ponechal v původním natočení (aby se využilo původní bezpečné vedení a nikde nedotýkal), takže jsem trochu upilovával plastové krytí kolem plusového šroubu
- napnutí řemene při montáži - je potřeba docela velká síla, takže je vhodné nějaké páčidlo - viz foto asi metrové tyče, kterou jsem opatrně (přes hadrové vypodložení) opřel o stranu altíku a zapřel se o karoserii (také s vypodložením)

Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 29.05.2024 13:29, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Pro obecné posouzení stavu baterie (stav nabití podle napětí) jsem před časem našel nějakou přehlednou tabulku v článku ze Světa motorů. Je nutné to změrit u "odpočaté" baterie, která není zatížená, tj. např. po noční odstávce a ideálně zvednout kapotu bez použití dálkového ovládání.norias píše: 04.10.2021 21:38Pokud nabijes baterku jizdou tak se logicky zvedne i napeti o par mV. Jak pak auto stoji tak se samovolne neco vybije a bud rad ze to drzi 12.1V...venca.mar. píše: 18.07.2021 15:26 Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží.![]()
Např. těch 12,1V by podle této tabulky pak odpovídalo nabití na cca 40%.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů