Stránka 3 z 7
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 26.11.2017 10:31
od jarous350
Napětí v pohodě, nekleslo pod 10,5 V.
Teď už vidím naději jen v aktualizaci softwaru. U Forda chtěli 2500Kč, což mi přišlo jako nehoráznost, tak zkusím pak v zimě svýho servisáka, stejně tam půjdu na geometrii.
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 26.11.2017 11:05
od Jurawood
Jako podle mě to tím není - spíš jsem myslel ihned po chytnutí (když to začne chcípat), jestli má čerpadlo v tento okamžik k dispozici přes 13V.
To je fakt záhada
komprese za studena - VÍME ?
dlouhodobé adaptace - OK
čidla teplot - OK
MAP - vyčištěn. Nevíme
Potenciometr klapky na cestě.
Tlak paliva při startu - nevíme.
Hlavně sem nepište, že to je nějaká vlastnost. Že u všech duratec-he se musí přidat plyn.
Mohl by to být problém i firmwaru, ale jen částečně, u někoho se projevuje u někoho ne.
Já mám výrobu 11/2009 a nevím co je start s plynem, napoprvé nabrnkne vždy a můžu normálně vyrazit.
Dochází k takovému paradoxu, že když se jen dotknu plynu (1mm) otáčky spadnou na 900, když plynový uvolním zase vyskočí na 1100. To dělá chvíly při ledovém startu, ale můžu normálně jet. Nic necuká.
Pouze když někdy ihned ledový motor vyřadím (auto má rychlost), tak se volnoběh zahoupe 500-1200rpm a přestane. Resp stačí pustit spojku a podruhé to neudělá... párkrát se mi to stalo.
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 26.11.2017 11:10
od Jurawood
Ještě mě k tvému problému napadá, dnes na to mrknu, že při studeném motoru máš adaptaci NULA (open loop - engine warm up) mě LTFT jde hodně vysoko, klesne až po zahřátí, právě jsem myslel (znamená hovno vědět), že to je schválně kvůli horšímu odparu paliva. Prostě že LTFT zahrnuje nutnou zvýšenou bohatost směsy při zahřívání. A ty teď píšeš, že po startu máš nulu?
Stejně tak, plný kotel = režim se změní na open loop, LTFT naskočí na + 15? nevím teď... a lambda jde na 0,8V
Stejně tak studený motor jsem logicky usoudil, jo těch +17 je cajk a po zahřátí mě padá na +5
Tohle nevím jak to má Ford vymyšlené. Možná Tomin by nám to mohl vysvětlit prosííím (všechny články jsem přečetl, tohle tam nikde není)
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 26.11.2017 11:32
od jarous350
Komprese víme, všechny válce rovnoměrně a všude cca 150 psů, takže přes 10 barů

Rok výroby taky 2009.
Na ty LTFT se ještě můžu někdy mrknout, co to přesně dělá při startu apod.
Já mám taky start bez plynu. Plyn kdyžtak přidám až po chytnutí, občas to zamezí následnému chcípnutí.
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 26.11.2017 12:04
od Tomin123
Jurawood píše:mě LTFT jde hodně vysoko, klesne až po zahřátí
Tak to ale jedine z duvodu vcerejsi jizdy (na LPG?), protoze studeny motor adaptace NEmeni.
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 26.11.2017 13:39
od Jurawood
teď jedu tak mrknu
tak tady
volnoběh po startu: (kde se bere ta krátkodobá +6??? není to tohle jakoby sytič?
volnoběh po ujetí 7 km. Provoz stále benzín, tzn. adaptace srovnaná na +9 na benzínu, chcípnu.
Ráno nastartuji a je tam +15
(ta cena je počítána z ceny LPG, t.j. 90 hal/km)
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 28.11.2017 07:16
od jarous350
Já LTFT po startu volnoběh -4. Pak při jízdě od -5 do +5.
Jo a jedna zajímavost, otáčkoměr mi v celém spektru otáček ukazuje o 100 ot/min víc

Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 28.11.2017 08:14
od Jurawood
Takže když po jízdě zastavíš, vyřadíš a máš volnoběh:
Dáš palivo benzín - máš STFT (krátkodobou) srovnanou na nule, 0 (běhá max+-2)
Lambda osciluje
a LTFT máš na -4?
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 28.11.2017 08:16
od jarous350
Takhle jsem to nezkoušel. Jenom studenej start na benzín a koukal jsem na LTFT. Tak zase příště...

Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 28.11.2017 09:40
od Tomin123
Jurawood: "kde se bere...." Jiste. STFT je hodnota kratkodobe ZMENY BOHATOSTI (co ECU chce dosahnout) a tak je tato hodnota ovlivnena mnoha faktory. Mmj. i "syticem", prechody po prudkem pridani, bohatsi smes pri plnem plynu apod.
Nastudujte si jak funguje zmena smesi pomoci STFT a LTFT - usetri Vam to mnoho dohadovani a dotazu. Na netu najdete krasne clanky, bohuzel temer vse v ang.
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 28.11.2017 10:50
od Jurawood
Každý článek, na který jsem narazil, jsem přečetl. Nějak jsem na tyhle věci nenarazil.
Mohl bych tě poprosit na odkaz, kde se rozebírá obohacování při startu, kolik se dává v maximální zátěži apod?
U studeného startu u motorek si běžně dávám směs 8 : 1 i méně tj +80 %
U focusa můžeme vidět po startu okamžitou spotřebu 3-4l / h? po zahřátí potom 0,8l/h
Takže focus dává +400% po startu, rafička leze o 6%. Takže tak jisté to nebude

Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 28.11.2017 14:25
od Tomin123
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 29.11.2017 20:56
od jarous350
Zítra zkusím elektrický předehřev motoru a uvidím, jestli to chytne na první pokus. Ale asi jo, protože by to mělo být jako normální start s teplým motorem.
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 02.12.2017 11:00
od shamycz
Hehe, jojo, taky teď startuju dvakrát (auto po celém dni venku). Pokud auto nechám přes noc v garáži, tak napoprvé...

Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napsal: 02.12.2017 12:24
od jarous350
jarous350 píše:Zítra zkusím elektrický předehřev motoru a uvidím, jestli to chytne na první pokus. Ale asi jo, protože by to mělo být jako normální start s teplým motorem.
Opak je pravdou. Bylo to ještě horší. Voda sice teplejší, ale motor studenej, takže nastavená chudší směs a motoru se to nelíbí.