Stránka 3 z 4

Napsal: 27.06.2007 17:26
od chmelko
Ferino píše:ABS brzdnou dráhu prodlužuje !!! Řekl bych na všech površích, protože prostě nebrzdí celou dobu.
Ale zabraňuje smyku a dokáže udržet vozidlo řiditelné, proto tam je. Např. když je různá přilnavost na kolech, třeba pravý kola jedou na mokrým listí, levý jedou na suché silnici. Při zadupnutí a bloknutí kol bez ABS jde auto okamžitě do levého smyku (pravá strana auta předjede levou), s ABS jede rovně...
A vo tom to je. :wink:
Ferino, nechame to uz tak, ale tou prvou a druhou vetou si poriadne zapotil..
sane tiež "brzdia" celu dobu dole kopcom a zrýchluju :idea:
v tom to nebude, ale presne v tom co popisuju ostatni..

Napsal: 27.06.2007 17:32
od bjuty
Mě připadá, že někteří ABS ještě nepoužili :P
Zkuste nějakou test dráhu a uvidíte :lol: :lol: :lol:
Jen né na normální silnici :evil:

Napsal: 27.06.2007 20:22
od Dany
Myslím, že každého napadne v zimě to vyzkoušet. :twisted:
někdy teda i nechtěně. :wink:

Napsal: 03.07.2007 09:14
od bredford
Na suchu s ABS zabrzdíš o něco dále,ale na mokru o hodně dřív.

Napsal: 04.07.2007 17:54
od canndale
nieco o brzdeni na SUCHEJ vozovke: Nieje ABS o tom, aby sa nezablokovaly kolesa a neostali v smyku? tzn, ze akonahle system zaregistruje ze kolesa su zablokovane tak sa spusti a zabrani tomuto javu?
ja len preto, ze pri brzdeni z ABS vsedci tvrdia ze sa predlzuje brzdna draha, ale keby sa pri brzdeni dupalo na pedal na hranici medzi spustenim ABS a maximalnym brzdnym ucinkom, tak urcite bolo ucinnejsie brzdenie ako zo zasahom ABS ale aj ked to ABS mam.. to nieje problem ABS, ale problem je podla mna v tom, ze teraz z nastupom ABS sa neriesi nejaka hranica maximalneho brzdneho ucinku a smyku, jednoducho dupnem na to ako najviac sa da, sak ono to zastane :)..

O skracovani brzdnej drahy asi len tolko, ze ked sa dostaneme nad hranicu max ucinnosti, tzn do smyku, tak ovladatelnost znacne klesa a v smyku je brzdna ucinnost taktiez nizsia takze z prerusovanim brzdenia sa jednoznacne skrati brazdna draha ale myslim si ze len v porovnani s brzdenim smykom..

co sa tyka nepriaznivych podmienok ako sneh dazd a podobne, tam nema zmysel polemizovat jednoznacne zachova ovladatelnost a napriklad na snehu aj brzdi narozdiel od smyku :)

tolko moj skormny nazor :)

ale som sa rozpisal... :oops:

Napsal: 04.07.2007 18:00
od chmelko
candale napísal:
"ja len preto, ze pri brzdeni z ABS vsedci tvrdia ze sa predlzuje brzdna draha, ale keby sa pri brzdeni dupalo na pedal na hranici medzi spustenim ABS a maximalnym brzdnym ucinkom, tak urcite bolo ucinnejsie brzdenie ako zo zasahom ABS"

podla mojho nazoru ABS využíva brzdný efekt omnoho dokonalejšie, ako keby si len dupol na brzdu a to z toho dovodu, že k najvacasiemu tlaku a taktiež brzdeniu dochadza v momente, ked sa guma snaží prilepit o asfalt predtým, než kynetická energia ju ženie dalej, ABS v mnohočetných kmitočtoch využíva práve tento efekt.

Napsal: 04.07.2007 18:11
od Skubi

Napsal: 04.07.2007 18:18
od chmelko
díky Skubi:
dúfam, že už táto diskusia pre všeliakých šarlatánov a myslitelov nových fyzikalných teorii prestane byt zaujímava..

teraz ma napadlo..položili ste si otázku, prečo nieje napríklad (ako tvrdíte za sucha) možnost vypnut ABS podobne ako u sesterského systému ESP?
samozrejme hovorím o autách, nie o hračkách francúzskeho typu, kde už vám nedovolia vypnut ani motor :lol:

.

Napsal: 04.07.2007 21:40
od polkiboj
Hoši nazdar. mňa však traúpi 1 vec. Neviem či ste niekdo uz isli na BMW X3. Tam sa mi pacilo to, že ked začalo fungovať ABS tak to znazornovala aj upozornovacia kontrolka. Spociatku som si myslel ze ma nejaku chybu s ABS, ale on povedal, že to je tak od vyroby a ma to tak byť. Škoda však, že to nieje na našich FOFO tak!

Napsal: 04.07.2007 21:44
od chmelko
a prečo? mne ked nahodou niekedy zareaguje abs tak prístrojovka je posledne na čo pozerám a moj výraz v očiach niečo ako toto 8O
:lol:
nestačí ,že to dáva o sebe vediet tak, že to kope do pedálu?

Napsal: 04.07.2007 22:11
od Wolf2
chmelko píše:a prečo? mne ked nahodou niekedy zareaguje abs tak prístrojovka je posledne na čo pozerám a moj výraz v očiach niečo ako toto 8O
:lol:
nestačí ,že to dáva o sebe vediet tak, že to kope do pedálu?
Tak to ještě nic není proti tomu ,když ti začne pracovat TCS to je rachot :lol: :lol: :lol:

.

Napsal: 05.07.2007 09:49
od polkiboj
Co je TCS?

Napsal: 05.07.2007 10:30
od Skubi
protiprokluzový systém TCS účinný při nízkých rychlostech. Tento systém zabraňuje prokluzu předních (poháněných) kol během akcelerace , což se často děje zejména pokud se jedno kolo nachází na kluzkém povrchu. Systém je funkční při rychlostech do 56 km/hod, ale řidič jej může vypnout příslušným ovládačem.
:wink:
něco najdeš i zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 4676ba2512 a jinak ti určitě více řekne Wolf2, který to má v podpisu u svého FoFo :wink:

Napsal: 05.07.2007 14:09
od polkiboj
Myslis to tlacitko ktore je umiestnene v stredovom tuneli pod rucnou brzdou pod tlacitkom vyhrievania sedadla spolujazca? ak to tak skoda to nemam. Mal by tam byt znazornene take koleso ktore spod seba vyhadzuje strk.

Napsal: 05.07.2007 14:24
od Wolf2
Skubi píše:protiprokluzový systém TCS účinný při nízkých rychlostech. Tento systém zabraňuje prokluzu předních (poháněných) kol během akcelerace , což se často děje zejména pokud se jedno kolo nachází na kluzkém povrchu. Systém je funkční při rychlostech do 56 km/hod, ale řidič jej může vypnout příslušným ovládačem.
:wink:
něco najdeš i zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 4676ba2512 a jinak ti určitě více řekne Wolf2, který to má v podpisu u svého FoFo :wink:
Jojo přesně jak píšeš .Je to dobrá věcička hlavně v zimě,to se to aktivuje pořád ,hlavně na sněhu ,někde na kopečku :lol: :lol: Když se to aktivuje tak je to strašnéj rachot ,je to takovej zvuk jako když špatně zařadíš, ale kola neproklouznou a rozjedeš se úplně plynule.