Stránka 3 z 5

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.08.2016 16:16
od Andymaniac
Jestli máš ELM (kabel a SW), vyjeď co tam máš za jednotku a co je v ní za FW.

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 30.08.2016 09:10
od automs
Jednotka je to 9M51 - 12A650 - BH

Bohuzel firmware jsem nezjistil, plnou diagnostiku nemam. Jedine OBD (ELM327) bluetooth adapter a OBD doctor v telefonu, takze nactu jen velmi omezene info,
Nahodou nevis, jak zhruba by melo oznaceni firmwaru vypadat (cisla, pismena...)

Diky!

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 06.09.2016 21:00
od automs
Tak jen update situace.
Dnes se podarilo prehrat jednotku originalnim firmwarem.
Tim padem lze vyloucit pricinu nejakym nezdarilym chipem nebo SW odstranenim filtru. Bohuzel beze zmeny, auto opet cca po 10 kilometrech pri castecnem zatizeni ve stoupani padlo do nouzoveho rezimu.

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 27.03.2019 23:05
od Element
Zdravím, poslední dobou mi diagnostika ukazuje chybu P0299 - nedostatečné přeplňování turbem. Když chybu smažu chvili to zas jezdí normalně. Posledně jsem jel po dálnici v stoupání v "kolone" cca 105km/h a když jsem chtěl zrychlit tak zmáčkl plyn. pedál na 92%. V ten moment auto jakoby ztratilo výkon (tah). (grafy z diagnostiky v příloze). Od momentu kdy se vypíše chyba auto jakoby omezí plnění turbem (potvrzeno i na diagnostice za jizdy) + z diagnostiky vyplynulo že s chybou spadla teplota nasavaneho vzduchu z 50° skokově na 18°. Jinak mi turbo dává max. absolutní tlak z MAP cca 200 kPa (myslím si že je to celkem málo). Ventil N75 jsem dával před 14 dny nový, hadičky od N75 se zdají více méně v pořádku (zítra mi bude kamoš zkoušet ještě podtlakem). Navíc jsem si všiml že kolem turba mam saze - trošku to čudí v přírubě turba když pustím plynový pedal nějak na 2300 ot/min. Poradíte někdo na co bych se měl zaměřit aby můj focus 1.6 TDCI 80kw rok 2008 opět jezdil tak jak má?

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 28.03.2019 00:15
od hihi
Mám jiný motor (bez naklápění lopatek), ale měl jsem velmi podobný problém. Našel jsem díru v sání a to byla příčina chyby P0299.

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 28.03.2019 10:25
od Element
A zvýšil se ti potom i absolutní tlak turba? Jako ta skoková změna teploty by asi odpovídalo tomu, že to přisálo někde vzduch tam kde nemělo. Ale co tam maximální absolutní tlak turba? Nemělo by to dávat více?

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 28.03.2019 21:30
od Element
Tak dneska byl focus v servise. Mechanik na tom strávil dost času měřením těsností různých hadiček atd.. Hadičky všechny OK. Tak mu to nedalo a šel si za jízdy hrát s diagnostikou.. Po pár měření a potom na dílně měření elektriky zjistil že napětí co jde z řídící jednotky do ventilu N75 nedosahuje při maximu požadované napětí (tuším že je tam max 12V) ale dosahuje o 3V méně. Takže vlastně ventil plně nenatočí lopatky turba a proto mi turbo dává jak jsem psal výše max 200 kPa ne-li méně. Takže závěr je takový že je špatná řídící jednotka. :(

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.03.2019 05:55
od phofy
A co kdyby mechanik sel treba po kabelazi a konektorech, a poradne je primeril, nez strelit od "boku" ze je v haji jednotka...

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.03.2019 07:44
od Element
Možná jsem to špatně napsal, ale dělal to.. Prvně zkoušel všechny podtlakový hadičky, potom přešel pravě na káble kde šel po káblu a kontroloval konektory a nějak to proměřoval. Až došel k zavěru že z jednotky jde malé napětí.

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.03.2019 08:06
od phofy
Nez bych menil jednotku, tak bych vymenil N75

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.03.2019 08:11
od dusanlulka
Tiahlo na tube zide dole a zostane dole?
Obrázek

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.03.2019 12:40
od Element
phofy: ventil N75 jsem měnil před 14 dny. Jinak jsem ještě i měnil před měsícem EGR. Jednotku měnit zatim nebudu, v Brně je nějaký borec co dělá jednotky a opravuje je, tak se na to zkusí podívat. Jinak kdybych asi měl měnit celou jednotku za novou,tak na to bych se asi už vykašlal.

dusanlulka: táhlo se hýbe nahoru dolu podle toho jak ho ovladá ventil N75. Problem je ale v tom že N75 se neotevře nebo nezavře (teď nevím) tak aby lopatky turba se natočili tak aby turbo dávalo maximální tlak. Samozřejmě ventil N75 a podtlakové hadičky byly první co jsem řešil a po čem jsem šel.

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.03.2019 12:53
od dusanlulka
Ak sa tiahlo hybe dole a pomaly hore a ked stojis poukazuje to na n75 (momentalne to roby aj mne uz som to riesil pred cca. 80 000km.
Ak potrebujes zablokovat turbo na max.staci zaslepit hadicku co ide z n75 do atmosferi.(netocit viac ako 2 000ot.) Mala sanca je ze netesni membrana v podtlakovom regulatore.

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 29.03.2019 18:56
od Element
Myslím si, že to dolů i nahoru chodí normálně, zítra zkontroluji popripadně natočím a dám semka video ať to můžete i vy posoudit. No zkusím to zaslepit ale jen pro pokus :D Za jízdy bych to určitě poslal víc jak 2000 to/min :D

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Napsal: 31.03.2019 21:55
od hihi
Element píše:A zvýšil se ti potom i absolutní tlak turba?...
S křížkem po funuse a už mimo směr řešení: nevím, neměřil jsem tlak turba, měřil jsem tlak v sání (MAP) a ten byl podle diagnostiky malý v porovnání s očekávaným tlakem (tak jsem to pochopil, protože MAF imho určuje, kolik vzduchu se potlačí skrz turbo a tlak měřený MAPem s tím musí korelovat, když ne, je tu chyba P0299).