Stránka 3 z 14

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 12:33
od miki21
Nechat chvílu brblat na volnoběh-točit motor, který nemá olej všude tam, kde je třeba, je nesmysl.

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 12:43
od tym
Dělám taky tak, chvíli volnoběh, pak nechat odstát a zkontrolovat a dolít.

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 13:19
od tomelektron
petulak píše:Kdybys, toto zkusil na mojem voze, tak nestačíš zdrhat.
nechapu proc, kam bych jako zdrhal?

Nechci se odkazovat na neodbornou literaturu, ale dal jsem si tu praci, otevrel Etzolda a ten pise:" ... Spustíme motor a necháme běžet ve zvýšených otáčkách (asi 2 500 1/min) až do zhasnutí kontrolky oleje (asi 5 sekund) ..."

Dobre, ted konstruktivne. Jak je to tedy spravne (nezapomen take upresnit proc).

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 13:26
od Hafity
U Etzolda se dočteš spoustu kravin.... :dih:

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 13:48
od miki21
Tak, jak píše tym výše
miki21 píše:Nechat chvílu brblat na volnoběh-točit motor, který nemá olej všude tam, kde je třeba, je nesmysl.

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 17:29
od Slid
Ja to taky tak delam, jak jsem psal, ale bohuzel tohle reseni vytocit na 2000 se prave doctes casto :(

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 18:26
od Jardak
Dokud svítí mazání, tak nechat na volnoběh. Když tlak oleje naběhne, tak zvýšení otáček motoru může mít smysl v tom, že můžeš zkontrolovat filtr jestli těsní i při plným tlaku oleje.

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 19:24
od fofok
Jak to tu tak čtu,tak jsou tu s výměnou oleje dobrý partizánštiny :D

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 20:04
od petulak
tomelektron píše:
petulak píše:Kdybys, toto zkusil na mojem voze, tak nestačíš zdrhat.
nechapu proc, kam bych jako zdrhal?

Nechci se odkazovat na neodbornou literaturu, ale dal jsem si tu praci, otevrel Etzolda a ten pise:" ... Spustíme motor a necháme běžet ve zvýšených otáčkách (asi 2 500 1/min) až do zhasnutí kontrolky oleje (asi 5 sekund) ..."

Dobre, ted konstruktivne. Jak je to tedy spravne (nezapomen take upresnit proc).
Výše,příspěvky, zde kluků. :mrgreen:
Ale, proštuduj, si - né, Blba Etzolda, ale obyčejné články o mazání motoru.
Jen, pro představu/tvoji/- třeba ojnice neběhá kov- na kov, ale v olejovém filmu.+ vše ostatí v motoru, co se točí v "lágrech"-jestli, víš, co,to je.
A, jestli, roztočíš motor, po výměně oleje, /dle tebe/ ihned na 2 000 ot., tak věř, že ty "lágry"/pánve/ dostanou dobře na pr...! Takže, závěrem: po výměně oleje, /jak výše, píšou ostatní/ nastartovat, A NECHAT na volnoběh nasát čerpadlo, až ti zhasne kontrolka, nebo naběhne tlak na budíku. Tot, vše.

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 20:20
od rh1980
lágr = kriminál :mrgreen:
edit: přesněji teda koncentrák

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 20:33
od viduka55
Dlouho jsem od nikoho neslysel lagr ve spojitosti s motorem :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 20:41
od lucky.jack
Pojem vylágrovanej motor si už snad slyšel, ne? :wink:

Ve spojitosti s koncentrákem = blízká(skoro jistá) smrt :nixw:

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 20:42
od djdekl
Co odpojit treba cidlo polohy kliky, vacky a natlakovat pres starter ?? Asi nejlepsi...

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 12.09.2014 20:49
od petulak
LÁGR---pardon, jsem ze staré školy automechaniků :roll:
Ale, vzpomínám, si, když jsme brzdili naše závodní /kdysi/ motory, tak jsme je nechali roztočit na "studeno"-tzn. natlakovat /olej/ brzdou, a pak, když naběhl všude olej, na "teplo". :mrgreen:

Re: Výměna oleje doma

Napsal: 13.09.2014 00:03
od ballu
Když však půjdem podrobněji ohledně kolem mazání, ne jenom při výměně oleje, dostanem se opět na začátek a to je, že po každém startu se musí nechat motor trochu pobublat na volnoběh, než se srovnají volnoběžné otáčky a ne jak je psáno v manuálu ihned vyjet a po 300 metrech tam mít narvaný 4 kvalt těžkého převodu. První km stačí pro lepší zahřátí to lechtat na trojku do 2500 otáček / u benzínu/. Při výměně oleje nastartuji, nechám minutu po zhasnutí kontrolky motor brblat. Zkontroluji těsnost vany a filtru i bez zvyšování otáček, kdyby nějaká byla, tak začne olej prolínat i na volnoběh. Trochu nechám motor zahřát, párkrát zatrylkuju plynem a vypnu ho. Následně po pár minutách zkontroluji a doleji dle rýsky hladinu.Po následné jízdě třeba druhý den provedu ještě jednu preventivní kontrolu hladiny a možného úniku. Žádný zázrak to není, jen je třeba zvážit, co tam leji a po kolika km. :?